hallo.... hier SARAH!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Isabelle Kip - WaarBenJij.nu hallo.... hier SARAH!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Isabelle Kip - WaarBenJij.nu

hallo.... hier SARAH!!

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Isabelle

23 Maart 2006 | Thailand, Chiang Mai

Hallo allemaal
We waren van plan om eerder op internet te gaan maar ja we hebben zo veel te doen en te zien dat het gewoon niet lukt.
Het is hier helemaal geweldig,we zitten nu in Chang Mai,vanmorgen met de nachttrein aangekomen,hele aparte ervaring slapen in zo'n trein,allemaal slaap coupe's en allemaal fan's want de airco cabine's waren er niet meer dus allemaal wapperende gordijntjes en evengoed nog 40 graden,bloedheet!Om 10 uur moet je eigenlijk naar je mandje,maar wij gingen de restauratie wagon in waar we door Nathalie werden geholpen,een travestiet.Vreselijk gelachen...zit je daar met aan 2 kanten gewoon de ramen open .....vreselijk lawaai!!!Disco ballen aan het plafond en opeens zet ze Frans Bauer op,dus wij allemaal"heb je even voor mij"
Maar laat ik bij het begin beginnen,het weerzien op Bangkok was natuurlijk fantastisch eindelijk mn kind weer in mn armen.Bruin(wat dikker hihihi)en een echte tourist.Daarna stap je gewoon in een bord warme tomatensoep....heet heet heet.En pakt een taxi,toen naar Koh San Road,daar hadden de meiden een hotel voor ons.
Wat is Bangkok druk en warm en benauwd.Ik had er echt last van(ouderdom kan het nog niet zijn??Was toen nog 49 hahaha)
's middags een leuke tocht over de klongs(kanalen) gedaan,krijg je een indruk hoe de mensen leven,word je opeens ingehaald door een bootje die van alles verkoopt...water(je moet de hele dag een flesje bij je hebben anders droog je uit) en vanalles hebben ze te koop in die boot ,echt heel grappig.Al die armoe ,die hutjes op palen waar de kindjes gewoon hoe klein ook aan het spelen zijn.Opeens zag Sas een Varaan...heel groot zeker 1 meter.Die man hem lokken en hij ging het water op zodat we hem goed konden zien.
Leuk avond gehad ,lekkere massage, lekker eten en al wat geld uitgegeven,niet veel want een shirt kost 3 euro.
Volgende dag de minibus met airco naar Kanchanabury waar we een drijvende bungalow op het water hadden,sliepen dus op de River Kwai.Dat was helemaal top.We zaten echt in een luxe resort www.duenshine.com.Daar lekker geborreld en uit eten en opeens gingen Judy en Belle weg,ik volgde later met Ina en hadden de meiden met de door Ina meegenomen ballonen het hele terras en huisje versiert,grote borden aan de deur met 50 but still sexy!!!JAAAAAAA Anja was jarig.Leuk feestje gemaakt met cd's van belle met Hazes enzov.
Hele leuke cadeautjes gekregen,(mooiste cadeau was natuurlijk zo bij Belle in dit prachtige land te zijn)was echt een feestvarken,unieke ervaring zo met die wild stomende river onder je.De volgende dag kwam ook Sas weer bij de groep die was naar Laos om haar visum te regelen.Lekker gezwommen in ons zwembad,bij het resort,toen moest helaas Judy ons verlaten terug naar huis.Toen kreeg ik van Belle nog een toegangsbiljet naar the Tiger Temple.
Dat was zo'n onvergetelijke ervaring,die tijgers lopen gewoon achter een touw en allemaal bewakers erom heen die ze in toom houden met een busje water.Ze waren op een gegeven moment een beetje opgefokt er liepen ook jongen bij die ze maar weg gingen halen.Grommen en blazen pfff beetje eng,Antje stond al op een bankje...;-)
Toen mocht je aan de hand en heel rustig lopend met zo'n bewaker(tje)mee om op de foto te gaan met zo'n bak beest!!!
Ina,Sas en Belle gingen, maar ik zweette peultjes,deed ik toch al en doe ik nu nog maar das wat anders,het zag er wel heel leuk uit natuurlijk.je mocht ook niets zeggen en heel rustig bewegen.Belle zegt mam...doe het..je krijgt 1x in je leven die kans...please..doe het voor mij ..op je 50e verjaardag..Nou ja,ik dacht ze heeft wel gelijk...ik mee aan de hand van die vent...