Costa Rica .....Pura Vida - Reisverslag uit Santa Elena, Costa Rica van Isabelle Kip - WaarBenJij.nu Costa Rica .....Pura Vida - Reisverslag uit Santa Elena, Costa Rica van Isabelle Kip - WaarBenJij.nu

Costa Rica .....Pura Vida

Door: Isabelle

Blijf op de hoogte en volg Isabelle

23 November 2007 | Costa Rica, Santa Elena

Oke ik werd vorige keer bruut weggerukt om met de bus te gaan. Dus kon niet verder type of fotootjes plaatsen, maar hier een nieuw vers bericht!! Met heeeeeel vette dingen!!

Oke nou allereerst 1 van de vetste dingen!
DE Eierleggende schilpadjes!
We hadden de hoop opgegeven maar toen we in het dorpje aankwamen bleek dat we toch een tour konden doen!
Om 19.00 werden we opgehaald en moesten we met een bus en daarna een bootje naar een bepaald strandje waar leatherbackturtles hun eieren leggen! aangekomen daar moesten we bij een soort rangerpost wachten.... pas als de rangers een schilpad het strand op zagen komen, dan kregen wij een seintje. met een limiet van 4 uur...het blijft de natuur he dus ze kunnen het je niet garanderen!
na fucking 3,5 uur wachten!!!!! hadden we de hoop opgegeven,..maar....er was heel ver weg op het strand een gigantisch vrouwtje die net het water uitklom, dus in renpas daarheen gegaan.!
Als de schilpadden eieren leggen zijn ze in een soort trance en dan kan je erbij komen!!
Daar aangekomen lag er een schilpad van 1,6 meter d'r eitjes te leggen. Zo indrukwekkend!! ongelooflijk!
Ze leggen iets van 60 eitjes, en dan ook nog 30 nepeitjes, die zijn wat kleiner en zitten geen babytjes in maar die zorgen dat ze niet stuk gaan,..soort piepschuim!
op een gegeven moment ging ze met d\r gigantische flippers/poten d'r eitjes bedekken en aan trappelen. zo lief!toen het gat helemaal bedekt was, moesten we weg omdat ze toen uit d'r trance kwam!! maar het was zo fucking indrukwekkend! je moet die beesten maar eens googlen!
dan zie je hoe groot en indrukwekkend ze zijn!(hebben geen foto's gemaakt, dat mocht niet!)
We gingen helemaal voldaan naar huis!

De dag erna zijn we weer wezen duiken! En dit was echt 1 van de heftigste duiken die we ooit hebben gedaan!! we gingen op een super klein bootje met nog 2 andere jongens. DE zee was zo ontzettend ruig dat dat bootje echt alle kanten op ging! na een tocht van 1 uur en kotsmisselijk kwamen we aan op de duikspot.De boei werd uitgegooit omdat we daaraan naar beneden moesten omdat de stroming te sterk was, en de golven te hoog...je drijft zo de zee op! Toen we met zijn 6en aan die boei hingen om af te dalen, bleek ie te zijn los geschoten, dus we dreven hartstikke af! haha echt errug! Wat een avontuur.
Onderwater was er verschrikkelijke stroming maar het was wel echt te gek! hoop mooie vissen gezien weer, weer heel anders dan vorige keer!nu veel meer grote vissen en bijna geen koraal.
En toen we de 2e duik uit het water wilde komen, waren we weer afgedreven dat het 10 minuten duurde voor de boot ons zag of op kwam pikken!! SCARY!!
hah wat een avontuur weer!


DE volgende ochtend met de bus naar Santa Elena gegaan! Hier ligt een heel erg prachtig nationaalpark. En zoals je misschien weet heeft costa rica de mooiste flora en fauna ter wereld. Dus we wilden errug graag naar een nationaalpark!
Hier gister aangekomen, na weer een helse rit!! De wegen zijn echt super slecht dus je zit steeds met je kop tegen het plafond of je schud alle kanten op! wel super grappig!!

Vandaag heb ik mijn groooootste angst overwonnen maar wel doodsangsten uitgestaan!!
We konden door het nationale park canopie-en! oftewel met gigantische kabelbanen over de jungle heen roetsen!
Je gaat van een platform naar platform, door middel van een kabeltje, en je zit super hoog in de bomen of zelfs hoger dan de bomen!! ik had al de hele reis geroepen dat ik het niet ging doen, maja.... FACE YOUR FEAR...dus toch gedaan! ik stond echt te trillen op mijn benen, maar na het 5e platform kon ik er eindelijk van genieten en was het heel erg byzonder!
En toen kwam het!!!! DE TARZANSWING! je kon op 10 meter hoogte een tarzanswing maken,...je zat gewoon vast aan een touw en dan stort je 3 meter naar beneden om daarna heel ver de jungle in te slingeren als een soort gigantische schommel!!
Nou ja ik zei eerst dat ik niet ging, maja ellen en sas gingen wel...dus ik moest wel!ik scheet echt in mijn broek, ik was zo vreselijk bang!
Boven op het platform heb ik echt doodsangsten uitgestaan, ik durfde echt niet! iedereen beneden moedigde me aan , en schreeuwde en joelde, dus ik moest wel...na een minuut met trillende benen naar beneden gestort met een echte luide tarzan kreet!! iedereen klappen en juichen....en ik was helemaal buiten adem van angst.....pfffff!!
beneden op de grond eerst 5 minuten met bibber benen gestaan. Maar toch wel vet dat ik het heb gedaan. WE hebben er een filmpje van dus die zal ik er ff opzetten...je ziet echt de angst in mijn ogen en ik ben helemaal aan het hyperventileren van de angst!
daarna had ik zoveel indruk gemaakt, dat ik in het hele park een soort celebrity was...iedereen sprak me aan bij mijn naam of kwamen me feliciteren haha...errrug!!Daar gaat mijn stoere imago.

Daarna hebben we een kolibrie tuin bezocht!! wat zijn dat een ontzettend schattige vogeltjes zeg!! ze hebben hele lange tongetjes en die vleugeltjes gaan zo super snel..echt TE lief!
ook hadden ze er Treewalkingbruggen...dan loop je dus over bruggen heel hoog in de bomen of zelfs boven de bomen door de jungle,...dat is echt vet! je voelt je echt een aapie!!


over 20 minuten worden we op gehaald om een nachttour te doen!! helemaal te vet!! 2,5 uur rondtrekken in het regenwoud opzoek naar wilde dieren met een zaklamp!!
zo'n zin in!!

nou ik zal snel weer typen, want aangezien we heel weinig tijd hebben (omdat we dus volgende week donderdag in panama city moet zijn, omdat ellen dan helaaaass weggaat)gaan we echt als een speer en doen we alleen maar leuke dingen! dus de dagen zijn echt volgestopt!!

nou lieve allemaal hier foto's met het paradijs op aarde

p.s. ik ben net terug van de nachttour! Dat was TE gek, niet normaal meer. je gaat de jungle in met een zaklampje samen met een gids opzoek naar dieren, aangezien er hier in costa rica zo veel verschillende dieren leven, is de kans dat je iets ziet groot!
En dat is net ook gebeurd!!! zooo vett! we liepen in de rondte en de gids zegt. Oke allemaal je zaklamp uit.... en hij scheen zelf in een holletje in een boom...en wie zat daar. TADAAA een tarantula!! te gruwelijk!
daarna verder gewandelt en gespeurd, je bent echt 1 met de natuur, en we stuiten op een familie wasbeertjes. wat zijn die lief zeg! Daarna liepen we langs een boom met een grote schorpioen! hoog in de bomen zagen we een luiaard. Slapende vogels.hertjes en een vos!!.ohw het was zoooo vet vet vet vet!!
echt een top dag gehad!!
nou kussssen voor jullie !

  • 23 November 2007 - 00:09

    Anja:

    Heej Jane,leuk die tarzantocht!geweldig!Alleen vind ik dat duiken normaal al doodeng en nu ik lees van dat ze je niet zagen ...pas na 10 min! gek ben je hoor!dobberen met die loodzware flessen op je rug tot ze je zien,malle meid zegt papa.
    veel plezier nog de laatste week van Ellen
    kusssssssss
    love you

  • 23 November 2007 - 06:06

    Cobi:

    Te gek allemaal. Vooral die Tarzan swing.
    XXX
    Cobi

  • 23 November 2007 - 08:47

    Kim En Skatjebaby:

    Meiden meiden wat een avonturen allemaal.
    Maar dat van dat duiken vind ik eng hor.
    Blijf goed bij elkaar asjeblieft zeg, er gaan gelijk van die flitsen door mijn hoofd van die film dat ze uiteindelijk worden opgegeten door de haaien. Nee vind ik niet leuk dus pas goed op hor.
    Maar jeetje over de bomen lopen GRANDIOOS. Dat is echt bijzonder en dan je nieuwe tattoo dan moet je hem ook daar zetten he mop ;-)
    Goed dat je toch bent gaan liaanen zwaaien. Je mag trots zijn op jezelf want je hebt het weer overwonnen.
    Knappe kop.

    Heel veel plezier nog met zijn 3en.
    En ik zie wel wanneer Ellen weer veilig thuis is gekomen.
    Dikke kussen van mij en een openmond kus van Chicky (want ze word er steeds beter in).

  • 23 November 2007 - 08:49

    Jullie Kim:

    PS: Jullie zien er goed uit :-)

  • 23 November 2007 - 09:44

    Kim ( One And Only!):

    Zo Bel, dus jij bent ook wel eens bang.... Had ik graag willen zien!!!!
    Veel plezier nog in het laatste weekje met MIJN LL! Zet je haar WEL op het vliegtuig!

  • 23 November 2007 - 09:54

    Rianne:

    jullie doen inderdaad wel echt vet veel, lees alleen maar leuke en vette verhalen!!
    die Jungle lijkt me ook echt geweldig! Grappig dat jij het niet durfte, had niet verwacht dat je bang zou zijn.
    kus
    Rianne

  • 23 November 2007 - 11:28

    Sabrina:

    Jeetje Bel, ben trots op je! Je was al stoer maar nu ben je echt de stoerste babe die ik ken ;)

    -x-

  • 23 November 2007 - 11:34

    Joyce En Dick:

    Klinkt erg gaaf daar in Costa Rica! Cool dat je uiteindelijk toch nog durfde te springen, had die oerkreet wel graag willen horen ;)

    Wij zijn ondertussen weer terug in het koude Nederland, nog wel onze PADI gehaald in Playa del Carmen, dus wij zijn nu ook klaar voor boot- en stomingsavonturen...

    Veel plezier nog en groetjes aan Ellen!!!

  • 23 November 2007 - 11:59

    Rob:

    Ik kan me enigszins voorstellen wat voor een geluid die kreet moet zijn geweest, zal niet echt subtiel zijn geweest, ik ken mijn belletje.
    Indrukwekkende verhalen meiden, wat spannend!! Ga zo door en ik kijk al uit naar het vervolg.


  • 23 November 2007 - 17:37

    Anja:

    Zag het geweldige filmpje op Ellen haar site...woowwww echt heavy!Heb je ook een filmpje van jezelf??En dan die film bij Sas...geweldig!:-)

  • 23 November 2007 - 17:38

    Anja:

    PS laat die tattoo maar lekker op je hand zitten,zo zijn er nog 100 diertjes die lief en leuk zijn :-(

  • 24 November 2007 - 11:38

    Judy:

    Wat een avonturen! VET zeg!! Lief he, die schildpadden die hun eieren leggen (maakte toen in Suri ook zo'n indruk op mij: en nu ik het lees komen herinneringen weer opnieuw omhoog :) )
    Costa rica lijkt mij ook echt helemaal te gek zeg! Ik heb laatst foto's gezien van iemand die ook daar was geweest, en aan die kabel naar beneden ging, over de jungle! Toen dacht ik al: wow! Ik vroeg me al af of jij dit ook zou doen: en JAJA!!! Natuuuuuuuuuuuuuuurlijk!! LEUK zeg! Zoevend over de jungle!!!Ik ben trots op je ;)!!
    En al die dieren die jullie zien :) :), bijzonder zeg!!

    NOu, hopelijk tot snel met een nieuw verhaal met foto's!! Kus!


  • 24 November 2007 - 11:43

    Judy:

    hahaha! die filmpjes van sas en ellen op hun site zijn echt vet grappig!!! haha!!!
    hoop ook nog 1tje van jou te zien!

  • 25 November 2007 - 15:38

    Paula (ex-juice):

    Leuk om je avonturen weer te lezen. Dit keer super leuk omdat ik op veel plekken ook ben geweest.
    Heel veel plezier nog.

    X Paula

  • 25 November 2007 - 16:58

    Mehdie:

    Lieve Isabelle
    ik vind het echt vet leuk wat jij allemaal meemaakt ik wou dat ik bij je kon zijn. nog bedankt voor je kaart
    Dikke kus Mehdie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Isabelle

Reizen reizen reizen!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 237095

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 04 December 2014

Tanzania! 2014

06 December 2010 - 04 December 2011

Taiwan, Australie, Thailand &Cambodja

07 November 2009 - 28 November 2009

Californication

04 November 2008 - 19 December 2008

Florida, Cuba, Jamaica

14 November 2005 - 06 Juni 2006

Thailand, Laos, Cambodia & Vietnam

30 November -0001 - 30 November -0001

Van Mexico naar Buenos Aires

Landen bezocht: