Geluksmomentjes! - Reisverslag uit La Libertad, El Salvador van Isabelle Kip - WaarBenJij.nu Geluksmomentjes! - Reisverslag uit La Libertad, El Salvador van Isabelle Kip - WaarBenJij.nu

Geluksmomentjes!

Door: Isabelle

Blijf op de hoogte en volg Isabelle

31 Oktober 2007 | El Salvador, La Libertad

Dag lieve skatjes allemaal!
Ik zit in El Salvador, en het is heus niet zo eng als jullie allemaal denken.
Laat ik daar maar mee beginnen want aan de angstige berichtjes die ik allemaal krijg, merk ik dat de tam tam nogal snel gaat!
El Salvador is inderdaad pas sinds 20 jaar uit de oorlog, ze hebben 2 hele heftige oorlogen gehad, de 2e was met allemaal guerilla strijders en de gemiddelde leeftijd hier is 21, omdat de mensen die ouder zijn dan dat, vermoord zijn! heftige shit. Het tegenovergestelde daarvan is dus ook dat er heel erg veel armoede is. En mensen dus ook echt honger hebben, tsja en als je hele familie als is uitgemoord en je hebt honger heb je weinig te verliezen, Worden dus veel mensen beroofd, je kan na zonssondergang de straat niet op, en je moet gewoon een beetje opletten. Als je dat doet, kan er weinig gebeuren, gister hebben Ellen en ik dus een fles bacardi gehaald en die op het balkon opgedronken, om half 6 moesten de kippen op stok, en om half 8 waren we dronken en gingen we naar bed. Hahah echt goed voor de bedrust dus.Maar goed we reizen alweer richting Guatamala dus iedereen kanw eer rustig slapen!!

In mijn vorige berichtje typte ik nog dat we het zo jammer vonden dat we weg moesten uit San Pedro, Toen ik de dag van het vertrek aan het ontbijt zat, Ellen was nog even aan het douche, vond iedereen het zo ontzettend jammer dat we weggingen, en waren helemaal teleurgestelt. Dus toen Ellen beneden kwam was de keuze snel gemaakt en besloten we er nog 3 dagen aan vast te plakken. Op vrijdag was ook nog een fullmoonparty dus het feest was compleet!

Op zondag aangekomen in Antiqua, echt een ontzettend leuk stadje, alle huisje hebben een ander kleurtje en alles is niet hoger dan 1 verdieping, dus alles is heel erg laag, aan 2 kanten steken 2 gigantische vulkanen boven de stad uit, dus het is een prachtig gezicht!
Ze hebben ook er prachtige oude kerken en ruines. Antiqua heeft 2 keer heftige aardbevingen gehad, dus ze hebben hele mooie oude ingestorte kerken, 1 kerk is helemaal alweer opgebouwt alleen zit er geen dak in. Heel mooi gezicht!

Maandag wilde we toch maar door naar El savador, we doen alles heel snel want we moeten de 5e alweer terug zijn in guatamala om Sas op te halen. San Salvador de hoofdstad van El Salvador was erg apart, je had er verschrikkelijke grote winkelcentra's en ook aan de andere kant heel veel armoede. Op maandag bleken alle musea die we wilde bezoeken dicht, maar we kregen een goeie tip. Er Was een berg in 2en gespleten en die kon je beklimmen. Wij samen met een Amerikaanse jongen de chickenbus gepakt ernaar toe.
Wat we daar meemaakte was het mooiste wat ik tot nu toe heb gezien. ZOIETS ONGEWOONS!!
We waren bezig met die berg te beklimmen en je ziet hier heel veel eagels vliegen, ik weet ff niet meer hoe ze heten in het nederlands.Dus wij hadden echt zoiets van moeten we een foto van maken, want ze zijn zo vet. Daarna zei ik tegen Ellen, het is zo cool om boven de wolken te zijn. Toen we boven het topje van de berg stonden gebeurde het:
In ene vanuit het niks kwamen er duizenden van die roofvogels te gelijk over ons heen zweven als en grote zwarte golf. nou echt Zo te gek! ongelooflijk gewoon. En alsof dat nog niet genoeg was kwam er in ene een wolk onder ons vandaan die zich helemaal om ons heen sloot, we konden geen hand meer voor ogen zien. In ene stonden we midden in een wolk, het werd kouder en vochtig om ons heen.
Nou ik hoop dat filmpje kan laten zie hoe vet het was, want ik kan het niet echt goed uitleggen.
Daarna lekker fout een hele grote koffie gedronken in het winkelcentrum heeeeeeerlijk.

De volgende ochtend even een musea bezocht om daarna weer met een chickenbus naar het strand te gaan. Daar ben ik nu dus.
La libertad is echt een shithole.Er is niks te doen, en na 6en sluit alles hier, er is geen strand alleen maar stenen en dan zee. En we zijn echt de enige toeristen. Dus het is echt de hele dag door smile en wave....smile en wave. De mensen zijn echt super lief dat wel weer!
Toen Ellen en ik gister die fles bacardi aan het opdrinken waren op het balkon, hadden we 18 ogen die ons aan 1 stuk door aan zaten te staren. allemaal kindjes. nou ja na een half uur went dat, en ze hebben er van het begin tot het einde gestaan...

nu weer naar een ander kust plaatsje aan doen!! dus op naar the chickenbus!!

zoenen voor jullie!

ja het is gelukt en het filmpje staat erop...vooral mijn 2talige commentaar is echt zooo leuk ...¨NOT!!!

  • 31 Oktober 2007 - 17:38

    Adelina:

    Hoi lieve Isabel(en Ellen)!!
    Zo te zien zijn jullie helemaal in de wolken...en terecht, jullie reis ziet er tot nu helemaal geweldig uit...Leuk dat wij beetje mee kunnen reizen op deze manier (hoe deden we dat toch vroeger zonder Internet).
    Nou hoop nog heel veel leuks van jullie te lezen, enne geniet ze he, voor je het weet loop je weer in de regen tussen allemaal bleekneuzen!!!

    Dikke kus, ook van Ron!
    XXX

  • 31 Oktober 2007 - 17:45

    Frank:

    Klinkt heel goed!! Je maakt wat mee op zo een reis :-D Wel leuk om zo de wereld te ''ontdekken''! Héél veel plezier nog!

    Kus Frank

    p.s. Eagles zijn adelaars

  • 31 Oktober 2007 - 19:23

    Panna:

    Zo vet heb je gewoon zoveel van mijn lievelinggsdieren gezien!! weet je nog haha.. nou ziet er echt supermooi uit tussen die wolken!! echt vet om dat mee te maken volgens mij!! hoop dat je nog veel meer van dat soort momenten gaat beleven... wel jammer dat er niks te doen is waar je nu zit.. maja er komt snel versterking jullie kant op!! duss geniet nog maar effe van die rust haha... spreek je snel weer
    dikke kuzzz

  • 31 Oktober 2007 - 19:30

    Jose:

    Hoi wijfie wat maak je weer een hoop mooie avonturen mee he fijn om weer mee te genieten van je enthousiaste verhalen
    heel veel liefs van ons allemaal
    je tantetje XXX

  • 31 Oktober 2007 - 19:36

    Krimo:

    Dag isabel,
    Heel leuk wat je allemaal doet.
    Nog veel plezier.
    Groetjes krimo..

  • 31 Oktober 2007 - 20:26

    Anja:

    Tja geweldig weer,die foto's en video,maar zal blij zijn als je daar weg bent.Bij het zien van de foto's realiseerde ik me opeens dat we geen ballonnen hebben meegegeven voor de lieve kindjes daaro,hoe dom!:-( of die bellenblaas,of die rolfluitjes,zal nooit vergeten in Thailand dat de ouders hun kids een draai om hun oren gaven zo schrokken ze van dat gepiep..:-))zal Ina even bellen of ze Sas nog wat mee wil geven.Ma Belle en Elle have fun,maar doe ,voorziggies.dikke kus

  • 01 November 2007 - 07:03

    Rob:

    Wat een belevenis Belle, adelaars in het wild moet een prachtig gezicht zijn,je hebt al heel wat gezien op jouw reizen, als dit het mooiste was moet het wel heel bijzonder zijn.
    Je verhalen zijn elke keer weer spannend en boeiend om te lezen, wij kijken er met zijn allen naar uit, ga vooral zo door en blijf je verstand gebruiken!!.

  • 01 November 2007 - 12:00

    Kim:

    Hey (B)elle, ik geloof wel dat ik weet waar volgend jaar de vakantie naar toe gaat..... Ik weet geloof ik weer wat "jaloers zijn" is.....

  • 01 November 2007 - 14:04

    Sabrina:

    Wat leuk dat filmpje! Zo leuk om je stem weer te horen.
    Veel plezier! Dikke smakkerd, Sabrina


  • 01 November 2007 - 17:38

    MoonPaul RenzVinn:

    Hey Isabel (en Ellen),

    Wat een vet, vet, vet avontuur joh! Wel lachuh (of dubbel), dat jullie met z'n tweeen een fles bacardi op het balkon weg zitten te lurken voor de fun, terwijl die kids beneden jullie aan zitten te staren. Hebben jullie wel met ze geproost? ;)

    Blijven genieten he, voor je het weet zit je weer in deze shithole.

    Doeg,

    Monika, Paul, Renzo en Vinn (die vandaag z'n eerste echte lachje deed - te cool!).

  • 02 November 2007 - 07:42

    Judy:

    Wow! Die foto van die zonsopgang....! Die heb ik meteen al achtergrond van m'n computer gedaan! Mooi! Leuk dat jullie op de historische tour zijn, met al die mooie kerken en musea! Helemaal in de wolken!!Ook een smile en wave van mij hier uit NL! :) Blij dat het zo goed met jullie gaat!!
    Nog ff en Sas is bij jullie!! Heel veel plezier samen! Dikke kus! Judy

  • 02 November 2007 - 07:45

    Judy:

    Uuuhm, zonsondergang bedoelde ik...
    En dat filmpje van j;hahaha, LEUK! dat schorre stemmetje van je in de wolken! haha!! KUs

  • 02 November 2007 - 08:19

    Andere Kim:

    Liefste wat cool wat cool.
    Altijd fijn om te lezen hoe je alles zo waardeert om je heen..
    ook echt leuk dat je iets spontaans gaat doen en dat het zooooo bijzonder word.
    Maar dat werkt altijd zo ook in het weekend :-)

    Mijn Pa leest ook je stukjes hor, hij had het zelfs eerder gelezen dan mij. Ik zei al tegen hem. Ik begin haar nu ook echt te missen. Ben blij dat je het zo naar je zin hebt en dat sas er nu bijna is. Wees voorzichtig.

    X Kim

  • 03 November 2007 - 11:10

    Nerissa:

    Hey Isabel!
    Wat een avonturen allemaal! Echt heel leuk om jullie reis (een beetje) te kunnen volgen op deze manier!

    Groetjes Neris

  • 04 November 2007 - 12:23

    Brigitte:

    haha! geniaal filmpje!
    echt superleuk om te lezen wat jullie allemaal doen!

    -xxx-
    Brigittte

    ps.groetjes van Bas!

  • 04 November 2007 - 16:43

    Yannick & Kelly:

    Hay.
    We zitten nu je verhaaltje te lezen, maar we vroegen ons af.
    Wat eet jij nou zo daar elke dag?
    ( Je drinkt alleen maar, als we zo je verhaaltjes lezen :P Haha )

    xx

  • 05 November 2007 - 11:06

    Bas:

    Hey Isabel!
    Het maakt toch eigenlijk niet uit waar jij bent om er weer een mooi feest van te maken he! Ik ben ook veel te jaloers hier, en terecht denk ik. Hier gaat alles prima, beetje studeren en af en toe mooie feestjes in amsterdam natuurlijk. knal nog ff door en maar er weer wat moois van!
    groetjes,
    Bas

  • 05 November 2007 - 11:21

    Mieke:

    wat een mooie foto s! Leuk Leuk. Krijg ook de reiskriebels
    geniet er maar lekker van!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Isabelle

Reizen reizen reizen!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 237155

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 04 December 2014

Tanzania! 2014

06 December 2010 - 04 December 2011

Taiwan, Australie, Thailand &Cambodja

07 November 2009 - 28 November 2009

Californication

04 November 2008 - 19 December 2008

Florida, Cuba, Jamaica

14 November 2005 - 06 Juni 2006

Thailand, Laos, Cambodia & Vietnam

30 November -0001 - 30 November -0001

Van Mexico naar Buenos Aires

Landen bezocht: