Zonnig kerstfeest... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Isabelle Kip - WaarBenJij.nu Zonnig kerstfeest... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Isabelle Kip - WaarBenJij.nu

Zonnig kerstfeest...

Door: Isabelle

Blijf op de hoogte en volg Isabelle

31 December 2010 | Australië, Sydney

Hellooo everybody..
Nog even een verhaaltje in 2010 voor jullie allemaal, terwijl ik dit schrijf is het half 2 ’s nachts en zitten er 2 duitsers, 2 ozzies, 3 nederlanders, 6 brazilianen en 2 fransen voor mijn neus, haha. Europa is lekker reislustig zeg maar en willen ook nooit naar bed :-D
Het kersenplukken hebben we nog 3 dagen gedaan, maar na 3 dagen was het ook wel genoeg. Om 5 uur opstaan en in de brandende zon aan het werk, is leuk voor een paar dagen, maar onze spirit was gewoon niet helemaal goed.
We waren afgeleid als we een spin zagen, gingen de vlinders achterna en de meeste kersen gingen ons buik in, in plaats van het mandje.
Dus terwijl wij dachten dat we lekker hard aan het werk waren, bleek dat we 2 keer zo langszaam waren dan de mensen in hun eentje. die echte fruitpickers plukte 20 bakken in hun eentje. Roy en ik deden er 15 met zijn 2en (met moeite..hihi ;-)) maar ja wij hadden dan ook rotbomen en die zon he, zooo warm ;-)
Na wat gewikt en gewogen te hebben besloten we toch om een stukje van onze route af te wijken en gingen we een stukje naar het noorden. New Castle it should be. Samantha, mijn collegaatje, is daar en samen kerst vieren aan het strand is toch wel heel erg gezellig.
Op de kaart leek het een klein stukje maar uiteindelijk moesten we 300 km rijden, haha dit land is zo groot dat 300 km hier heel dichtbij is.

Sam stond te poolen, toen we aan kwamen bij het hostel, het was echt een gezellige drukte in de tuin Heerlijk, de vlag van rotterdam was voor ons opgehangen om ons een warm welkom te geven (door een paar rotterdammers,hihi). En thuis voelde we ons eigenlijk gelijk. Dit guesthouse is echt zo gezellig. Zwembadje, hangmatten picknicktafels enz enz.
1e kerstdag was gezellig, de eigenaars van het hostel hadden een gratis kerstlunch geregeld, dus na een verfrissende duik in het zwembad konden we aanschuiven bij de bbq met zelf gemaakte salades. Lief en lekker.
Na het eten zijn we naar het strand gegaan, onze eerste aanblik op witte stranden, blauwe zee en surfers, geweldig!
2e dag zijn we naar een club gegaan midden in een haven, hier speelden een bandje waar Sam helemaal fan van was. Was gezellig en gek om allemaal mensen kerst kleding te zien dragen terwijl het 27 graden is.

De groep hier is zo ontzettend leuk, wel veel Nederlanders maar het voelt echt als vrienden of familie.
We doen alles samen, wij hebben natuurlijk ons busje en de max die we hebben gehaald waren 8 mensen achterin. Zo grappig. We zijn naar een natuur park geweest waar we dachten wilde koala’s te zien maar uiteindelijk zaten ze in omheining maar toch het was er prachtig. Het was in oerwoud, dus er vlogen
wel kakatoo’s en boomkalkoenen, vleermuizen en andere dieren in het wild.
We zijn ook nog met koala’s op de foto geweest en hebben ze mogen aaien en wat zijn die beestjes lief zeg. (sorry dat ik er 1 gegeten heb…..zal het nooooit meer doen) Ze slapen 22 uur per dag en de andere 2 eten ze eucaliptus bladeren. Als ze slapen rollen ze zich op als een bolletje tegen de takken aan.En zijn super sloom. Te lief en pluizig.
Gister zijn we naar een heel mooi strand geweest, Roy had iets gelezen over het oudste oceanbath ter wereld, dat hier in New castle beach is. Dus wij weer ons bussie vol gegooid met mensen en vetrokken naar het strand. Na wat lopen langs rotsen kwamen we bij het bath. En dat was echt ongelooflijk…
Dit zwembad is 200 jaar geleden uitgehakt door gevangenen, voor een gouveneur die een prive zwembad wilde hebben.
Dus midden in de rotsen heb je een vierkant zwembad waar de golven overheen slaan. Het was er zo mooi, die blauwe golven met witte koppen, die over de rand van het zwembad slaan. De golven waren soms wel 5 meter hoog.
We zijn met zijn alle op de rand gaan zitten voor een foto, maar tijdens een golf gleden we allemaal het zwembad in. Zoveel lol echt geweldig. Het uizicht op de baai was overweldigend mooi. En het moment iddilisch.
Met zijn alle daar zwemmend terwijl 5 meter hoge golven over de randen slaan in de zon..heerlijk. Ik kan het niet uitleggen, maar bekijk de foto’s maar!

Do i have to say more???
Happy newyear allemaal!

• 30 December 2010 - 15:37

Anja:

Ik heb de foto's al op facebook gezien wooww wat een golven en zag jullie inderdaad in een bak belanden,leuk te weten dat dit dus een zwembad was.Ook voor jullie een heel gelukkig en gezellig en gezond 2011!! dikke zoen van moes(begint toch wel te kriebelen jullie op te zoeken ;-))

• 30 December 2010 - 16:03

Rob(papschoi):

Spectaculaire foto's gezien, klinkt allemaal als vakantie, kersen plukken kan altijd nog, en ik wens jullie het aankomende jaar veel plezier toe in alle gezondheid. Ga zo door!!!

• 30 December 2010 - 16:55

Wim Wiertz:

Ik word steeds jaloezer ( schrijf je dat zo? ), maar ook steeds met meer respect voor "" die jeugd van tegenwoordig "".
    Fantastisch wat jullie allemaal meemaken.. Geweldig !!! Geen last van de regen en krokodillen ??

• 30 December 2010 - 20:52

Sashanna:

Moppies! Wat heerlijk om die foto's te zien! Heb nog geen tijd gehad voor de filmpjes en heb ook nu weer visite. Morgen dus maar even de tijd van de baas misbruiken :)

En het is uiteraard aftellen geblazen naar 2011 wat voor jullie een fantastisch jaar gaat worden!

Ik mis jullie!

Dikke Kus

• 31 December 2010 - 10:03

Marianna:

Wow, geweldige foto's.

Een hele fijne jaarwisseling en een GELUKKIG NIEUW JAAR!

Marianna en de Chrislovertjes + teckel

• 31 December 2010 - 10:34

Petietje:

Darlings, poepies, schatjes,

GELUKKIG NIEUW JAAAAAAAR!!!!!

Wat een vette foto's, heeeerlijk.
    Btw. maar goed dat je spijt hebt van die koala en dat je dat noooooooit meer doet. Kan toch ook niet, Belle de dierenvriend.

Heel veel plezier maar weer en ik zit al weer met smart te wachten op nieuwe foto's en filmpjes.

xxxxxx

• 31 December 2010 - 15:10

Ans Wiertz:

Jullie hebben het echt naar je zin he, geniet er maar van.
    Jullie ook een heeeeeel gelukkig nieuwjaar en reis ze.
    Groetjes van ome Hen en tante Ans.

• 31 December 2010 - 15:15

Marlies:

Wat een vette foto´s man looking good hoor. Wij hebben net champagne oliebollen en vuurwerk ingeslagen en gaan morgen naar wappie new year!!!
    Veel plezier met de jaarswisseling xx

• 01 Januari 2011 - 14:31

Marga:

ik vind je verhalen leuk om telezen en de foto's ook. have fun. en jullie heel gelukkig 2011.

• 01 Januari 2011 - 14:43

Salih:

Wat een verhalen mensen... Jullie hebben het naar jullie zin zo te lezen en te zien.
    Geniet ervan, geen rare of gevaarlijke dingen doen daar. (dus Roy, ook niet met de crocs zwemmen of je hand in de bek steken en snel eruit trekken voor die dichtklapt)!!!
    En ja, misschien moeten jullie maar een ander fruitsoort proberen te plukken... Hehe!
    Happy New Year en een gezond, gelukkig en Australisch 2011!!!!
    Laterssssss!!!
    P.S: Al 52 hits op Youtube, voor de clip!!!!

• 02 Januari 2011 - 08:02

Rianne:

Hey Schatjes!! Wat een vette Foto's! heel vet, Australie komt ook steeds hoger op mijn reislijst :)
    Vet grappig van de afstanden, hier denken ze ook allemaal dat 300 KM om de hoek is!
    Ik spreek jullie snel!
    KUS

• 11 Januari 2011 - 17:14

Mario En Petra :

Heerijk lui! Om jullie verhalen te lezen en de foto's te zien. Eindelijk kunnen jullie zelf eens van de zon genieten zonder dat er om drankjes wordt gevraagd. Wij moeten nog een maandje wachten en dan zijn ook wij aan de beurt. Eerst Thailand en dan door naar Indonesie. Heerlijk alleen maar zon en warmte. Geen dikke jassen enzo.

Dikke kus en doe voorzichtig we zien je graag nog eens in WAZ
    Petra en Mario