Tropische Liefde - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Isabelle Kip - WaarBenJij.nu Tropische Liefde - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Isabelle Kip - WaarBenJij.nu

Tropische Liefde

Door: Isabelle

Blijf op de hoogte en volg Isabelle

17 September 2011 | Australië, Bundaberg

Zoals beloofd wat meer tropisch!
Aangekomen in Townsville waren we beide een beetje melancholisch, het zien van de zee na zo lange tijd doet toch altijd wat met je. Maar ook de gedachte dat dit ons laatste stukje van Australië zou worden, nu nog maar 2,5 week en dan stappen we in het vliegtuig naar New Zeeland.
Geen rode stof meer, bosbranden, uren rijden zonder dat je iemand ziet, maar volop in het tropische en ontzettend drukke Queensland!
Townsville, wat trouwens een ontzettend mooie stad is, Townsville is toen het hardste geraakt met die orkaan Yasi, maar daar zie je helemaal niks meer van, maar hiervandaan gaat ook de ferry naar Magnetic Island en dat maakt het wel heel interessant! De magnetic Islands hebben hun naam te danken aan kapitein Cook waarbij, toen hij het land ontdekte, het kompas op hol sloeg, toen hij de Islands in het vizier kreeg.
Na een boottocht van 1 uur kwamen we aan op Maggie, zoals iedereen het hier liefkozend noemt, de auto hadden we ook mee genomen, De eerste aanblik van Maggie was al betoverend, prachtige blauwe zee, groene bergen overal palmbomen, het ligt ook nog in het Great Barrier Reef Marine park, echt heerlijk.
We sliepen in een prachtig caravanpark/bungalow village, overal grote groene bomen, hagedissen, bloemen en vlinders. ’s Avonds hoorde je allemaal jungle geluiden, wat een verschil met de outback waar het ’s nachts en overdag doodstil is. Hier hoor je vogels lokroepen doen of koala’s grommen opzoek naar een vrouwtje, geweldig.
De ochtend daarop hadden we een bush-champagne-ontbijt, we werden ontvangen in een prachtig stukje jungle, waar de guave-champagne voor ons klaar stond, het hele ontbijt bestond uit bush Tucker, bushtomaatje of wilde lemonmyrtle met makreel, wild zwijn en onze toast moesten we maken op een kampvuur. Tijdens het eten zaten er 2 grote tamme papagaaien op stokken bij ons. Wat echt schattig was, was dat een wilde papegaai verliefd was op die tamme en dus elke keer langskwam. Tijdens het eten kon je ook een slang vasthouden en een krokodil aaien, na het eten gingen we naar een koala sanctuary wat ook bij het ontbijt hoorde, en daar mochten we met koala’s knuffelen, ik mocht er ook 1 vast houden!! Dat was echt een geweldige afsluiter van een mooie ochtend.
De dagen daar vermaakte we ons met alle stranden te bekijken, snorkelen, wandelen en BBQ-en tijdens zonsondergang op het strand.
We hebben ook nog rockwallabie’s gezien en gevoerd dat was ook echt super schattig.

