Wist je dat part 2 - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Isabelle Kip - WaarBenJij.nu Wist je dat part 2 - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Isabelle Kip - WaarBenJij.nu

Wist je dat part 2

Door: Isabelle

Blijf op de hoogte en volg Isabelle

22 Mei 2011 | Australië, Fremantle

Wist je dat part 2:
- We heel veel uno spelen
- We ook geld verdienen met pokeren
- Isabelle dat pas 3 weken geleden heeft geleerd
- We al 1200 dollar hebben uitgespaard met gratis slapen ipv hostels of camping
- Alle buideldieren hun zwangerschap kunnen reguleren, in tijden van voedselschaarste zetten ze hun bevruchte eicel in de wacht
- Wombats, kangaroo’s koala’s buideldieren
- Kangaroo’s en Emu’s niet achteruit kunnen lopen
- We al 13 verschillende baantjes hebben gehad
- Australische mannen om hun mannelijk te tonen metalen ballen aan hun trekhaak ophangen
- Er vroeger kangaroo’s waren van 3 meter hoog
- kangaroo “ik begrijp je niet “betekent, toen de engelsen hier een voet aan land zetten en een kangaroo zagen, vroegen ze aan een aboriginal ‘ wat is dat??’ waarop de aboriginal antwoorde “ kangaroo”…..
- De eucalyptus boom de snelst groeiende boom ter wereld is
- We seizoen 1 van californication en madmen, 2 seizoenen flashforward en alle seizoenen van friends hebben bekeken.
- De bomen hier hun schors los laten in plaats van hun blaadjes.
- we een jaarlang ons (hoofd)haar niet knippen (en isabelle ook niet gaat verven)
- Isabelle voor het eerst in 9 jaar haar eigen haar kleur ziet.
- Roy alle slaap inhaalt die hun de afgelopen jaren heeft gemist.
- Alleen benzine goedkoper is dan in nederland en voor de rest is alles duurder.
- We nog geen keer ruzie hebben gehad.
- Tot we in Perth aankwamen we 24 uur per dag bij elkaar waren
- De eerste dag werken dus afkicken was
- Het hier al om 18.00 uur donker is
- We nooit later dan 23.00 uur slapen
- Er fruit-controle posten zijn, dit zijn grens overgangen waar aan de ene kant wl fruitvliegen zijn en aan de andere kant niet
- ze dan je auto helemaal uitpluizen zoals bij een drugscontrole
- Australie het droogste land ter wereld is
- Zuid-Australie de droogste staat van het droogste land ter wereld
- Ze hier ontzettend water te kort hebben, maar ze water niet recyclen
- De koffie’s hier ontzettend goed zijn, zelfs is tankstations krijg je perfecte cappucino’s
- De Nullabor ( het gebied zonder bomen) 3 x zo groot is als belgie
- Perth de meest geisoleerde stad ter wereld is, op 2000km ligt de meest dichtbij zijnde stad
- Van Melbourne naar Perth net zo ver is als van Amsterdam naar Rusland
- Er in elk park, strand en bos gratis publieke bbq’s zijn
- We dus heel veel bbq’en
- Een jaar veelste kort is….

• 22 Mei 2011 - 05:54

Sashanna:

Wist je dat we jullie wel heel erg missen, maar ook zo blij zijn voor julllie??? X

• 22 Mei 2011 - 06:18

Thea:

wist je dat we altijd uitkijken naar een nieuw verhaal en wij hier erg van genieten en jullie missen???

• 22 Mei 2011 - 07:59

Elise:

Nee dat wist ik allemaal niet! Thanks!
    xxx Elise

• 22 Mei 2011 - 09:31

Martina:

wist je dat ik altijd geniet van jullie foto"s en filmpjes .
    wist je dat ik het altijd weer vreemd vind als de dames bij Kim zijn jij er niet bent .wist je dat het jaar nog heel lang is
    wist je dat je nog niet op de helft bent .wist je dat het dus nog heeeeeeeeeel lang duurt voor we jullie weer zien .wist je dat ik het heel geweldig vind dat jullie nog geen ruzie hebben gehad .
    en wist je dat ik vind dat jullie nog heel veel plezier moeten maken en van alles genieten en helemaal van elkaar .kus marja

• 22 Mei 2011 - 10:14

Anja:

Wist je dat:die laatste zin me ongerust maakt ?
    Het is daar veel te leuk !
    Geniet maar lekker,want dat samen alles leuker is ,DAT wisten jullie al ;-)
    Dikke zoen xxx

• 22 Mei 2011 - 10:59

Kim En Co:

Wistje dat ik het zelfde wilde zeggen als Sas.
    En dat we hier gewoon ons leventje leven en jullie leven nu zo compleet anders is dat wij het ons eigenlijk helemaal niet kunnen voorstellen wat jullie beleving gevoelsmatig echt zal zijn. Ik hier soms mijn tijd verdoe en jullie hem helemaal invullen.
    Dat ik veel aan jullie denk en dat nu de zomer is aangebroken en dat we je met Koninginnedag erg hebbe gemist. Nu de rest nog moet komen en dat het niet even leuk is.

Iig wees lekker 1 met de natuur en je wist al dat ik van je hou xxx van mij en Chicky-Sola

• 22 Mei 2011 - 12:47

Ja Maar Waar :

Waar leefde jullie dan van.Je kan moeilijk rekenen op al die gratis dingen .Ben je al een dag taak kwijt .

• 01 Juni 2011 - 20:34

Rob En Bianca:

sorry ben net wakker ook uitgeslapen.
    bedankt voor de extra informatie,wacht nu al op het vervolg.
    roy,de groeten van grote jan
    succes xxxxxx