Cuba mi amor! - Reisverslag uit Havana, Cuba van Isabelle Kip - WaarBenJij.nu Cuba mi amor! - Reisverslag uit Havana, Cuba van Isabelle Kip - WaarBenJij.nu

Cuba mi amor!

Door: Isabelle

Blijf op de hoogte en volg Isabelle

10 December 2008 | Cuba, Havana

Hola!!
hier weer een lekker melancholisch berichtje vanuit Havana, dit is onze laatste dag cuba! BLUGGHHH!
Vanuit het allerprachtigste Santa Clara zijn we gaan reizen naar Havana, hier hebben we een nachtje geslapen en toen zijn we door gereist naar Vinales!
In Santa clara zijn Ellen en ik nog wezen stappen in een openlucht Discotheek, het is grappig om te zien dat iedereen hier salsa danst, zelfs in een discotheek, en zelfs op onze engels talige house liedjes!! Ze zijn hier wel een tikkeltje achter qua muziek, want I'm blue dabadi, en Laura Pousini, en de Backstreetboys, en de songtekst van de Titanic zijn hier op dit moment de engelse hits... haha...zo leuk!
Goed El en ik (Sammie girl was ziek!)liepen met een paar jongens mee naar die discotheek, maar in ene was er paniek want er stond politie op de hoek, moesten wij net doen of we de jongens niet kenden en 20 meter achter ze gaan lopen, anders worden ze opgepakt!! BIZAR! Deze situatie is nu al 3 keer gebeurd heel erg indrukwekkend. Het gaat vooral om de mensen die in de sigaren fabriek werken, die werken onder zulke slechte omstandigheden, en ze zijn bang dat ze illegaal sigaren aan toeristen willen verkopen, dus werk je in een sigaren fabriek dan mag je dus absoluuuut niet praten met toeristen!!! zielug!
(we zijn ook naar zo'n fabriek geweest, en dan kijk je echt ff anders aan tegen sigaren. De mensen moeten 1500 sigaren op een dag maken, ze doen dus een soort lopende band werk, ondertussen worden ze gebrainwashed want elk uur komt er iemand die voorleest hoe goed het regime is en wat voor goed de revolutie allemaal teweegbrngt, ze werken voor iets van 0,50 cent per uur)
Goed de avond was helemaal weer gezellig, want we hebben het helemaal door hier, je koopt als je binnen komt een fles HAVANACLUB rum, en een paar blikkies Cola, en je hebt een goedkope maar vooral leuke avond, wel jammer dat je erachterkomt als je bijna weggaat, haha.:lol:
Goed met de bus dus naar Havana gegaan, ook daar weer een heerlijke dag en avond gehad, dit is echt een stad waar je kan slenteren de hele dag, en op elk terrasje een mojito doet. Je hoeft hier geen doel te hebben, gewoon hier zijn is al genoeg!
De avond was uiteraard ook weer gezellig en misselijk van al het draaien van het salsadansen zijn Ellen en ik naar bed gegaan (Sam was nog steeds ziek, arm kind)
De volgende ochtend vroeg zijn we naar Vinales gegaan, een dorpje in het westen van Cuba, met prachtige natuur. We werden toen we dus aankwamen meteen aangesproken door een lief meisje waar we wel in huis mochten slapen. Het huisje bleek een super gezellig klein ROZE bungalowtje te zijn, echt wat voor mij dus.Met veranda en schommelstoelen, super relaxt!
Ze woonde in dat huis met het hele gezin, en de jongen des huizes wist wel weer een gezellige Casa de musica, we kwamen 's avonds aan, dus ach wat moet je anders doen. Dus Ellen en ik weer op pad (ja ja Sammetje was nog steeds ziek) Die Casa was weer buiten en het is zo grappig hier, je staat aan de bar, uiteraard weer met je fles Rum, en binnen 5 minuten word je ten dans gevraagd,dan moet ik dus eerst uitleggen dat ik niet heel goed kan salsadansen...:p want als ik ze niet waarschuw komt er zeker een valpartij. Hij die mij probeert rond te draaien, ik die het niet begrijp, en voor je het weet struikel je over elkaars voeten, jaja ik spreek uit ervaring :roll:
Goed je gaat dus dansen,.. nou dat dansen betekent in Cuba iets anders dan wat wij denken. In Cuba denken ze eigenlijk gelijk dat je met de ze gaat trouwen, ze zijn ook echt meteen verliefd en ze kunnen ook echt huilen. Waarschijnlijk huilen ze niet eens omdat je ze afwijst maar meer om het feit dat jij eigenlijk hun enige manier bent om uit dit land te komen, en dat is door met je te trouwen, vreselijk zielig. Ik heb nog nooit zoveel huilende jongens gezien. En al helemaal nog nooit zoveel harten gebroken als hier, en ik moet je zeggen IK BEN ER NIET TROTS OP, VIND HET ECHT VRESELIJK DEZE MENSEN VERDRIETIG TE MAKEN.:cry:

Goed de eerste dag in Vinalez regende het en hebben we de hele dag op de kamer zitten hartenjagen, lachen en vooral ff relaxen, ff met zijn 3en, en gewoon Nederland praten. ohw ja 's avonds zijn Ellen en ik nog wezen stappen. haha, verrassing!?Maar hier gebeurde wel iets raars, we waren met de zoon van het huisje en een vriend van hem, en zijn oom, die ook onze gids was voor de tour van de volgende dag. En de jongen van de avond ervoor die dus met me wilde trouwens.Sam die was nog even meegegeaan maar die wilde na een half uurtje weg,Ellen liep dus met haar mee naar huis, samen met een oude Nederlandse man. Ze waren nog niet weg of er brak een soort van hanengevecht uit met al die jongens waar ik nog mee was, ze begonnen echt een beetje ruzie te maken om mij. Nou voelde me vereerd maar wel een beetje vreemde gewaarwording, haha.Het is goed gekomen gelukkig... ;-)

In Vinales hebben we de volgende dag een prachtige tour gedaan, ze hebben hele mooie limesteenbergen en een grot waar je in kon zwemmen, we liepen door tabaksplantages en akkers waar bonen bananen en mais werden verbouwt, de boeren hier hebben geen traktoren maar doen alles met hele grote buffels die dan ploegen en de kar trekken, prachtig gezicht en heel indrukwekkend weer!!

Gisterochtend vroeg aangekomen in Havana, we wisten dat onze vrienden van de eerste paar dagen van Het bandje weer moesten optreden in de bar waar we ze hadden ontmoet dus we gingen daar heen als verrassing.!
Dat was echt leuk, ze waren zoooooo blij, en wij ook om hun weer te zien.
Tijdens het spelen van hun waren alle liedjes naar ons gericht, we hebben lekker bier met ze gedronken, en een super leuke avond gehad, maja, er komt een tijd van afscheid nemen. Dus aan het einde van de avond moest het er toch een keer van komen. Met heel veel tranen gedag gezegd, en helemaal ontdaan gaan slapen ...liefdesverdriet?? ;-)
(kheb wel een date in Libanon in maart, want als alles goed gaat moeten ze daar voor een jaar heen om op te treden (L) yoehoe)

ik probeer het positief in te zien, dat het een luxe is dat ik dit allemaal heb mogen mee maken, en dat het heel byzonder is, maar op dit moment overheerst vooral het gevoel van afscheid nemen, en het treurige gevoel om deze mensen te moeten achter laten.....

Ik heb echt nog nooit zoveel gehuilt als tijdens deze reis, haha maar ik ben er zoooooo trots op, Cuba heeft echt iets met mij gedaan.




Cuba mi amor!

(mensen internet is hier heel erg schaars en traag, kan dus nergens op reageren dit bericht gaat al met moeite!! Vat het niet persoonlijk op !!)