Vanuit Magnetic Island zijn we rechtstreeks naar Airlie Beach gegaan, de plek om de WhitSunday Islands te bereiken en ook hier loopt nog steeds de Great Barrier Reef.
De Whitsunday Islands is een eilandengroep van 74 kleine eilandjes.
Aangekomen in Airlie Beach werden we overwhelmed met het aanbod van tours en tochten die je kon doen. Maar ons oog viel op een 2 daagse tour waar bij je de Great Barrier Reef bezoekt en de dag erna de Whitsunday’s.
De eerste dag vertrokken we om 7 uur ’s ochtends naar een gigantische catamaran die ons bracht naar een pontoon, vlot, eiland, platform dat tegen de Great Barrier Reef aanligt. De boottocht erheen duurde 2,5 uur maar Roy en ik genoten ervan, in tegenstelling tot de andere mensen op de boot. De zee was vrij ruig, waardoor iedereen doodziek was, allemaal kotsen en wij hadden de grootste lol op het achterdek waar de golven je alle kanten van de boot op slingerde, heerlijk gevoel haha.
Op de boot boekte ik een duiktocht, ik heb mijn Padi certificaat maar de ruige zee zorgde ervoor dat ik toch een beetje twijfelde en zenuwachtig was maar nadat ik met de instructeur had gesproken was ik al vrij snel om gepraat, helemaal toen bleek dat er maar 1 iemand anders was die ook gecertificeerd wilde gaan duiken, a once in a lifetime opportunity denk ik, omdat de Great Barrier Reef massaal bezocht word door mensen van over de hele wereld. Het is ook 1 van de 7 nature wonders of the world!
Roy twijfelde ook heel erg, maar uiteindelijk is hij ook omgepraat, omdat hij geen certificaat heeft konden we niet samen dat was wel jammer.
Nadat de boot aanmeerde aan het platform, was het voor mij tijd om meteen het water in te duiken, wetsuits aan, buddycheck en gaan met die banaan. Eenmaal onder water, was ik weer een vis in het water. Maar ook de 1000den vissen zorgde ervoor dat mijn zenuwen verdwenen als sneeuw voor de zon. Vanaf het moment dat je onder water was, werd je omringt door allerlei soorten gekleurde vissen, scholen van veel dezelfde soorten, maar daar tussen door kwamen dan ook weer hele grote einzelgänger. The reef itselfe was ook ontiegelijk mooi, met zoveel verschillend koraal. Het spannende is ook dat het een muur van koraal is aan 1 kant, maar aan de andere kant 1 grote open zee, waar je af en toe schaduwen van gigantische groupers voorbij ziet komen.
Na mijn duik ging mijn instructeur mee met Roy zijn groepje, die instructeur zag al gelijk dat Roy nergens bang voor was en in tegenstelling tot de rest van zijn groep mocht bij los duiken ( de rest hield zichzelf vast aan touwen i.v.m. stroming of omdat mensen te diep gaan of omhoog drijven). Terwijl hij aan het duiken was ben ik op het platform naar het onderwater observatorium gegaan, waardoor ik hem helemaal kon zien tijdens zijn duik, zo leuk!!
Toen hij na 50 minuten (superlange duik voor de 1ste keer!!) weer bovenkwam was hij meteen helemaal verkocht, hij wilt ook gelijk zijn padi gaan halen, echt te gek!
Het platform waar ik het steeds over hebt is een gigantisch luxe ding, je hebt er dus een onderwaterobservatorium, maar ook een glasbottomboot waar je gebruik van kan maken, er worden massages gegeven of je kan met de helikopter een tocht doen over het reef, er is een glijbaan en alles is inclusief.
Na een heerlijke lunch op het dek zijn we meteen weer het water in gesprongen en hebben nog heel lang gesnorkeld!! Op de terug weg zagen we ook nog een walvis van heel dichtbij, wat een geluk en wat een geweldige dag!
De 2e dag van onze tour zijn we dus de whitsunday’s gaan ontdekken, het eerste eiland waar we werden afgezet was Hamilton Island, het grootste resort eiland ter wereld, het was een prachtig eiland, maar we waren er niet erg op ons plek. Tis een beetje hetzelfde als je de tokkies in de PC neerzet, ze kijken hun ogen uit, maar je ziet gelijk dat ze er niet horen hihi.
Daarna bracht de boot ons naar Whithaven Beach, een 7 km lang spierwit strand, echt geweldig, ook hier kregen we een superluxe lunch aan boord voordat we aanmeerde.
Deze 2 dagen heb ik Roy gegeven voor zijn verjaardag, dus we vierden dan ook zijn verjaardag hier, ook omdat we wisten dat we op zijn verjaardag zelf de hele dag in de auto zouden zitten. Maar het leek wel alsof de wereld een beetje extra zijn best deed voor hem, walvissen die we toevallig spotten, 3,5 meter groupers die zich bij het platform in de Great Barrier Reef lieten zien, de zon die in ene fel begon te schijnen toen we aankwamen op whithaven Beach. Maar goed dat heeft hij ook verdient natuurlijk!
Na onze tours kwamen we ook nog een rumbar tegen op airlie Beach, de eigenaar vond het zo leuk om roy’s enthousiasme te zien, dat hij meteen een paar rummetjes moest proeven die hij net opgestuurd had gekregen of wat andere die erg uniek waren. Het was echt zo leuk, Roy gaf bijna licht van plezier, echt zo leuk en lief!!

Nou dat was hem weer…..tot de volgende keeer!!!
p.s. nog een tip voor jullie koude herfst/zomer avonden planet earths aflevering shallow oceans gaat over heel veel plekken in Australië waar wij zijn geweest!

• 17 September 2011 - 11:20

Bionda Meulenberg:

Hallo Roy en Isabelle!
    Ik ben Thea haar collega en volg jullie weblog ook al een tijdje!
    Nu ik zelf ook in Australië zit is het natuurlijk al helemaal interessant. Hoe krijgen jullie het toch voor elkaar om zoveel mooie dingen te beleven. Dat jullie zomaar walvissen tegenkomen bijvoorbeeld, echt tof! Wij gaan a.s. maandag naar Bundaberg en richting Frazer Island, vlakbij waar jullie nu zitten! Grappig hè! Wij wensen jullie nog veel plezier toe. Groetjes Bionda & Ferdi

• 17 September 2011 - 11:29

Robby:

oooowwww wat een heerlijke verhalen weer,ik word direct aangestoken om wat te boeken haha

have fun xx

• 17 September 2011 - 13:00

Rob En Bianca:

neem voor bianca een koala mee please please

• 17 September 2011 - 14:02

Helga Wiertz:

Wat zijn jullie toch een bofkonten dat je dit moois allemaal mag en kan zien! Ik heb het moeten doen met de banden van Planet Earth, die overigens precies het beeld geven zoals jij beschrijft. Wat jammer dat je niet zoveel ziet op de onderwater foto's. Misschien een idee voor een cadeau...een mooie onderwatercamera?

• 17 September 2011 - 14:44

Lia:

Wat heb ik weer zitten genieten van je verhaal. Je verteld het zo beeldend, ik krijg heel even het gevoel dat ik erbij ben, heerlijk! Dank daarvoor en genieten jullie nog lekker verder, groetjes xx Lia

• 17 September 2011 - 15:56

Nerissa:

Wat een verhaal weer, super leuk om te lezen! Geniet er van!!

• 17 September 2011 - 18:49

Anja:

Wat een ongelooflijke dingen maken jullie toch mee,hoop dat jullie alles onthouden want het is zoveel! 1 ding zal Roy nooit vergeten,zo'n leuk verjaardagacadeau!

• 17 September 2011 - 21:39

Kim En Co:

Tis gewoon niet normaal er blijven maar dromen uitkomen en er komen er ook steeds weer meer bij. Super!! De foto's met de dieren zijn ook echt zo vertederend niet normaal ben blij dat jullie alles zo is gegund walvissen vissen koala's alles wat jullie kunnen aan raken ruiken en proeven doen jullie allemaal met volle teugen. TOP maar vooral dat jullie terug komen daar ben IK pas echt blij mee. Qua zomer hadden jullie het echt niet beter kunnen doen t blijft regenen en t word nu ook nog kouder en de wind heeft al wat schade hier en daar aangericht. Maar als jullie komen nemen jullie hopelijk het beste mee terug vooral jullie zelf. Ik ben blij...Dikke kus van mij voor jullie

• 18 September 2011 - 07:44

Thea:

bijna aan het einde van jullie reis in aussi, maar wat hebben jullie een boel meegemaakt en wat was het genieten voor ons om dit mee te lezen en de foto's te zien. heerlijk.
    o ja ik wil ook een koala zoooo schattig. roy gaat dit verjaardagskado never nooit vergeten want zoiets doe je denk ik maar 1 keer. super.

• 18 September 2011 - 09:47

Erwin:

Slang vasthouden tijdens het eten, krokodil aaien, langs bosbranden rijden, walvis tegenkomen met snorkellen, giant groupers van 3,5 mtr......Tsja just another day:-)
    Vet dat je bent gaan duiken Roy en wat een stoer cadeau! In Azie maar je brevetje halen ouwe waterrat!
    Have fun!