Ko Phi Phi en Krabi! - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Isabelle Kip - WaarBenJij.nu Ko Phi Phi en Krabi! - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Isabelle Kip - WaarBenJij.nu

Ko Phi Phi en Krabi!

Door: Isabelle

Blijf op de hoogte en volg Isabelle

11 April 2006 | Thailand, Krabi

Sawadeeka!!
Oh oh oh wat is phi phi leuk, haha ik geloof dat ik dat blijf zeggen.Het beeld dat we hadden van Ko Phi Phi was eigenlijk een heel mooi paradijselijk eiland, met veel resorts en ouwe lullen. NIET dus.
Het is echt paradijselijk zo prachtig, maar ouwe lullen :shock: ECHT NIET DUS!!!
Ko Phi Phi is een kruising tussen Ko Tao en Lloret de mar! hehe, eniiigg dus!!!
De eerste dag dat we aankwamen, we liepen nog te zeulen op zoek naar slaapplaats toen ik mijn naam hoorde en 1 van de Belgische meiden op me af kwam rennen!!! [ die meiden waar we tijdje mee waren opgetrokken in Cambodia] ze was samen met nog 3 mensen die we ook al hadden ontmoet op het strand van Cambodja, gezelliigg!! Ze waren net op weg om een snorkel/boottochtje te gaan doen. wij snel op zoek gegaan naar een kamertje en met hun de boot op gegaan. Zo'n onwijs prachtige tocht, we kwamen in een baai waar we de enige waren met prachtige helder lichtblauw water, je zag zo de vissen onder je door zwemmen, met zijn 5en daar lekker gezwommen en geschreeuwd want het echoode zo lekker :D. Daarna een prachtig snorkel plekje gevonden, en ook weer heeeel veel prachtige vissen gezien. Daarna naar de "the beach" gegaan, Leonardo dicaprio heeft een film gemaakt " the beach" en die is daar opgenomen, was wel prachtig hoor, maar voor het baaitje lagen denk ik 50 boten en die waren volgeladen met 100den Jappanners en Chinezen in oranje reddingsvestjes. Ff overgeslagen dus. Daarna naar een kliff gegaan waar je af kon springen en natuurlijk nog meer gesnorkelt.
Aangezien het de laatste avond van ons Belgische vriendin was hadden we 's avonds weer afgesproken om op pad te gaan.Maar eerst.....onbeperkt sushi eten voor maar 4 euro.Echt een paradijs voor me dus :D :D
na 4 uur sushi eten ;-) ons maar gaan optutten voor de avond.
's Avonds echt lekker wezen stappen, eerst naar een geweldige travestieten show geweest en daarna lekker wezen dansen, haha,heeerlijk. De dagen erna lekker op het strand rond gehangen, het was echt eiland gemaakt op backpackende jongeren, sommige discotheken hadden gratis eten, andere 2 buckets voor de prijs van 1 en zo waren er nog meer dingen, erg handig voor "arme" backpackers. 1 discotheek had het erg handig aangepakt, die had een boksring in het midden van zijn openlucht cafe gemaakt, en iedereen die de ring in stapte kreeg een gratis bucket [emmertje met drank]. Echt TE grappig, hebben elke avond daar rond gehangen. Want een Engelse tegen een Israelier, ik kan je vertellen dat gaat er echt niet zachtjes aan toe, zelfs vrienden die tegen elkaar gingen vechten willen toch winnen, bedoel we blijven oermensen, en heb aardig wat boksgala's gezien, maar zoveel knock outs als hier heb ik echt nog nooit gezien. Prachtig :D.
Wat je niet vergeten van phi phi is dat er natuurlijk vorig jaar de vreselijke tsunami is geweest, in principe als je er niet op let, valt het je niet zo op. Maar als je goed kijkt zie je nog steeds de littekens van deze erge ramp, afgeknapte palmbomen, half weggespoelde huizen en resorts, en natuurlijk heeft iedereen wel zijn eigen verhaal of foto's. Errug indrukwekkend als je op hetzelfde strand zit en je het inbeeld.
OOk zijn we nog 1 dagje wezen duiken. nou dat was echt Allemachtig Prachtig, in 1 duik heb ik zo ontzettend veel verschillende vissen gezien, zelfs de Aquariums van de burgers zoo kunnen hier niet aan tippen. Echt On-Ge-Loof-Lijk! zo mooi, echt hele leuke duiken gehad dus, en voel me nu nog verslaafder :D.
Nou in 1 woord phi phi is prachtig.

Nou ja aangezien Phi Phi ook behoorlijk prijzig is, [dat gratis eten is toch niet zoow lekker] zijn we gevlucht naar Krabi, en tsja Krabi is errug rustig en precies dat gene wat we eigenlijk verwachtte van Phi Phi, gezinnen gezinnen gezinnen EN ouwe lullen. Tis hier wel heel mooi en hebben 3 dagen even op het strand liggen bakken, lijken nu wel 2 negers :p
Vandaag een Kayaktocht gedaan door mangrove bossen, dat zijn die bossen die leven in het water, zoet en zout. nou dat was echt heel erg mooi, met zo'n kayak ben je doodstil, nou ja als je een beetje kan peddelen. eerst zagen we al een varaan wegschieten en op een gegeven moment apen, nou de apen weten dat de gidsen fruit mee hebben, dus bestormen ze echt je kayak ze springen erop heel hoog uit de bomen, errug grappig ook wel beetje eng want ze hebben natuurlijk een rangorde en begonnen onderling een beetje te knokken, de gids gooide een stukkie watermeloen mijn kant op, en al die aapies op onze kayak, errug lief. Op een gegeven moment na wat opschudding kwam ie weer op me af, en ging met zijn bekkie naar mijn been, tandjes vooruit!!!Ik dacht rustig blijven, pakt ie heel schattig met die tandjes een pitje van de watermeloen wat op mijn been zat vastgeplakt :roll: Echt TE lief. De 2e keer toen we weer een groep apen tegenkwamen waren het allemaal zwangere vrouwtjes of vrouwtjes met baby's errug schattig, is weer eens wat anders dan de apenheul, ;-). Verder onwijs prachtige tocht, mangrove zijn echt verschrikkelijk mooi, en in zo'n kayak is helemaal geweldig. net een heeeeeerlijke massage gehad!
nou dat was het weer allemaal een dikke kus, tot snel!! en deze is voor mijn lieve tante... IK MIS JEEEE!!!!! :D kussie

  • 11 April 2006 - 14:18

    Andrea:

    Heej Bell,
    Daar ben ik ook geweest met Kayak en apen. En ook bij The beach (strand). Echt een paradijs daar. Have fun daar. Dikke zoen dreetje

  • 11 April 2006 - 14:44

    Judy!!!:

    wat een toeval weer: lees ik net mn mail: terwijl je dit stuk net plaatst!! wat een leuk verhaal en vette foto's!!! dat boek van jou is echt zo leuk zometeen!!! heel veel plezier nog lieve gap! En: gelukkig thais nieuwjaar!!!! dikke kus!

  • 11 April 2006 - 15:35

    Anja:

    Hee lieverd,gelukkig nog 12 nachtjes dan ben je weer thuis!!Maar wat geniet je nog enorm,dit pakken ze je nooit meer af,draag je je leven met je mee.
    Hihi sneaky om dit neer te zetten voor José nadat ik je gister vertelde dat José altijd vol schiet als ze je site leest,hoevaak ze hem ook leest,ze heeft tranen,ze heeft met ooglaseren vorige week gevraagt of ze haar traan buizen dicht kunnen schroeien...en nu je dit voor haar typt...tja ik weet ut zeker....*snik*snik* hihihi

  • 11 April 2006 - 17:15

    Sabrina:

    Wat een paradijs! geniet er nog maar even van want voor je het weet ben je al weer thuis.
    Ik mis je dikke knuffel xxx

  • 12 April 2006 - 07:30

    Aapy!!:

    Héy chicka wat een bijzonder mooie boottocht, en duiken enz enz. Te vet allemaal, ben blij dat t einde in zicht is...XXX Kim

  • 12 April 2006 - 07:51

    Judy:

    jeeeej: en nog maar 11 nachtjes...........!!!!dikke kus!

  • 14 April 2006 - 16:15

    Je Tante:

    he he eindelijk kon ik weer lezen m'n internet deed het niet en iedereen zei dat er iets voor me opstond ik dus supernieuwsgierig nu op mijn verjaardag kamer vol visite kan ik het lezen en mijn traanbuizen zijn niet gelaserd ......ik mis jou ook trutje xxxxx

  • 14 April 2006 - 16:16

    Oma:

    de groetjes en een een dikke kus van oma ik ben blij dat je weer bijna terug bent.heel veel liefs oma

  • 16 April 2006 - 13:51

    Ina:

    Nog even en dan zijn jullie weer thuis. Wat het weer hier betreft is het eindelijk lente en hebben we vandaag voor het eerst in de tuin gezeten. Ik las bij Sashanna dat de Songkran zo leuk is geweest. Al dat water en talkpoeder, grappig. Geniet nog deze laatste week en als jullie naar huis gaan kijken jullie terug op een prachtige tijd die niet veel mensen mee mogen maken. dikke kus en tot over een week.

  • 16 April 2006 - 21:22

    Elly:

    hoi isa,wat zal ik je verhalen missen zeg als je weer terug bent,maar zal het ook weer leuk vinden om je in levende lijf te zien,nog veel plezier he die laatste paar dagen! x van elly

  • 18 April 2006 - 20:04

    Judy:

    En nog maar 6 nachtjes.....!!! dikke kussen!!

  • 21 April 2006 - 13:05

    Judy:

    krijg ik net gister een mail van je: dat je voor het laatst een nieuw stukje hier zou plaatsen.....!!haha, niet dus: het bier (en de buckets!) daar smaakt TE lekker he!!! ZONDE VAN DE TIJD OM ZO'N NIEUW STUK TE SCHRIJVEN!!!!haha! gelijk heb je!!! Op naar de 5de dag!!! haha! Proost! En tot maandag waar ik natuurlijk vol enthousiasme en blijdschap op jullie sta te wachten!!! Jeeeeeeeeej!!! kussen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Isabelle

Reizen reizen reizen!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 237193

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 04 December 2014

Tanzania! 2014

06 December 2010 - 04 December 2011

Taiwan, Australie, Thailand &Cambodja

07 November 2009 - 28 November 2009

Californication

04 November 2008 - 19 December 2008

Florida, Cuba, Jamaica

14 November 2005 - 06 Juni 2006

Thailand, Laos, Cambodia & Vietnam

30 November -0001 - 30 November -0001

Van Mexico naar Buenos Aires

Landen bezocht: