Bangkok en Bangkwang prison - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Isabelle Kip - WaarBenJij.nu Bangkok en Bangkwang prison - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Isabelle Kip - WaarBenJij.nu

Bangkok en Bangkwang prison

Door: Isabelle

Blijf op de hoogte en volg Isabelle

25 November 2005 | Thailand, Bangkok

Hallo lieve luitjes!!
Nou het eerste berichtje vanuit het land van de glimlach. Al besef ik het nog niet echt, soms als iets heel heftig is heb je er geen grip op, en dat heb ik af en toe. En heb ook weer van die momentjes dat ik in ene bedenk WWWWOOOUUUW IK BEN IN BANGKOK!!!

De reis hierheen viel echt tegen, ik dacht slaappilletje en gaan met die banaan.
Viel tegen de stoeltjes van het vliegtuig waren echt heel klein, heel vreemd, en we hebben echt bijna de hele vlucht turbulentie gehad. Nou was ik gelukkig wel wat suf van die slaappil dat ik het eng kon vinden maar erg prettig was het niet.

Daarna zijn we met de bus naar Khao San Road gegaan, hier hebben we een leuk hotel gevonden. Gewoon simpel maar wel leefbaar :-P
's Avonds gewoon wat rond geslenterd. [HEERLIJK ;-)]

Donderdag zijn we vroeg opgestaan om naar de gevangenis te gaan, we moesten een boot nemen naar Nonthaburi op de Chao phraya river [de laatste halte nr 30]. Hier aangekomen kwamen we in echt zo'n klein thais dorpje met 't leven op straat al die eettentjes [met fijne luchtjes] en alleen maar Thai. We voelde ons dus meteen Farang :P.
Hier moesten we na 200 meter een straat in naar links en dan zie je meteen een hele eng uitziende uitkijktoren omringt met hekken vol met prikkeldraad. Eerst moesten we ons aan de overkant melden en kopietjes laten maken van ons paspoort en vertellen voor wie we kwamen. Dit ging eigenlijk heel makkelijk en ze hadden eigenlijk meteen wel door voor wie we kwamen. [ Wij gingen naar Rien Parlevliet]
Daarna moesten we weer terug naar de overkant om naar binnen te gaan, toenw e een beetje van hot naar her waren gelopen mochten we door de detectiepoortjes. en dat is toch best spannend en de zenuwen gierden echt verschrikkelijk door mijn lijf, buiten het feit dat ik me in ene ging beseffen wat je in godsnaam moet zeggen, staan er ook allemaal opgefokte thaise politie mannentjes en wordt alles gecheckt. Ook de spullen die we hadden meegenomen. De boeken mochten mee naar binnen maar moesten eerst worden gestempelt. De kranten mochten niet mee naar binnen maar het schijnt dat dat de enige keer wel mag en de andere keer weer niet. De boullionblokjes vonden ze echt heel erg intressant en moesten helemaal uit de verpakking, ze gingen er zelfs aan likken :-P. toen we een mandje hadden gekregen voor de spullen die we mee naar binnen mochten nemen + een t-shirt met lange mouwen hadden aangetrokken [we waren weer eens TE SEXY] mochten we naar binnen.
Je komt nadat je door een hele grote gele zware deur bent gelopen aan op een soort heel lief uitziend hofje.je ziet aan beide kanten 2 stroken van gras en bloemtjes en dan lopen er aan de buitenkant rijen met ramen, achter die ramen zitten weer kamers en in die kamer staan 6 telefoons. Toen we ons WEER hadden gemeld kregen we room 6 aangeboden. En dan zit je daar...... te wachten met je mandje en je echt op te vreten want nogmaals wat moet je zeggen tegen een volslagen vreemde, je weet niet eens of het wel leuk vind.
Op het moment dat hij kwam aangelopen en we een goeie telefoon hadden uitgekozen, verdwenen al die gevoelens als sneeuw voor de zon. We hebben eerst even gepraat over hoe het met hem gaat en dat de Nederlandse ambassade zo weinig voor hem doet, dat is gewoon niet normaal. Daarna hebben we lekker gekletst over van alles en nog wat. Ook over hoe het er allemaal bij hem uitziet, hij vertelde dat hij op een cel zit met nog 20 andere en wordt water uit de rivier gepompt met wat chemicalien waar die hele nare uitslag van heeft, hij vertelde dat Hans Zegers [nog een Nederlandse gevange die daar zit] het ook heeft maar dat het bij hem open springt, echt vreselijk. En ook over hoe het kwam dat ie daar vast zit en dat hij gewoon onschuldig is en dat hij erg ziek is[Nierkanker]. Maar het is nogal vreemd om te horen dat de nederlandse ambassade echt weinig tot niks doet. Ze vinden dat hij aandacht vraagt en aangezien Koningin Beatrix bevriend is met de koning van Thailand komt er ook geen verdrag omdat ze ze niet voor de kop wil stoten. Op een gegeven moment kwam er nog een nederlander [Adriaan van Ommeringen]aan die had gesproken met wat Zweedse bezoekers, en die had al in de gaten gehad van ooohhww daar zitten 2 leuke nederlandse meiden. dus die kwam er bij zitten en eigenlijk hoe absurd ook was het gewoon ook echt ff gezellig en druk. we praten door elkaar heen [ wel door de telefoon dan] en hadden het over de bruiloft van Adriaan [ die is getrouwt in de gevangenis met zijn vriendin die ook vast zit maar dan in de vrouwen gevangenis [Als jullie daar nou meer over willen lezen www.prisonlife.nl]. Hij vertelde dat de enige manier was om haar te zien [ in 4 jaar!!] En over nederland en onze reis. En natuurlijk of we iets voor ze konden kopen of doen. ZE wilde heel erg graag sigaretten hebben zodat ze de bewakers om konden kopen. Uit Nederland verlangen ze echt naar bosvruchtenjam pindakaas dropjes kaas en worst, en kranten en gemixte kruiswoordpuzzels, dus als iemand nou zin heeft om iets goeds te doen stuur dit dan naar ze op want echt ze zijn er zo blij mee! [adressen ook op www.prisonlife.nl] Na echt leuk me ze te hebben gesproken, ze zijn beiden bezig metw eer een rechtzaak en zijn weer in hoger beroep gegaan en beiden zijn ze ervan overtuigt dat ze die gaan winnen [ze zijn echt heel erg positief, maar ik denk dat dat de enige reden is hoe ze daar overeind kunnen blijven!!].Op een gegeven moment was de vriendin van Rien Parlevliet er ook en aan haar konden we kranten geven die we hadden meegenomen, daar was ze dus echt Heeel erg blij mee, en wij ook. Toen het bezoekuur was afgelopen [iets wat echt heel naar was om te zien, zo'n kleine thaise bewaker die zo'n grote nederlandse man de les leest, en je ziet gewoon dat ze bang zijn, en nog zo graag door willen praten, het brak echt mijn hart!] zijn we naar een winkeltje gegaan ernaast en hebben we een hele mand eten voor ze gekocht en postzegels, [want ze houden van post!!! en post krijgen!Dus voor wie zich verveelt!! of een kerstkaartje over heeft! want ze hebben echt het idee dat niemand weet dat ze bestaan!]

Hierna zijn we weer op de boot gestapt.Echt helemaal leeg want het is echt een onwijze indrukwekkende ervaring, maar wel heel fijn, ik had dit echt voor geen goud willen missen!

Daarna zijn we gewoon weer wezen slenteren, door bangkok want dat doen we continu heerlijk! Vandaag weer gelopen en zijn naar wat tempels geweest [zoals jullie zien op de foto]. Ik vind het weer genoeg voor vandaag, we gaan de straat weer op, lekker bakkie Pad Tai halen, en op straat zitten bij wat cocktail barretjes en kijken of we het weer zo gezellig gaan hebben als gister met een paar gekke schotten !!!

Morgen gaan we naar Laos met de nachttrein!! spannend.
dikkkee kus voor jullie allemaal

ohw ja sas heeft ook een site http://Sashanna.waarbenjij.nu

• 25 November 2005 - 15:09

Michael Van De Klm:

he hoe gaat het ik zal ze vertellen over de fotos ze zijn erg leuk doe je rustig aan daar jullie moeten nog een half jaar haha gr van michael en ramon

• 25 November 2005 - 18:36

Sabrina:

Wat onwijs cool dat jullie naar Bangkwang prison zijn geweest!!
    Ik ben nu al verslaafd aan deze site, hoop dat jullie er vaak foto's op zetten want zo ben ik toch nog een heeeeeel klein beetje bij jullie!
    X Sabrina

• 26 November 2005 - 18:15

Judy-gappy:

ooooooowh...wat indrukwekkend zeg in de bangkok prison!!! Ik lees nu net je verhaal en zie de foto's..krijg ik nu ook net op datzelfde moment een smsje van je....het lot!!! Ik wou echt dat ik er het liefst vandaag nog naartoe kon komen...pff!! Krijg echt zulke!!kriebels al ik dit lees!! Jullie vertrekken morgen dus naar laos? Hou ons op de hoogte!! Ik mail je nog lieve gap!!!Denk vaak aan jullie! Goede reis! Dikke kus van je gap die jou echt onwijs! MIST!!

• 27 November 2005 - 11:11

Wimpy:

Cool verhaal, en t is gewoon echt. Zo gek dat jullie zo ver weg zijn maar ook weer zo dicht bij. Ik had t er nog met Manon over gister. Ze was trouwens gister niet echt lekker geworden. Ze liep als een echte Losdaler met haar mooie gekregen princessentas over het balkon bij Mik.
    Er was en ook 2 heele leuke vriendinnen van Mik. Nancy en Tineke gezellige chicks. We gaan waarscheinlijk naar X-Qluisive The Profhet eind januarie. We zien t wel.
    Ik zal op Partyflock ook nog wel van dit soort verslagjes vertellen. Lof joe 2 chick want je bent Da Bom. XX Kim

• 27 November 2005 - 19:11

Yvette:

Hé isa, ik bekijk zowat elke dag deze site en wat kun jij heerlijk vertellen !!! Heel veel plezier verder en voorzichtig!!! liefs Yvette

• 28 November 2005 - 19:41

Faat:

hoi belle,wat een verhalen,het lijkt net of ik een boek aan het lezen ben.wel heel lief van je dat je naar de bajes bent geweest!en je kan niet bij kinderen van daan,je bijft van ze houden,heel dikke kus.

• 28 November 2005 - 20:18

Rianne:

hey chicky,
    vet cool gaaf.
    het is net of je nog een beetje in de buurt bent, al ben je zo ver weg
    kus

• 14 December 2005 - 21:02

Anja:

Het verslag van jullie bezoek aan Rien Parlevliet in de Prison Life heb ik gepost op de website van hem www.4me.nl
    de reactie hieronder is van zijn zus Joke.

Betreft: Bezoek van mn dochter aan Rien (Joke)
    Berichten: 2005-12-14 Veranderd: Nooit

Hallo Anja,

Ik ben de zuster van Rien. Hartelijk dank dat je het verslag van je dochter Isabelle en haar vriendin hebt doorgestuurd naar deze website. Deze bezoeken stimuleren Rien om de moed niet te laten zakken maar te blijven vechten. Heel fijn dat je dochter en haar vriendin ook Adriaan nog hebben kunnen spreken. Zij hebben Rien en Adriaan een fijne dag bezorgd en zij teren daar nog dagen op. Dit geldt overigens ook voor de andere Nederlandse gevangenen. Geen enkele bezoekers behoeft bang te zijn dat dit door een gevangene niet op prijs wordt gesteld. Het is voor hen een van de lichtpuntjes in hun bizarre bestaan. Het geeft hen het gevoel dat zij niet vergeten worden. Zou je Isabelle en haar vriendin heel hartelijk willen bedanken dat zijn Rien hebben willen bezoeken. Groetjes van Joke