  • 10 December 2008 - 20:25

    Kelly:

    Hi Zussie!
    Haha wat een heerlijk verhaal weer. Als je terug bent moet je echt een paar van je salsa pasjes aan me leren. Echt leuk! Haha ja je zal wel struikele, arme jongens. Stijve hark.
    Je blijft daar niet wonen he, in dat roze huisje. Want we gaan samen lekker Kerstavond vieren! Veel plezier, en over een paar dagen zien we elkaar weer!
    (K) Kussie

  • 10 December 2008 - 21:17

    Kim En Chicky:

    Laat ik dan toch weer een egoNLer zijn, want ik ben blij dat je weer lekker naar Nederland komt...

    Geniet er nog ff van XXX

  • 10 December 2008 - 21:45

    Anja:

    Nou zeg,jij en vallen tijdens het Salsa dansen?
    Tss dat talent heb je toch van je vader!
    Je hebt Cuba echt in je hart gesloten,maar wij zijn blij dat je weer thuis komt,en je foto's te kunnen zien en je verhalen te horen,kan ik de bestelling alvast opnemen of wordt het weer zuurkool,boerenkool en hutspot??
    Ik hou mn hart vast nu je weer naar Jamaica gaat,gevaarlijk :evil: daaro!!
    dikke kus Love you
    XX

  • 11 December 2008 - 06:54

    Kim:

    Ach Bel, ook hier krijg je de heren aan het janken, duszzzz.... In maart naar Libanon? Moesten we het nog maar eens over hebben......

  • 11 December 2008 - 07:04

    Rob:

    Als je terug bent moeten we maar eens samen de Salsa dansen, zing ik ondertussen de kleine vogel! Wij kijken hier uit naar je thuiskomst, eerst nog even naar Jamaica dat vind ik minder, de verhalen die ik daar over hoor zijn minder fraai, maar je bent inmiddels wel wat gewend.
    Pas goed op jezelf en op elkaar!!

  • 11 December 2008 - 07:39

    10:

    Goed verhaal, heerlijk om zo wakker te worden op me werk met een koppie koffie en je verhaal proberen te inbeelden. Kus

  • 11 December 2008 - 08:53

    Sashanna:

    Ach ja dat je een hartenbreker bent wisten we uiteraard al....

    Maar eerlijk is eerlijk ben blij als ik je straks weer op Schiphol zie staan, ook al ben jij dat waarschijnlijk niet :-)

    En jammer dat ik het niet had gehoor dat je had gebeld......

    Bel maar nog een keer!

  • 12 December 2008 - 08:30

    Kim En Chicky:

    Ff nog op je foto's reageren hor.
    Dat omatje hahahah heel erg goed is zij. kan je haar niet meenemen voor LL of een ander festijn...En je arm word nou echt vol hor. Misschien moet je minder gaan reizen ;-) Nee hor liefje Be careful met die apen daar. Ga maar gauw naar de USA!!!

  • 12 December 2008 - 16:57

    Robby:

    hey belle wat een heerlijke en natuurlijk ook droevige verhalen.
    maar je neemt ons elke keer weer mee op reis.
    thanks xx robby

  • 20 Januari 2009 - 14:43

    Hans Van Osenbruggen:

    ,, ,Ellen liep dus met haar mee naar huis, samen met een oude Nederlandse man. Ze waren nog niet weg of er brak een soort van hanengevecht uit met al die jongens,,,, hahhahaa die ,ouwe man ben ik dussss nou bedankt nog hihihi fijn dat je weer thuis bent en see jullie nog es in stavoren?? Hansje

  • 30 April 2009 - 20:59

    Isidro:

    Me alegra mucho que te haya gustado mi país.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Isabelle

Reizen reizen reizen!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 746
Totaal aantal bezoekers 237197

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 04 December 2014

Tanzania! 2014

06 December 2010 - 04 December 2011

Taiwan, Australie, Thailand &Cambodja

07 November 2009 - 28 November 2009

Californication

04 November 2008 - 19 December 2008

Florida, Cuba, Jamaica

14 November 2005 - 06 Juni 2006

Thailand, Laos, Cambodia & Vietnam

30 November -0001 - 30 November -0001

Van Mexico naar Buenos Aires

Landen bezocht: