A dream come true............ - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Isabelle Kip - WaarBenJij.nu A dream come true............ - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Isabelle Kip - WaarBenJij.nu

A dream come true............

Door: Isabelle

Blijf op de hoogte en volg Isabelle

24 November 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Nou nou dat waren me weer een paar mooie dagen,... en heb weer iets wat ik af kan strepen van mijn bucketlist (de lijst van dingen die je gedaan moet hebben voor je dood gaat,..mooie film trouwens ook :-) voor als jullie een koude winteravond een beetje willen verwarmen)
Let's start at the beginning..
Vanuit het fijne en oh zo prachtige Lake Tahoe zijn we verder gaan reizen naar San fransisco.
Lake Tahoe is een ontzettend mooi dorpje wat om een meer heen ligt,we hadden daar dus het blokhutje waar we steeds dennenappels op de open haard gooiden en Ellen en ik in de jaccuzi zaten terwijl de mannen op jacht gingen (nou ja zo ging het niet helemaal maar het klinkt zo leuk :-D)
Het vroor er -5 graden en we konden er nog net niet skieen, maar er was wel een wintersport sfeertje en ik kreeg spontaan trek in een warme chocomelk met rum.
Ellen heeft er een nieuwe snowboardjas gekocht enz, heel erg leuk allemaal.Onderweg zijn we een paar keer gestopt en hebben we een stuk gewandeld en op zoek geweest naar beren maar helaas hebben we die niet gevonden.
De weg naar San Fransisco was erg lang, maar 's avonds aangekomen bleek dat we een ontzettend schattig hotel kamertje hadden en dat maakte veel goed.
De volgende ochtend werden onze ogen geopend, ik weet dat Laisha, het nichtje van Roy, had gezegd dat San Fransisco een zwervers stad was en daar was echt geen woord van gelogen.
Wat een ontzettend armoedige stad, met vooral heel erg veel diverse zwervers. Super triest en zielig.
We zijn met een typisch San fransisco's trammetje naar de Pier gegaan waar vandaan onze boot ging naar Alcatraz.
De gevangenis waar al "scarface" Capone vastzat en meerdere hele grote criminelen.
Het ligt midden op een eilandje en het was leuk om eens te zien.
We kregen koptelefoons op en kregen een audiotour, wel erg grappig,....want iedereen krijgt natuurlijk hetzelfde tourtje en verhaaltje alleen is het bij iedereen een paar seconden eerder of later. Zag ik Roy naar het plafond staren en zag ik zelf helemaal niks boeiends, tot mijn stemmetje zei : "Kijk eens naar het plafond, hier hangen sleutels die toegang geven tot de wapenkamers." Super Amerikaans maar wel grappig.

Toen we aankwamen op de pier hoorden we keiharde zeehonden geluiden, maar ik dacht dat het een bandje was, nou dat had ik mooi mis. Toen we op het geluid afgingen bleken er tientallen zeeleeuwen te liggen overal waar je maar kon kijken,..we hebben uiteraard daarboven iets gegeten, want ik kreeg er geen genoeg van. Wat een lieve en leuke diertjes!

Ellen en Kim zijn later naar de kamer gegaan om uit te zoeken waar we konden walvisvaren en Roy en ik zijn naar een Aquarium gegaan.
Was erg leuk, het hoogtepunt was een 3 meter grote inktvis, wat en indrukwekkend beest.

Op de weg terug zei Roy tegen me, je wilt toch een San Fransisco trammetje... nou kom dan springen we hierin, en hij had gelijk dit was een écht trammetje. met zo'n kabeltje wat loopt in de grond en waar dan de tram aan vast wordt gehaakt de berg op. Boven aan de berg zijn we naar beneden gelopen, we kwamen langs Chinatown en prachtige winkels én heeeeeeeeel veeel zwervers, zielig zielig zielig.
We hebben heerlijke lopen zwieren en zwerven(of is dat nu niet meer zo gepast om te zeggen?!) door de stad.
Na een paar uur zijn we weer naar Kim en Ellen gegaan en die hadden ontdekt dat we het best konden Whale watchen in Monterey een ander plaatsje en dat ze hadden geboekt voor zondag ochtend.

De volgende ochtend zijn we naar de Goldengatebridge gegaan, wat we allemaal een beetje een over het paard getild kindje vonden. 't Was best een leuke brug, maar niet heel spectaculair wel flink wat mooie foto's gemaakt.
Op de plek waar we de auto hadden geparkeerd was ook een piertje, waar iedereen vanaf aan het vissen was. Het leuke was, dat allemaal zeeleeuwen probeerde om de nette van deze vissers leeg te eten, wat een feest overal die dieren.

Na de brug zijn we naar Monterey gegaan, een heel lief en gemoedelijk dorpje waar we hadden besloten om 2 nachtjes te blijven, we moeten toch ook een keertje uitrusten ? haha.
Onderweg was een nationaal park waar we zeeolifanten hebben gezien, de mannetjes komen nu uit zee om hun harem te veroveren, dus je ziet ze in de branding lekker met elkaar knokken terwijl de vrouwtjes liggen te rusten en zonnen. De beestjes zijn zo ontzettend schattig, ze hebben maar hele kleine vinnetjes en een bolkoppie, ze zijn veeeel groter dan zeeleeuwen en de mannetjes hebben een soort slurf. Er lag er eentje bij die was bijna 4 meter, die was echt gigantisch.
leuk leuk leuk leuk leuk leuk...

Aangekomen in Monterey zijn we eerst even wezen ontspannen bij het hotel en toen ook weer naar een pier gegaan, die pieren kan je je voorstellen als een soort boulevard, overal zijn lekkere restaurantjes of leuke winkeltjes en ook hier stikte het weer van de zeeleeuwen die overal en nergens waren. Ik heb het heerlijkste schelpengerecht gegeten ever!!! Met mosselen zo groot dat ik ze in 2en moest snijden ander pasten ze niet in mijn mond, heel veel gamba's en coquilles, wat een feest wat een feest.

We zijn een beetje op tijd gaan slapen, want om 9 uur moest we op de boot zijn van Chris, we gingen dan nu echt op whale watching.
Ik vertelde Roy en Ellen al, dat ik de kans dat ik ze zou zien al had opgegeven, ik heb zoals jullie wel weten veel gereist en ik piste altijd buiten de boot.
Of ze waren er net de dag dat ik er was niet, of het was niet het seizoen, het water was te onrustig bla bla bla, en nog nooooit een walvis gezien. ik vertelde Chris dat ik zelfs nog nooit een wilde dolfijn had gezien en die verzekerde me, dat ik die zeker zou zien.
Op de boot bleek dat de natuur met mij was, want we zagen 4 verschillende soorten dolfijnen, zelfs de kapitein was onder de indruk, want hij had dit nog nooit meegemaakt.
Groepen van 30 waren aan het jagen op eten, er waren kleine dolfijntjes die maar met de boot mee bleven springen, e waren nog kleinere dolfijntjes die met 30 tegelijk uit het water sprongen en voor ons een dansje deden. Ik stond op de punt van de boot met mijn eigen Leonardo DiCaprio naast me en voelde me echt "the king of the world".
Wat een ontzettend mooi geluksmomentje.

En ja hoor, na een kwartiertje varen hoorde ik Roy zeggen "jaaaaa kijk voor je ik zie een fontein" dit ging ongeveer 5 minuten door en iedereen zag de walvissen behalve ik :-(
maar toen gebeurde het Recht voor me waren 2 walvissen, ik zag de fonteinen de lucht in spuiten en op een gegeven moment deden ze zelfs hun staarten voor ons de lucht, dit is echt een droom die uitkomt.
We zijn 3 uur lang naar ze wezen kijken en zoeken, want ze komen boven om lucht te halen, en blijven dan 4 tot 7 minuten onder water, je weet natuurlijk waar ze zijn gebleven. De laatste keer kwamen ze 5 meter bij de boot vandaan en besefte ik echt hoe gigantisch deze beesten waren.
Het waren humpbackwhales, maar dan wel kleintjes ze waren maar 15 meter :-D.
Mijn vakantie kan niet meer stuk, ik ben een heeeeeel gelukkig mens.






  • 24 November 2009 - 07:37

    Rob:

    Ziet er allemaal geweldig uit kinderen!

    Neem nog maar even de tijd voor je bucketlist belle, er is nog een hoop te doen. Geweldig om al die dieren in het wild te mogen bekijken, ik moet eerlijk zeggen dat de verhalen over de natuur me toch het meest aanspreken, lekker in zo'n hutje met jacuzzi, beetje drank erbij, is wel vol te houden denk ik. Wel goed om Las Vegas en San Francisco te bekijken denk ik, maar daar moet je zo snel mogelijk weer weg, of niet?

    Tot zondag.

  • 24 November 2009 - 09:09

    Anja:

    Wat een feest Belle,die walvissen in het echt te zien,al waren het kleintjes kan me voorstellen dat ze evengoed gigantisch zijn!
    Jullie maken weer een hoop mee,niet normaal!
    Krijg je Leo wel mee naar huis?Hebben ze hem geen contract aangeboden als look a like?
    veel plezier nog ff !!
    dikke kus

  • 24 November 2009 - 09:14

    Peter:

    Hoi Belle en de rest natuurlijk,
    Prachtige verhalen en foto's, Nu weer terug naar LA. Wellicht Knott,s berry Farm?
    Niet naar disney = bijna gelijk aan parijs.
    Hoelaat, komen jullie aan op schiphol en welke
    dag vluchtnummer?
    Misschien vinden we nog een gaatje.Nog veel plezier de laatste dagen
    Peter

  • 24 November 2009 - 11:47

    Sashanna:

    He babe,

    Nu ben ik wel echt jaloers :-) Je hebt eindelijk walvissen gezien. Echt heel vet!

    Nog ff en dan ben je weer terug, vind ik toch ook wel weer gezellig hoor.

    Geniet ervan en tot snel!

    Kusssss voor jullie allemaal!

  • 24 November 2009 - 18:06

    Yannick:

    Heee belle en roy.!
    Supervet al die verhalen en foto's, kben kelly al aan het overhalen om ook een keer te gaan! Ziet er egt zoo gaaf uit.. Nou geniet er nog maar van en ik hou de site in de gaten!! kan ik nog wat ideeen opdoen voor als ik zelf ga! Veeel plezier nog!!! x

  • 24 November 2009 - 22:24

    Robby:

    heerlijk verhaal weer belle.!!!!je presteerd het weer om een geweldige smile op mn gezicht te krijgen tydens het doorlezen van je verhaal.

    havefun nog ff
    greetz to yall
    x robby

  • 25 November 2009 - 15:09

    Judy:

    Heeeeeeeeel leuk zeg, al die zeedieren! Bijzonder om te zien, vooral zo'n walvis, lijkt me; vet hoor! Je ziet er gezellig winters uit met die muts :). Leuk dat jullie zo genieten! Heel veel plezier nog!!! Dikke x

  • 25 November 2009 - 22:12

    Sammie:

    ahhaha dat je kon eten bij die zeeleeeuwen ik vond ze echt vreselijk stinken, gelukkig heb je wel genoten van je te grote mossels :) GOLDEN GATE BRIDGE, ja t is maar een brug maar t is wel de GOLDEN GATE BRIDGE... zo leuk om dat te zeggen. fuck, eindelijk dan de zeekoeien zien, dolfijnen en ooowh my god, HUMPBACKWHALES!!! niet te geloven, hoe vet bel, volgens mij is dat echt een hele grote vette streep door je lijstje heen.. ik moest vreselijk janken dat ik die voor t eerst zag ;) hup naar washington!!! geniet geniet geniet hele dikke kus...keep smiling

  • 25 November 2009 - 23:34

    Panna:

    Tijgerss!! ziet er echt allemaal te gek uit daaro in de U S of AIII, echt vet die walvissen ook, vooral zo dicht bij de boot, 15 meter lange sushi!! heb je hem aan de haak geslagen roy!! haha geniet er lekker van!! greetzz vanuit een regenachtig vies Nederland!

  • 26 November 2009 - 09:17

    Kim En Chicky:

    Wauw niet normaal hoe dicht je bij al die dieren kan komen.
    Die zeeleeuwen zijn net van brons. En dolfijnen en walvissen wat wil een mens nog meer.
    Ik vind je laatse foto super mooi.
    GOED BEZIG!!!!!


  • 27 November 2009 - 11:29

    Sabrina:

    Jeeeeeeeeetje wat een heeeeeeerlijk verhaal weer!
    Ben blij voor jullie dat het zo leuk is!

    Wat heb je prachtige Uggs moppie!


  • 29 November 2009 - 15:53

    Chiel En Mirjam:

    Nou we hebben jullie weer gevolgd hoor, en weer een prachtige reis met mooie verhalen! Nu weer naar het koude kikkerlandje....saai he!? xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Isabelle

Reizen reizen reizen!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 237083

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 04 December 2014

Tanzania! 2014

06 December 2010 - 04 December 2011

Taiwan, Australie, Thailand &Cambodja

07 November 2009 - 28 November 2009

Californication

04 November 2008 - 19 December 2008

Florida, Cuba, Jamaica

14 November 2005 - 06 Juni 2006

Thailand, Laos, Cambodia & Vietnam

30 November -0001 - 30 November -0001

Van Mexico naar Buenos Aires

Landen bezocht: