Jambo Tanzania - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Isabelle Kip - WaarBenJij.nu Jambo Tanzania - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Isabelle Kip - WaarBenJij.nu

Jambo Tanzania

Door: isabelle

Blijf op de hoogte en volg Isabelle

08 November 2014 | Tanzania, Zanzibar

Hallo allemaal,
Het is alweer 3 jaar geleden dat ik voor het laatst iets op deze site heb gezet.
Veel mensen zullen dus wel opkijken omdat ze zich in het verleden hebben aangemeld en nu weer automatisch een melding krijgen. Roy en ik gaan dit keer voor een maand naar Tanzania. Hoewel ik zelf twijfelde of ik deze site wel wilde bij houden ben ik blij dat ben ik overgehaald door Sas, Kim en Tante Wil. Deze is dus voor jullie!

Terwijl ik dit schrijf zitten Roy en ik op het vliegveld van Nairobi, al voor 11(!) uur. We hebben hier de langste tussenstop ooit. Het visum voor Kenia is prijzig dus besloten we maar om op dit vliegveld te bivakkeren. In Nederland waren we er al achter gekomen dat Nairobi één van de grootste vliegvelden is in Afrika, dus dat beloofde veel goeds..... tenminste dat zou je denken :-D. Het vliegveld heeft welgeteld 3 restaurants en 1 café. Het vliegveld is vorig jaar voor een groot gedeelte afgebrand en dus is er nog niet zoveel. In één van de restaurants zagen we een paar aantrekkelijke banken dus we vroegen het personeel tot hoelaat ze open bleven waarop ze meteen antwoorde dat we hier wel mochten slapen. En zo gebeurde het dat we de eerste nacht doorbrachten op een bankje van een restaurant in Nairobi. Toen ik even naar toilet liep zag ik dat het personeel van het restaurant naast ons lag. Haha zo leuk alweer die verschillen, zie dat op schiphol nog niet zo snel gebeuren!

De afgelopen dagen waren we op Zanzibar. We vlogen van Nairobi op Zanzibar in een heel gezellig klein propellor vliegtuigje. Aangekomen op het vliegveld bleek Roy zijn tas niet te zijn meegekomen. Helaas heeft het 4 dagen geduurd voordat deze eindelijk aankwam bij het hotel, waar wij erachter kwamen dat hij al 3x op en neer was geweest van Nairobi naar Zanzibar! Maar we waren natuurlijk al lang blij dat hij er toch was. De kleding die ze hier hebben is toch een tikkeltje anders dan bij Tip de Bruin ;-) De mannen lopen hier in Jbala's en een enkeling in een voetbal shirt en schoenen hebben ze hier al helemáál niet... Zanzibar is echt een prachtig eiland waar je je ogen uitkijkt. Door de kleine gangetjes en steegjes zie je de meest bijzondere dingen. Vrouwen in prachtig gekleurde gewaden, kleine kindjes met hoofddoekjes en prinsessenjurken, mannen op ossen, heel veel vissersbootjes met grote plastic zeilen, vissers die met blote handen vissen en veel prachtige maar ook vervallen gebouwen. De Arabische invloeden van vroeger zijn nog goed te zien, niet alleen bij de klederdracht vanwege het geloof, maar vooral ook door de prachtige sierlijke gebouwen, paleizen en huizen met uitgewerkte deuren en sierlijke ramen. Het lijkt mij alsof de tijd hier afgelopen 50 jaar heeft stilgestaan. (behalve dan WiFi, want die hebben ze in bijna ieder hotel) Armoede overheerst hier ook en ondanks dat we ons goed hebben voorbereid hebben we een lichte cultuurshock, gelukkig hadden we dit al zien aankomen en hebben we een heerlijk hotel aan het strand met zwembad zodat we even kunnen wennen.

Voor de kust ligt een eilandje genaamd Changuu Island, oftewel Prison Island. Dit eiland heeft zoals de naam al verraad een monumentale gevangenis maar heeft ook lang als quarantaine eiland gefungeerd tijdens de Cholera uitbraak in 1853. In 1820 kreeg dit eiland 2 landschildpadden kado van de Seychelle en zo is het gekomen dat er nu 150 gigantische schildpadden rondscharrelen op het eiland. De oudste is meer dan 175 jaar oud,een indrukwekkende leeftijd. De schilpadden zijn super nieuwsgierig en houden van een massage ;-). Als je bij een schilpad in de buurt komt, komt hun grote logge lijf in beweging in de hoop dat je een massage voor ze in petto hebt. Zó leuk en lief!

Hakuna Matata! Tot snel weer,
Jambóóóó

• 08 November 2014 - 22:27

Thea:

Leuk Belle dat verhaal van jou! Dan kunnen we jullie volgen in de dingen die jullie doen!
    Ben benieuwd wat jullie allemaal weer gaan meemaken!
    Veel plezier daar!

• 09 November 2014 - 09:32

Sashanna:

Ohhhh nu alweer zo leuk allemaal! En die schildpadden, zo lief. Ben benieuwd naar jullie andere avonturen en schrijf maar lekker veel ook al is het 'maar' een maand ha ha! En geef zo'n lieve schildpad ook maar een kus van mij! XXXX

• 09 November 2014 - 12:50

Sappie:

Hey moppies,

blij dat jullie dit weer doen, lees de verhaaltjes
    Maar al te graag! Super cool die schildpadden.
    Bizar dat die beesten zo oud worden...
    Geniet maar lekker en kijk alweer uit naar het volgende verhaal!

• 09 November 2014 - 18:57

Anja:

Jullie zijn weer lekker bezig,alweer mensen eten gegeven waar jullie medelijden mee hadden,genoten van de zon en reuze schildpadden knuffelen! Geniet nog ff lekker ! X

• 09 November 2014 - 19:10

Manon:

Super leuk om te lezen!! Geniet er lekker van samen. En dat er maar veel moois op jullie pad mag komen...liefsx Manon

• 09 November 2014 - 19:17

Marja:

Heerlijk ik lees het graag dat weet je ,als jullie genieten ,genieten wij mee.
    Mooie foto's op FB en heerlijke verhalen
    Heelveel plezier en dikke kus ook voor Roy

• 09 November 2014 - 20:13

Tante Ans:

Wat leuk om het weer te volgen en wat een geluk dat je bagage er weer is.
    Mooi filmpje met die schildpad. Geniet er maar lekker van, <3

• 09 November 2014 - 20:13

Tante Ans:

Wat leuk om het weer te volgen en wat een geluk dat je bagage er weer is.
    Mooi filmpje met die schildpad. Geniet er maar lekker van, <3

• 09 November 2014 - 20:42

Kim En Chicky:

ik voel me vereerd en ben blij dat ik het vroeg want als je leest zwijmel ik even mee in jullie trip. Daar kan geen wattsapp of fb tegen op.
    De

• 09 November 2014 - 23:02

Melanie:

Wauw! Wauw!

• 10 November 2014 - 12:59

Wil Ooms:

Fijn Isabelle om weer avonturen te lezen! zo een reuze schildpad zal wel weer een ervaring zijn he.Nog eens wat anders als een kangoeroe..Carla had geen leuke ervaring met Marijn. heel veel plezier met zijn tweeën.Tot de volgende keer,hoop ik.tante Wil