(bibber tril enzov)Moest ik knielen bij dat prachtige grote beest die sliep een beetje,aai hem zegt die man,ik mn hand er zo'n beetje boven pakt ie mn hand en legt hem op zijn rug en nam een foto.Op naar de volgende gigatijger..zelfde verhaal..opeens draait die tijger zich om,en kijkt naar me en blies een beetje...hooooo wat een bek..ik stond al,is ook een foto van hihi.Toen nog naar zo'n bakbeest ...ach wel geweldig.De dieren schijnen onderschept te zijn op het vliegveld,maar hebben daar nu een heel goed leven,als ze beetje druk werden spoten ze dus met dat flesje,en dat vonden ze, net als katten, heel naar maar door de bloedhitte gingen ze ook gauw met hun bek naar die straal en dronken het gespoten water,zo schattig!!Ook nog een olifanten tocht gemaakt ook door het water heen.Daarna op een bamboe vlot de river op,en naar de beroemde Bridge on the river Kwai geweest met een ouderwetse stoomtrein en die trein was ook zo lagguh,die wordt nog gebruikt door de bevolking,en die lachen maar naar je,maar niet gewoon lachen maar gieren het uit'om je voeten en handen...groot in hun ogen en blanke huid en blonde haar,ze willen ook maar aan je zitten.vreselijk grappig.Thaise mensen lachen inderdaad heel veel maar ook als je iets vraagt wat ze niet begrijpen lachen ze maar.Het merendeel spreek slecht engels en als je vraagt of ze engels spreken zeggen:ehhh pittel lit hahaha :-)In het begin verstond ik er geen klap van maar daar was regelneef Belle weer die begreep en verstaat alls,en ben nu ook wel aan het accent gewend.
Ik hoor dat we naar bed gaan...tis half 1 en na dat gebroken nachtje in de trein,en nu net terug van the nightmarkt,is het wel nodig ook.Verder verslag horen jullie...het belangrijste is dat we het zo leuk hebben,ook met elkaar,Morgen weer een trip doen naar the longnecks en de oude tempels en hotsprings,en naar de golden triangel,3 landen punt meiden moeten weer ff de grens over voor hun Visum.dus worden om 7 uur gehaald door de minibus ,tis wel 3 uur rijden.En de trip zijn leuk maar je wordt van hot naar her gereden omdat je zoveel mogelijk wil zien in 1 tour.
Belle is een echte backpakker,lacht de hele dag,zit nergens mee,regelt alles,loopt alles te sjouwen, en als er een kakkerlak in de badkamer zit(ondanks onze luxe kamers :-()als ze die kakkerlak ziet zegt ze..oh kakkerlakje....kom jij moet naar buiten en pakt een kaart en een glas en zet hem buiten,ook vroeg ze aan mij wat is mushrooms ook alweer in het Engels?? hahaha,hoe een toerist/backpacker kan je zijn.
tot snel allemaal,bedankt voor de lieve sms-jes XX
deel 2:Golden Triangel tocht was geweldig!Zelfs even in Laos geweest,en de longnecks bezocht waar we weer kindjes erg blij maakten met bellenblaas en rolfluitjes.
Vanuit Chang Mai met het vliegtuig naar Bangkok gevlogen,heerlijk luxe.Daarna een taxi aangehouden die ons in 4 en half uur naar Trat reedt,voor 70 euro,de stakker moest daarna nog helemaal terug ook voor dat geld,maar was er zelf erg blij mee en kwam onderweg een vriend taxichauffeur tegen waarbij hij uit zijn raam riep"Trat...." en glom van oor tot oor.Ach ja als je hoort dat ze een maand loon hebben van tussen de 90 a 150 euro.
In Trat met de boot naar Koh Chang,en daar naar white beach strand gegaan en een hutje aan het strand heel rustig genomen.Niet luxe maar helemaal top!!Daar 4 dagen zwaar genoten,heerlijk gegeten 's avonds op het strand 2x een zee BBQ gedaan.Heerlijk!Hele grote tijgergarnalen,en dan met flaid Lice,begreep er eerst nix van maar Belle verstond ut weer...with fried rice.
Heerlijk die dagen gezwommen en met Ina 's,na het eten en borrelen in het stadje 's avonds op ons terras gezeten waarbij we flesjes koude cola meenamen van het dorp want we hadden geen ijskast.En de Samsung hadden we al.Ina... ik geef een party vanavond kom je een borrel bij me halen?? En Ina lachte en kwam natuurlijk hahaha.
Ook een prachtige snorkel tocht gedaan langs 4 eilanden,zo mooi!! alsof je in Artis aquarium zwom.Ongelooflijk.
Daarna weer terug naar Bangkok en daar nog 1 nacht geslapen,sushi gegeten geshopt en heel veel gekocht.Te veel al had ik een schitterende roze Valentino koffer gekocht,hij was te klein.Koffer van Ina gevult met alle gekochte spullen van Belle en Sas.Bijna 80 kilo 3 koffers samen maar ook dat is goed gegaan,door beide douane's niet aangehouden,de meiden hebben een rondedansje gemaakt.Nog 3 weken dan zijn ze ook weer hier,heerlijk.
Wij hebben een topvakantie gehad,zoveel gedaan en gezien en zoveel gezelligheid gehad en helemaal geen irritatie,is echt uniek.Een vakantie die je je leven niet meer vergeet.
p.s. isabelle heeft ook een heel groot stuk hiervoor gezet + alle foto's dus niet vergeten daar even te kijken

  • 23 Maart 2006 - 17:50

    Kelly:

    Wat een stoere moeder, wie had dat ooit gedacht! Veel plezier nog..
    Dikke kus

  • 23 Maart 2006 - 20:58

    Mariska:

    Het klinkt allemaal goed en spannend, wie had dat gedacht met en tijger.
    Ik kan mij nog iets in spanje herinneren met een babytijger,toch?
    geweldig dat jullie het zo leuk hebben, ik had ook niet anders verwacht.
    We zullen vanuit Nederland wat kou jullie kant opsturen, nou geniet er van met elkaar! XXX

  • 23 Maart 2006 - 22:06

    Kasper:

    Ik zie dat je het wel naar je zin hebt. Ben er jaloers!! Nooit gedacht, dat jij bang zou zijn voor tijgertjes. Je lijkt me echt niet het type daarvoor :). Veel plezier daar nog. EN ik schaam nog diep, dat ik niks gestuurd heb, de 21ste :$:$

    Ow, ja.

    Belle, mushroom = Hed :P

  • 25 Maart 2006 - 15:09

    Yvette:

    Shit, Anja, gefeliciteerd NOG.... ik heb daar helemaal niet bij stilgestaan. Kheb je wel gesmst maar niet daarover *BLOOS BLOOS*... veel plezier nog en dikke zoen voor jullie ! Yvette

  • 25 Maart 2006 - 17:17

    Sabrina:

    Hey Anja, nog gefeliciteerd met je verjaardag!! Veel plezier nog. Groetjes uit Zaandijk!!!

  • 27 Maart 2006 - 11:06

    ANDREA:

    Heeej Zus, Ik heb je verhaal gelezen. Geweldig voor je allemaal. Veel plezier nog en geniet van alle indrukken. Liefs en dikke zoen je zussie XXX
    PS. inmiddels weer thuis uit het ziekenhuis.

  • 27 Maart 2006 - 17:56

    Elly:

    hoi an wat een belevenissen allemaal zeg,wat zal je blij zijn geweest je meissie weer te zien,nou ik wens je nog heel veel plezier en de groetjes aan isabel x van elly

  • 01 April 2006 - 12:52

    Ina:

    Isabelle. Ik heb een hele fijne vakantie gehad. ALS Beroep kun je heel goed reisleider worden niets is je te veel. Bedankt. Onze reis is heel goed verlopen. Zonder slaaptabletten heb ik het zelfde meegemaakt als jij. Ik lag te slapen kreeg ik een warme maaltijd. Dit heeft me niet gesmaakt. Tijdens het eten in slaap gev allen en volgens je moeder is het eten weggehaald terwijl ik sliep. Dus de reis ging best snel. Op schiphol aangekomen, lang gewacht op onze koffers. Door de douane. Vroeg de beambte hoort u bij elkaar. Jaaaaa.
    Ze veel over de hoeveelheid die we bij ons hadden. Heeft u niks aan te geven. Neeeeee.
    Onze dochters reizen voor een half jaar door Thailand en overtollige spullen zitten in de grote koffer. Met zo,n lachje zei ze. Oke gaat u maar. Wij waren opgelucht. Dus buiten de bijna 80 kilo koffers en de vele kilo's handbagage zijn wij er toch doorgekomen. Maak er nog een fijne tijd van. Ik zie over drie weken. dikke kus.

  • 06 April 2006 - 16:21

    Jose:

    Hoi Saartje
    wat ben je aan het genieten he Geweldig!!!
    Lekker met je dochter heeel veel plezier nog.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Isabelle

Reizen reizen reizen!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 237194

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 04 December 2014

Tanzania! 2014

06 December 2010 - 04 December 2011

Taiwan, Australie, Thailand &Cambodja

07 November 2009 - 28 November 2009

Californication

04 November 2008 - 19 December 2008

Florida, Cuba, Jamaica

14 November 2005 - 06 Juni 2006

Thailand, Laos, Cambodia & Vietnam

30 November -0001 - 30 November -0001

Van Mexico naar Buenos Aires

Landen bezocht: