Ooh oh oh wat is Cambodja leuk! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Isabelle Kip - WaarBenJij.nu Ooh oh oh wat is Cambodja leuk! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Isabelle Kip - WaarBenJij.nu

Ooh oh oh wat is Cambodja leuk!

Door: Isabelle

Blijf op de hoogte en volg Isabelle

06 Februari 2006 | Cambodja, Khett Siem Reab

Nou ja nogmaals ohw ohw ohw wat is Cambodja leuk!!
Echt helemaal geweldig!
Vanuit Phnom Phen zijn we naar Siem Reap gegaan, daar aangekomen werden we eerst aangevallen door wel 50 cambodiaantjes die je hun guesthouse + gratis vervoer erheen willen aansmeren! Er stond zelfs politie bij en als ze te dichtbij de bus komen dan fluit ie op zijn fluitje en dan begint ie met een knuppel in het rond te slaan, nou was dat wel zielig maar wel terecht want als je echt 50 handen hebt die allemaal aan je trekken word je echt een beetje bang. Toen we aankwamen bij het guesthouse wat we hadden uitgekozen, konden we kiezen uit een bungalowtje of een dormroom, dat was een hele grote bamboo kamer op zolder van het guesthouse en die deel je dan met nog 6 andere voor 1 dollar per nachtr. Nou dat leek ons wel leuk, en we zijn daar een week blijven hangen. We gingen naar Siem Reap uiteraard voor de tempels, de tempels van Tomb raider en 1 van de grootste en oudste tempelcomplexen ter wereld. Maar de eerste 4 dagen hebben we helemaal niks gedaan of gezien. Naast die dormroom op het dak van het hotel zat een barretje met allemaal lekkere lounge stoelen en een tv. En we hebben met mensen die we hadden ontmoet lekker 4 dagen vakantie gehouden in onze trip. Als we opstonden liepen we naar de bar gingen lekker ontbijten zetten een film aan,druppelde iedereen beetje binnen, lekker kletsen en keken Madagascar 4X omdat we allemaal te lui waren om een nieuwe film te kopen. Echt lekker en we hadden dat ff nodig denk ik. 's Avonds zijn we 1 avond uit eten geweest en wezen stappen om daarna weer 2 dagen niks te doen.
Toen we ons eindelijk er toe konden zetten om weer op pad te gaan zijn we er meteen flink tegen aangegaan. Een 3 dagen tempel kaart gekocht en 's ochtends om 7 uur zagen we onze eerste tempel, ze zijn allemaal verspreid door het hele gebied dus de eerste dag hebben we een tuktuk genomen die met ons de hele dag rond ging. 's Avonds kwamen we aan om 6 uur 's avonds tempels tempels tempels tempels. De 2e dag hebben we 2 mountainbikes gehuurd en zijn zelf verder gaan kijken. Tsja wat kan ik over de tempels zeggen, ze zijn allemaal erg mooi en heel oud echt prachtig, maar wel toeristisch het is vooral apart om te weten dat ze 1000 jaar oud zijn en nog steeds in zo'n mooie staat, erg indrukwekkend! De 3e dag wilde we naar een tempel gaan die 45 km verderop lag, en we hadden een goed idee we dachten we gaan elektrische fietsen huren, die jongen zei dat je daarop ongeveer 30 km verder kon komen en dat je overal op kon laden gewoon met een oplader in het stopcontact. Toen we aankwamen bij de tempel was onze fiets helemaal op, dus wij opzoek naar een stopcontact......tsja... en dat is een probleem, wij als westerse besefte niet echt dat elektriciteit best wel eens een probleem kon zijn, nou dat was het dus wel, nergens hadden ze een stopcontact, toen we eindelijk iemand hadden gevonden met een generator hebben we 2 uur moeten wacht om die keleredingen op te laden. Toen we weer vol goede moed weggingen bleken ze maar voor 50 procent te zijn opgeladen, en na 10 km stonden we weer langs de kant van de weg. Met nog 35km voor de boeg. [let wel dat is van Amsterdam naar Utrecht! :shock:] Nou is dat niet zo'n probleem op een gewone fiets maar deze dingen fietsen zo verschrikkelijk zwaar, en je komt amper vooruit. Nou na elkaar op te peppen en voor te trekken en toch nog heel erg te genieten van het utzicht, want echt iedereen zwaait naar je en je ziet de mooiste dingen vloog de tijd toch wel om, en kwamen we 5 uur!!!!later aan bij het fietsenverhuur bedrijf.We voelde ons erg stoer en sportief het enige nadeel was dat we 4 dagen niet konden zitten van de zadelpijn.:shock::biggrin: 's Avonds zijn we maar gaan stappen, want ja we konden niet zitten dus we moesten onze tijd maar dansen en staand doorbrengen :cool: :lol:. De volgende dag zijn we nog maar 1 dagje gebleven om een beetje uit te rusten en de tas in te pakken. En vroeg te gaan slapen want om half 5 moesten we de boot pakken naar Battambang. Nou die bootreis was echt heeeeeel erg leuk, maar moelijk uit te leggen, de mensen zijn echt arm hier, ze wassen zich in de rivier je ziet overal mensen in de rivier met netten om vissen te vangen, overal zie je krotten, sommige mensen hebben nog waterpompen, en ja het is net of er een film aan je voorbij gaat, en ongelooflijk om te zien hoe die mensen hier leven. Op het water met kippen,katten en honden en al. Babytjes kruipen gewoon in het rond en vallen niet in het water. Erg bizar en erg mooi. Aangkomen in Battambang de 2e stad van Cambodja weer een gezellig hotel uitgezocht en een beetje rond gewandeld, als je hoort 2e stad denk je aan iets groots ofzo, nou ik denk dat dit net zoiets was als Zaandijk. Niks te doen met 1 restaurant, en 4 hotels :D. De dag daarop zijn we met nog een meisje en 3 motodrivers, de countryside gaan bezoeken. Echt leuk door alle dorpjes heen. Cambodia is net zo plat als Nederland alleen heel droog dus het lijkt wel of je door de savanna rijdt. Heel erg droog en onwijs stoffig we waren dus helemaal ingepakt met hoofdoek en zonnebril en mondkapje. We zijn een monastry en KillingCave [een grot waar mensen werden vermoord] en naar een meer geweest, alleen vertelde ze toen we bijna bij het meer waren dat het een aangelegd meer was door Pol Pot, om water op te slaan voor droge tijden om toch genoeg water te hebben voor rijstvelden. en dat de Khmer rouge daar dode mensen in gooiden zodat niemand dat water kon drinken of gebruiken,en de botten er nog steeds liggen, Heeerlijk :sad:, en dus niet gezwommen. 's Avonds toen we terug gingen hebben we de motodrivers mee uit eten genomen, was erg leuk bij een lokaal restaurant waar nooit toeristen komen en we op Cambodiaanse manier hebben gegeten. Daarna naar een nachtclub gegaan, dat was echt lachen, karaoke is hier echt HOT, dus we gingen naar een soort schuur waar mensen liedjes aanvragen en zelf gaan zingen [ onwijs vals!!] en iedereen op die muziek danst, nou wij moesten daar natuurlijk ook aangeloven en hebben op een echte Cambodiaanse manier gedanst, met van die handjes en gekke kleine stapjes :lol: :p. Toen die tent dicht ging wisten onze vrienden nog wel een plek waar we heen konden. Nou wij weer achterop, en dachten in een nchtclub aan te komen. Kwamen we in een soort huis waar ze kleine kamertjes verhuurde waren je Private Karaoke kon doen, ghehehe. Je gaat dus met je vrienden [ wij dus met zijn 6en] betaald
de huur voor de kamer, en krijgt kareoke dvdtjes en 2 mircofoons en iedereen gaat los, haha :p. Echt te grappig, en iedereen heeft uit volle borst gezongen.Wateen feest.
Na 3 dvdtjes zijn we moe voldaan en schor gaan slapen :P.
Nou dat was het weer lieve allemaal!Sorry dat het zo lang duurde, maar je we hebben het zo lekker hier en gezellig dat we gewoon geen tijd hebben om te mailen of te typen.
We gaan nu bloed geven!!![hehe ja mam!] voor zieke kindjes hier, daar vragen ze om, ben nieuwsgierig hoe lang het duurt voor we van onze stokkies gaan, maar het is een goed doel...brr
dikkkkkkeee kussen!;)

• 06 Februari 2006 - 08:29

Sabrina:

Stoere chicks! Jeetje wat een grote slang!
    xie

• 06 Februari 2006 - 10:43

Judy:

oooh...wat een enge slang: stoer hoor!! Jullie worden zelf ook Lara Croft's daar in Cambodja!!!haha! Jullie hebben het weer heerlijk en daar ben ik weer zo blij om: elke keer vet als ik weer wat van jullie lees!! Vooral de foto's erbij maken het af en geven me helemaal een goede indruk van hoe het daar is: in zo'n andere wereld waar jullie nu zitten!Geniet er maar lekker van babe's, en Karaoke ze! Luv ya! dikke kus!

• 06 Februari 2006 - 22:14

Mariska:

Leuk weer van jullie te horen.
    Wij hebben hier alleen maar dieren met een hoge aaibaarheidsfactor, niks scarry aan! Geen krokodillen, geen slangen en geen enge karaoke??!!!
    saai,saai,saai.
    veel plezier...........

• 07 Februari 2006 - 20:36

Jose:

Hoi lieverd, wat maken jullie toch een hoop mee echt heel stoer we genieten nog steeds van ieder verhaal nog heeel veel plezier
    dikke kus van M&M

• 09 Februari 2006 - 12:28

Dikkie Dik:

Lieve Belle,
    Wat hebben jullie al een hoop meegemaakt. Je zal zelf inmiddels wel het idee hebben een eeuw weg te zijn. En...nog iets van 10 weken te gaan? Je moet je eigen reisverslag nog maar eens teruglezen als je terug bent. Buiten dat je heel leuk schrijft zal je zelf misschien al kleine dingetjes vergeten doordat er zóveel gebeurd.
    Mis je wel hoor! dikke kus
    p.s. het kind zit er nog in!

• 10 Februari 2006 - 11:05

Gnoe:

hey chicky,
    leuk weer is van je te horen/ lezen.
    vet vet vet.
    Kan niet wachten tot jullie weer thuis zijn.
    Kunnen we hier gezellig gaan karaoke!!
    wacht in spanning af op het volgende avontuur!!.
    Kus en een knuffel
    Rian

• 16 Februari 2006 - 19:51

Faatje:

hoi belle,ik geniet ieder keer weer,wel knap van je met de slang ik kan het niet na doen.en het fietsen was ook top,je zit niet stil,aan sporten kom je niet te kort.dikke kus.bay

• 17 Februari 2006 - 18:44

Ruben (die Van Rimini;-)):

haha leuk dat je dit aan het doen bent, ik wil ook wel zo'n fiets :-P