Grote verschillen en contrasten! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Isabelle Kip - WaarBenJij.nu Grote verschillen en contrasten! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Isabelle Kip - WaarBenJij.nu

Grote verschillen en contrasten!

Door: Isabelle

Blijf op de hoogte en volg Isabelle

15 November 2009 | Verenigde Staten, Las Vegas

Hello everybody!!
Daar ben ik weer van uit het te gekke dorpje Laughlin, Dit is een dorpje net over de grens van California en Arizona en dus in Nevada.
Tis hier een gekke(gok)huis, maar laat ik bij het begin beginnen.
Na ons spannende hoge treintje zijn we verder gaan rijden naar een dorpje genaamd Needles, onderweg zijn we nog gestopt in een échte oase. Midden in de woestijn stonden na een stuk wandelen in ene 49 palmbomen, echt zoiets mooi en wonderbaarlijks.In Needles zelf is vrij weinig te doen, maar het ligt op de route naar The Grand Canyon en aan het Yoshua treepark,
maar het allerbelangrijkste dit dorpje ligt aan de Route 66, we hebben dus een een heel groot stuk route 66 gereden, wat echt ontzettend leuk en nostalgisch was.
Het eerste stukje route 66 wat we tegen kwamen stond meteen in de middle of no-where een Roy's gasstation, met gigantische uithang borden, echt leuk!!
We reden deze weg verder en kwamen langs spookstadjes en heel veel woestijn, zoals ik laatst al zei is het niet de woestijn die je het meeste kent, met alleen maar zand, maar hier heb je heel veel rotsen en cactussen, en dus heel veel spookstadjes. Van die stadjes die zijn verlaten en waar niemand weer in woont. Alsof er elk moment iemand op kan duiken, maar dat blijkt dat echt alles al jaren geleden is verlaten. Je ziet scholen met ingegooide ramen, tankstations die zijn leeggeroofd en trailers (woonwagens) waarvan je bang bent dat er elk moment iemand op kan duiken met een geweer, maar in de hele omgeving is het doodstil en zie je totaal geen beweging. Niet van de wind, niet van dieren, niet van mensen, heel indrukwekkend en spooky!
We zijn door een aantal nationale parken gegaan, waar ze woestijn schilpadjes hebben en wilde paarden(ik vraag me nog steeds af hoe deze kunnen overleven in deze extreme droogte en hitte) en vele andere woestijn diertjes. Na de stoffige rit kwamen we aan in ons hotel, wat bleek we hadden een sauna jaccuzi en zwembad....jeeeeetje wat een feestje!
Meteen lekker de jaccuzi in gedoken met een biertje en genoten van de ervaringen en sterren!!
Toen ik even op de kamer was, ging Roy nog even zwemmen. Toen hij na 1,5 nog niet terug was ging even bij hem kijken, wat bleek die ouwehoer ;-) zat weer lekker te socializen met de eigenaresse van het hotel en wat vriendinnen van haar.
Ze vertelde hem alle leuke- ins en outs- over de omgeving en ook wij hebben daar nog een tijd bij het zwembad gezeten en ervaringen gedeeld.
Na wat biertjes bleek dat ze een ontzettende anti-Obama's waren, en wij zijn behoorlijk voor, dus het gesprek eindigde niet heel relaxt met de gekke conservatieve Amerikanen maar wel met flink wat tips rijker.
De volgende ochtend zijn we gaan rijden richting Wiliams, een dorpje in Arizona, wat nog maar een uur van de Grand Canyon afligt.
We stopte bij oatman (ofzo) en hier word het dorpje geroulleerd door ezeltjes. Het is een westernstadje, waar veel wilde ezeltjes zijn, omdat deze beschermt zijn mag je ze niks doen, en dus ( net als in India) moet je soms uuuuuuuuuuuuuuuuuren wachten tot ze van de weg af zijn en je er langs kan, super leuk en zo ontzettend schattig.
Het enige is dat het nu een beetje toeristisch is geworden en er worteltjes worden verkocht voor de beestjes en sommige daarvan zo dik zijn, dat er een paar met een sticker op hun kop lopen waar een verboden bord op staat met een worteltje. Verboden worteltjes voeren dus, haha lekker fout maar erg grappig.

Hier gingen we verder naar Williams, maar de weg hierheen, dit was wel 4 uur rijden, stegen we steeds hoger en hoger,.... en werd het dus kouder en kouder. Toen we aankwamen in Williams was het 2 graden!!!!! we zijn dus binnen een dag van 30 naar 2 graden gegaan, de kamer bleek ook nog een heel vochtig te zijn. We hebben met 6 laagjes kleren aan nog ergens een hotdog gegeten als diner en hebben toen met de kachel aan opgewarmt in de kamer. De volgende ochtend werden we wakker, en wat bleek het sneeuwde voor het eerst dit jaar. Heerlijk en wat een feest als je de hele dag in Grand Canyon gaat lopen :-) We hebben vanochtend heerlijk ontbijtje gehaald bij een super markt, gewoon een stokbroodje met kaas! Het was echt een feest, want we ontbijten hier elke ochtend zo vreselijk vet. Dus een normaal ontbijtje kon geen kwaad. Hierna zijn we naar de Grand Canyon gereden, daar aangekomen kwamen langs meteen een uitzichtpoint, en dit was zo ontzettend indrukwekkend, een gigantische klif met een afgrond en daardoor heen loopt een rivier. ZOOOO ontzettend indrukwekkend en prachtig.
De hele dag hebben we de meest mooie uitzichten en afgronden gezien, de Grand Canyon is een soort kloof die geslagen is door een meteoriet of een rivier heeft het uitgesleten (zeggen Roy en Kim nu, maar dat geloof ik niet echt, want daar is het te diep voor :-p)Het is prachtig rood en zo ontzettend diep...echt indrukkwekkend mooi, het enige jammere is dat het zo koud was, dat we elke keer blij waren als we weer in de auto waren...maar we hebben wel een heeeeeeeeeerlijke dag gehad!!

Het blijft me verbazen wat een ontzettende contrasten je hier hebt, van 30 graden ben je binnen 5 uurtjes rijden op 2 graden.
Je zit van midden in de woestijn in ene boven op de berg met dennebomen, en van ratelslangen in de warmte heb je in ene de rendieren voor je auto lopen...

Ik vind het ook echt heerlijk om met de auto te reizen en ik moet heeeeeeeel eerlijk zeggen, dat ik het best fijn vind, na een hele dag reizen om in een wat luxere kamer terecht te komen... en dan met elkaar een potje yatzee te spelen...
ik word oud geloof ik....
Voor deze 3 weken dan ;-)
Morgen Vegas Baby!

• 15 November 2009 - 10:05

Anja:

Wat maak je weer een hoop mee!Geweldig zeg,heb gelukkig al wat foto's via Hyves gezien,zo kan ik het me helemaal voorstellen hoe het eruit ziet.:lol:
    veel plezier,groetjes aan de anderen,
    dikke kus love you!!

• 15 November 2009 - 11:51

Anco Mol:

Hi die isabelle.

Ik lees dat je al weer veel heb gezien en heb meegemaakt.
    Maar een beetje hollandse vrouw kan toch wel een beetje tegen de kou.
    Jullie hebben wel een vette bak waar jullie mee rond rijden.
    Ik zag de foto van de wagen op de parkeerplaats met de tekst op de grond no parking.

Groetjes Anco

• 15 November 2009 - 12:44

Robby:

leuk belle
    t ziet er naar uit dat jullie geweldig veel en leuke ervaringen op doen,heerlijk hoor.
    geniet maar van jullie verdere reis en ik geniet mee van jullie verhalen.
    xx robby

• 15 November 2009 - 15:26

Kim En Chicky:

Haha die ezeltjes over feed heel grappig met zo'n stickertje op hun koppy net een nummer bordje!!
    En vet dat jij het aan het doen bent mijn tijd komt nog wel ;-)

Go Vegas enne NIET trouwen!!! hé hihi ;-)
    (Alles doen wat je kan doen misschien kom je er nooit meer terug)

Heel veel plezier XXX Kim en je Chicky-Sola

• 15 November 2009 - 18:58

Yvette:

Yoehoe nichtje, ik zit weer heerlijk te smullen van je verhalen ! COOL!!! en eindelijk reis je ergens waar ik ook ben geweest. Heb daar toen ook 3 weken rondgecrossd (oja en ik was toen getrouwd in Vegas hahaha...)

Veel plezier nog he !?

kuss!!

• 15 November 2009 - 20:38

Leah:

Klinkt iig helemaal geweldig. Doet mij terug denken aan de reis die ik met mijn vader moeder en broer heb gemaakt.... NICE! unforgettable....

Tijd zal te snel gaan dus geniet van elke seconde!

KUS

• 15 November 2009 - 22:36

Kim:

Wat een wereldtrip!! geweldig, veel plezier nog, xx Kim en Hansie

• 16 November 2009 - 08:19

Sabrina:

Wat een heeerlijk verhaal weer Bel!
    Zat gister 3 op reis te kijken en Dennis was in Chicago, daar had ie 'n culinaire hotdog gegeten, heeeeeeerlijk zag dat eruit. Hmmm...
    Amerika zou geen goed land voor mij zijn, dan kun je me naar huis rollen aan 't eind.

Maarre jij hebt gelemaal gelijk wat betreft de Grand Cannyon ;)

Kijk: De Grand Canyon is een zeer brede en diepe kloof in het noorden van de Amerikaanse staat Arizona. In de loop van miljoenen jaren heeft het water van de Colorado deze kloof in het landschap doen ontstaan. Deze extreme erosie werd mogelijk doordat het gebied waarin de kloof ligt steeds verder omhoog rees. De Colorado erodeert ongeveer 16 cm per 1000 jaar. De canyon is ongeveer 435 kilometer lang en heeft een breedte die varieert tussen 15 en 29 kilometer.

;)

Veel plezier nog moppie's

• 16 November 2009 - 09:28

Kim En C-S:

Echt zo jammer dat je niet kan reageren onder foto's :-(

• 16 November 2009 - 13:47

Sammie:

te gekke verhalen bel en t komt me allemaal zo bekend voor... vooral de stof in de wostijn en rotsen en steentjes... ben blij dat jullie t zo naar je zin hebben... wat een andere wereld de westkust vergeleken met de oostkust!!!

kan niet wachten op de verhalen van vegas..

hele dikke kus geniet geniet geniet...keep smiling

• 16 November 2009 - 13:50

Sashanna:

Zo he, die foto's zijn echt super!!!

Grand Canyon is echt MOOI!!! En die ezeltjes zijn zo lief!

Mag ik volgende keer mee ;-)

(k)

• 18 November 2009 - 09:27

Thea:

Hoi Belle en Roy,
    supermooie foto's van Grand Canyon, zijn wij niet geweest maar heb daar nu wel spijt van, ach volgende keer beter.
    leuk die ezeltjes, kon je niet van af blijven he?
    nog veel plezier en laat horen hoe jullie vegas vonden. liefs

• 18 November 2009 - 15:22

Marlies:

Heee wat een vette foto's heel mooi.

Ik heb het voor je opgezocht over de rivier en roy heeft wel gelijk hihi.

Miljoenen jaren geleden was er op de plaats waar nu de Grand Canyon ligt een rotsplateau. De aarde kwam omhoog en daardoor begonnen ondiepe rivieren te stromen. Een van deze rivieren was de Colorado. De Colorado begon eerst als een klein stroompje, maar werd steeds groter. Het water van de Colorado schuurde langs de wanden en daardoor kwam er steeds een beetje puin van de rotswanden af. De rivier nam dit mee en daardoor kwam de rivier steeds lager te liggen.

• 19 November 2009 - 10:33

Judy En Mieke :

Wow! mooie foto's en weer een leuk verhaal! Wij zijn gister aangekomen in jullie huisje! Door de storm op de fiets, met de tom tom aan het stuur, haha! Dus nu een berichtje aan jullie vanuit jullie huiskamer! Wat wonen jullie hier toch leuk! Wij gaan zo gezellig weer de stad in en vanavond naar michael jackson musical in de hmh. We verzorgen de visjes goed en de likeurpot is al omgedraaid :)
    Heel veel plezier voor jullie verder! Ik hoorde van je moeder dat jullie nu in Las Vegas zitten: Viva las Vegas!!!! Benieuwd naar je nieuwe verhaal! xx