Anaconda´s, Tarantula´s, Piranha´s en Kaaimannen!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Isabelle Kip - WaarBenJij.nu Anaconda´s, Tarantula´s, Piranha´s en Kaaimannen!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Isabelle Kip - WaarBenJij.nu

Anaconda´s, Tarantula´s, Piranha´s en Kaaimannen!!

Door: Isabelle

Blijf op de hoogte en volg Isabelle

21 December 2007 | Ecuador, Quito

Hallo hallo!!
Nou we hebben er weer een heel avontuur op zitten, dus pak een lekker bakkie en ga er maar weer lekker voor zitten.
Vanuit Tena zijn we naar Baños gegaan, dat betekent bathroom en het plaatsje is zo vernoemt omdat ze er allemaal terminale baden hebben.
Dus toen we aankwamen zijn we meteen naar zo´n hotspring gegaan. Ze hadden 5 verschillende hele warme en hele koude. 1tje van 50 graden en daarna moest je in zo´n ijskoud badje, in het begin ging het niet maar aan het einde van de avond waren Sas en ik echte tijgers en lagen we zo 10 seconde met ons kop onder water in het steenkoude badje!Het was er echt prachtig je keek uit op een gigantische waterval en allemaal hele mooie bergen.
Daarna ook nog een heerlijke massage genomen en het feest was helemaal compleet!
De volgende ochtend hebben we ons echt misdragen we hebben lopen shoppen als ik weet niet wat en hebben de prachtigste poncho´s, vesten en leren tassen gekocht. We reizen nu beide met een extra tas die bijna net zo groot is als onze backpack...ach we hoeven nog maar 1,5 maand :-) ;-).
´s Middags gingen we een tourtje doen, langs alle watervallen in de buurt. Sas heeft er ook nog gebungeejumpt van een brug af,...echt stoer! Toen we op een gegeven moment uit moesten stappen om 1,5 uur te gaan lopen had ik echt geen zin. Dus bleven we wachten in een restaurantje. Na een half uurtje begon ik misselijk te voelen en na een uur was ik dood en dood ziek, ik wist niet hoe snel we naar het hotel moesten. Het was gelukkig een open busje waar we in zaten en ik heb aan 1 stuk door lopen kotsen. In het dorp aan gekomen was ik ook doodziek en om 11 ´s avonds kotste ik nog de longen uit mijn lijf en stonden we op het punt om een dokter te laten komen. Maar toen dacht ik misschien moet ik ff onder een hete douche gaan zitten. Nou binnen 5 minuten knapte ik meteen op en bleef er zelfs een koppie thee binnen. Gelukkig!

De volgende dag weer gewinkelt...echt heel erg! ´s avonds met een nachtbus, dan slaap je dus in een bus. Naar Cuyo Bena gegaan. Een plaatsje heel diep in de jungle tegen de amazone aan. TE vet!
We moesten 11 uur reizen, toen nog 4 uur met een locale bus en toen nog 2 uur met de boot om aan te komen bij onze lodge.
We waren met zijn 2en samen met een gids en een kok.
De boottocht was al echt TE vet. We zaten in een houten Cano met een motortje, en we gingen echt door allemaal kleine riviertjes en slootjes. Overal hoorde we al prachtige jungle geluiden. We zagen meteen al een Jezus-Christ hagedis rennen, dat zijn hagedissen die over water kunnen lopen, en hoorde aapjes heel hard gillen in de bomen, toen we omhoog keken bleek dat te komen omdat er een gigantische adelaar vloog. We hoorde papagaaien en zagen parkieten vliegen.Dit was nog maar de heenreis dat beloofde al errug veel goeds.
Het water stond errug laag en dus zag je van alle bomen de wortels bloot liggen de natuur was zo prachtig dat kan ik echt niet uitleggen. Zo groen en zoveel mooie bomen echt te gek. Het was gewoon alsof ik in een wereld natuurfonds reclame was.
Aangekomen bij de lodge bleken dat 3 prachtige houten huizen te zijn helemaal tot onze beschikking. Ons bedje werd opgemaakt en de klamboe uit gehangen.
WE gingen met een andere kleine houten kano het meer op om naar de zon ondergang te kijken en toen werd helemaal duidelijk hoeveel leven er ook in het water was. Soms wist je niet waar je moest kijken zoveel leven sprong er uit het water, van gigantische snoeken tot kleine gekke springende visjes. Kringen in het water van Zeekoeien enz enz...en toen ook nog die prachtige zonsondergang. Op een gegeven moment was het pikkedonker en waren er duizende sterren en alleen de geluiden van de jungle....een sprookje!
Aangekomen in de lodge bleken sashanna en ik apart in een kamer te slapen, die kamer was helemaal open en alleen een klamboetje...in mijn kamer zat een hele grote hagedis, en hoorde we allemaal geritsel en bij Sas een spin. Voor de rest was het pikke donker en ging alles met kaarsen,..wel heel erg stoer. Maar ook wel eng dus Sas en ik hebben maar samen een klamboetje gedeelt. haha :lol:

De volgende ochtend moesten we vroeg op want we gingen op zoek naar een anaconda( waterslang) en daarna wandelen door het oerwoud. Dus daar gingen we weer in het houten kanootje, De jungle begon wakker te worden het was nog mistig en het zonnetje begon net schijnen. Weer even adembenemend mooi. Na een tijdje tussen de bomen die in het water staan te hebben ge peddelt, begon de gids te fluisteren... ja hoor een Anaconda!!! VETTE SHIT! Wij het bootje aangelegd en lekker door de modder en water naar d´r toe gelopen, Ze was 5 meter groot, wat een indrukwekkend beest zeg, 1 bonk spieren, maar toch zo schattig. Ze was aan het vervellen en zat steeds met d´r koppie langs bomen te schuren, en ze was op jacht naar eten! Sas en waren zo onder de indruk hebben geloof ik wel 80 foto´s gemaakt. Em filmpjes dus ff checken.
Daarna zijn we de jungle in gelopen, echt ook weer prachtig we zagen hele kleine zwarte aapjes in de jungle voorbij slingeren en veel mooie vogels.De gids wist ook veel te vertellen over medicinale planten, en ik heb mieren gegeten die naar lemon smaakten, errug grappig al beten ze wel in mijn tong :lol:
´s middags zijn we weer op dolfijnen en zeekoeien jacht geweest maar niks gezien, helaas. De volgende dag zijn we piranha´s gaan vangen met stukken vlees, eerst vraten ze het aas er de hele tijd af maar op een gegeven moment hadden we de slag te pakken en vingen we de 1 na de ander. Echt grappig 1tje hebben we bewaard en hebben we opgegeten tijdens de lunch. errug grappig, wel zielug ook, maja that´s life.
´s Avonds hebben we nog een jungle tocht gedaan, we hadden 1 zaklamp en gingen op zoek naar tarantula´s...moet je nagaan, pik en pik donker overal hoor je geluiden en geritsel en met maar 1 zaklamp. We liepen in een slangetje. ik hand in de hand met de gids en sas weer een hand aan mij. Ik heb volgens mij nog nooit van mijn leven zo lang hand in hand met iemand gelopen, en het begon lekker zweterig te worden maar we lieten hem voor geen goud los. Op een gegeven moment stopte we bij een gat in de grond. Die gids prikte er met een stokje in...en ja een hoor Tarantula van 15 centimter, pffff Sas die stond te trillen op d´r benen, die is als de dood voor spinnen, maar kon ook niet weg rennen, want het was voor de rest pikkedonker. Arm kind. Daarna rustig terug gelopen. Maar met een nog stevigere hand met die gids!

De volgende dag hebben we weer wat rond gevaren en gewandelt was weer prachtig. En zijn we ´s avonds op zoek gegaan naar kaaimannen. Dat was cool, in het pikkedonker met die ene zaklamp in dat kleine houten kanootje. De gids scheen met zijn zaklamp in de rondte en dan zag je oranje grote oplichtende ogen van die kaaimannen. Dan vaarden we er heel langzaam naar toe,...soms schrokken ze en gingen ze onder water maar soms bleven ze best lang liggen. En konden we ze goed zien. Op een gegeven moment zag de gids kleine oogjes, dus een klein kaaimannetje ,...hij bleef behoorlijk lang liggen toen we in de buurt waren, in ene stak de gids zijn hand uit en toen ving ie hem. Echt stoer, Dat kleine venijnige bekkie, echt lief. Ik heb hem ook ff vast gehouden. Daarna deed de gids zooooiets leuks, hij legde hem op zijn ruggetje op het bankje in de kano en begon hem op zijn buik te aaien. De pootjes van hem begonnen een beetje te kronkelen, en hij krulde zich helemaal op, en kwam in een soort trance. Was ie in ene in diepe rust. Zoo lief....echt was helemaal verliefd op dit kleine kokodrilootje, zoals ze het in het spaans zeggen.
´s avonds toen we aankwamen had de kok alweer voor ons gekookt echt een luxe! of we nou uit bed kwamen of terug uit de jungle onze kok stond alweer heerlijke grechten voor ons te koken echt top!

De volgende ochtend zijn we met de boot naar een indiginous dorpje gegaan, waar allemaal mensen woonden.. was zo leuk, hebben een schooltje bezocht en een vrouwtje ging voor ons een traditioneel gerecht maken, van een soort groente wat op aardappel leek, door alles wat ze ermee deed werd het op een gegeven moment een soort pannekoekje,....en dat kregen we met jam, heel erg leuk.
Daarna weer een prachtig tochtje van 4 uur op de rivier gehad. en weer zoveel mooie planten en dieren gezien. Spechten en gieren en colibrietjes, aapjes in de bomen....

Een keer in de amazone zijn was echt een droom van me...en die is nu dus mooi uitgekomen!!!

Daarna moesten we weer 4 uur met de bus naar een bepaald dorpje waar onze backpacks lagen, daar hebben we een bus gepakt naar Quaquil, een tocht van 16 uur, maar we moeten wel richting de grens van Peru gaan want de tijd begint te dringen!!
Quaquil is de grootste stad van Ecuador ze hebben daar een gedeelte wat vroeger 1 van de getto´s was 1 van de gevaarlijkste wijken, maar de regering heeft het helemaal opgeknapt en is nu 1 van de trek pleisters. Ze hebben elk huisje een andere kleur gegeven en alles helemaal mooi gemaakt, prachtige hekjes en mooie kleine restaurantjes echt leuk!!
Daar eventjes 2 uurtjes rond gelopen en toen weer een bus gepakt naar Quenca waar we nu zijn!!

Vanochtend eerst maar even uitgeslapen want 24 uur nonstop in de bus reizen gaat je niet in de koude kleren zitten. Daarna hebben we een beetje rond gewandelt Quenca is in 2004 uigeroepen tot Worl Cultural Heritage Site door de Unesco. Zijn allemaal prachtige gebouwen hier, een kerk...nou echt TE mooi voor woorden, echt prachtig met veel glas in lood en hele mooie beelden. We gaan morgen met een gids naar een dorpje hier 40 kilometer vandaan waar mensen nog echt leven als de echte Ecuadorianen met van die geinige bolhoedjes en prachtige klededracht...we gaan ze helpen op het land en ze hebben ons al lekker gemaakt dat we mogen helpen cavia te bereiden.
In Peru en Ecuador is dat een delicatesse en als je dat krijgt dat sparen die mensen dat uit hun mond, is de kaviaar onder het eten hier. Dus Sashanna en ik zeggen al vanaf het moment dat we het land in zijn gekomen dat we vegetarisch zijn, uit angst dat we in ene zo´n diertje op ons bord hebben liggen....en dan kan je het echt niet afslaan, dan beledig je de mensen vreselijk.

Cuenca is ook de stad van de Panamahat´s...hier worden van die hoedjes van stro gemaakt...errug leuk...

Nou lieverdjes weer een heel verhaal een hele dikkkeee december kus....

• 21 December 2007 - 01:30

Anja:

Chapeau Chapeauuuu,lachen :lol:Belle vooral omdat je zaggies gaat praten bij een dove slang..lekker ff je gesproken te hebben op msn,prachtige foto's weer,dank voor de foto van e panfluiters,all the best darrrrling,veel plezier en mooie momenten nog!

• 21 December 2007 - 05:32

Cobi:

Te gek weer allemaal. Gelukkig was je gauw weer opgeknapt.
    Nog een fijne verdere reis.
    X

• 21 December 2007 - 07:55

Wimwiertz:

Ik heb je eerste bericht nu rechtstreeks ontvangen. Fantastisch allemaal !! Ben benieuwd naar je volgende avonturen.

• 21 December 2007 - 08:06

Kim WaZ:

Lekker lezen terwijl de motsneeuw langzaam naar beneden dwarrelt.....

Kuss Baas Kim

• 21 December 2007 - 09:20

Jose:

Hey lieverd wat een geweldige avonturen weer allemaal soms wel te spannend hoor ik lees je verhalen soms voor op nederlandse les twee vrouwen uit Equador vinden het geweldig dat je zo geniet in hun land en een uit Colombia vind het jammer dat je daar niet bent geweest want het is volgens haar ook prachtig en niet echt gevaarlijk! Maar dat komt vast nog wel een keer Geniet maar lekker verder en heeele fijne kersttdagen !!!!!
    Dikke kus je tantetje

• 21 December 2007 - 09:37

Kim En Kleine Poepy:

Je moet alles proberen. Mieren daaraantoe maar CAVIA!!!!
    Fantastisch die sterren en het oplichten van de oogjes in het donker.
    HEEEL SPANNEND!!!
    En wat zijn jullie ogen blauw op de foto's echt mooi...
    Doen jullie wel voorzichtig dat blijft ik zeggen. Lof jullie x van ons mijn spring levende cavia's

• 21 December 2007 - 11:50

Rob:

Ik blijf het bijzonder vinden hoe welkom jullie telkens weer zijn bij de plaatselijke bevolking,oog in oog staan met een anaconda, er zijn er vast niet veel die dat kunnen zeggen.
    En dan ook nog een krokodil vasthouden en piranha's eten, wat een top belevenissen!!!
    Ga zo door met zijn tweeen en nog veel mooie avonturen gewenst vanuit een wit zaandijk.

• 21 December 2007 - 12:23

Kelly:

Haay Tietatelll...Aw wat leuk zeg, en wat spannend zo in het donker in de Jungle. Ik ben echt jaloers. ( op sommige dingen dan, niet echt op dat mieren eten enzo haha ) Heel veel plezier, en niet Cavia's eten hoor..Brrr zielukk...Kusssie zussiee

• 21 December 2007 - 15:59

Michelle:

Mies zegt: Waa Om ben je nou op vakansie,is Belle wel so trug?Anders mis ik haar so!Is ze mogguh trug?Is ze heeee ver?
    En nadat ze de foto's zag,haha:lol: gekke Belle mieren moet je tog niet ete!!

• 21 December 2007 - 17:05

Ina.:

Het is weer te gek. Al die diertjes. Van mier tot kaaiman. We lezen het graag. Dikke kus.

• 22 December 2007 - 11:52

Judy:

Uuuuuuuuuugh!!Die anaconda!! getverdemme! Ik krijg er de kriebelssssssssssss van!!

Maar verder natuurlijk weer volop aan het genieten van jullie verhalen!!!
    Vet hoor, de amazone!!!

X

• 22 December 2007 - 22:00

Marja:

geweldige verhalen wat ik bij sas schrijf geld ook voor jou ,dus geniet en blijf schrijven Chicky kan nog niet praten maar ik denk wel lopen als jullie terug zijn want het gaat nu wel erg hard hoor ze word nu ook een klein monstertje wat ze niet wil nou dat doet madam ook echt niet hoor maaaaaaaaaaaaaaaar ze blijft grappig onze kleine dotje
    dikke kus

• 24 December 2007 - 15:11

Elena Quilty:

Het duurde ff voor dat ik jullie verhaal gelezen had, maar in Nederland heb je het altijd zo belachelijk druk! Wel weer te gek he?! Klinkt wel alsof het beter is dan Costa Rica... nou geniet er nog van want de laatste maand is aangebroken.... Dikke kus!

• 25 December 2007 - 12:14

Sammie:

bella bella

wat een te vet avontuur weer.
    ben echt jaloers!!! ik dacht dat ik grote spinnen had gezien maar jij spant de kroon hoor, jeetje wat een beest. de muizen hier zijn nog kleiner. vind t top dat je je droom na leeft, geweldig dat maakt die tour nog iets mooier!
    die anaconda wat een beest, super is ook een droom van mij om die levend en in t echt te zien. dat ik zon slang zag hadden ze m al gekild omdat ie giftig is, sukkels die ozzies.iig geniet van je dagen hele spectaculaire nieuw jaar voor je en een ontzettend dikke kus...keep smiling