Wist je dat?! ( Ozzie part 1) - Reisverslag uit Batlow, Australië van Isabelle Kip - WaarBenJij.nu Wist je dat?! ( Ozzie part 1) - Reisverslag uit Batlow, Australië van Isabelle Kip - WaarBenJij.nu

Wist je dat?! ( Ozzie part 1)

Door: Isabelle

Blijf op de hoogte en volg Isabelle

13 Januari 2011 | Australië, Batlow

Ik doe even een wist je dat tussendoor, want zitten in batlow. Zonder internet op de laptop en met een klein beetje bereik via mijn i-phone! Zo nog even geduld you all!!

Wist je dat:
- We hier regenwater drinken ipv kraanwater.
- Roy in ene hele erge hooikoorts heeft ontwikkeld en daar nu pillen voor heeft.
- Bier hier 3 keer zo duur is ( sixpack 15 euro)
- Roy dus eens 3 dagen achter elkaar geen bier heeft gedronken.
- Isabelle geen hol verstaat van t Australische accent.
- roy nog steeds niet beseft dat ie op reis is.
- Isabelle nog steeds denkt dat t moet gaan beginnen.
- Roy maar eens in de 4 dagen kakt ( moest ik van hem opschrijven )
- Roy geen genoeg krijgt van de zon.
- Isabelle zich rot zweet
- Mensen hier om 5 uur opstaan en om 22.00 uur gaan slapen.
- we al 3 keer doperwten met aardappels en bal gehakt hebben gegeten.
- ze hier leverworst, bokkenpootjes en kletskoppen verkopen.
- we nu al vaak hetzelfde zeggen of elkaars zinnen afmaken.
- We allebei 5 kilo zijn afgevallen.
- alles hier omgekeerd gaat,
- de zon komt op aan de andere kant
- sloten gaan andersom dicht
- we aan de andere kant van de weg rijden
- het water andersom het putje in gaat
- Veel mensen uit Sydney nog nooit een kangaroo in het wild hebben gezien.
- Er hier geen ozonlaag is, dus zelfs met regen heb je factor 30 nodig.
- de Australiërs alles afkorten, bbq= barbie, cabernet sauvignon= cabsev, breakfast= brekky enz
- roy het bed in de bus 3 cm heeft verhoogd.
- we 750 kilo kersen hebben geplukt.
- we nu al 6000 appels hebben geplukt.
-roy met n drink spelletje 25 liter wijn heeft gewonnen!
- ze bij de supermarkt geen alcohol verkopen.
- ze drive-tru liquorland ( slijter) hebben
- als je sigaretten wilt kopen, ze niet meer mag zien. En als je vragen stelt ze geen antwoord mogen geven
- Isabelle haar wang nog steeds dik is.
- Er heel veel vliegen zijn hier, zwaar irritant.
- Er heel veel kakkatoo's zijn.
- we van vrienden geld hebben gehad om oud en nieuw goed te vieren.
-we ze super dankbaar zijn.
- we over 3 weken 2 jaar officieel verkering hebben. ;-)

Dikke kus van ons!

• 13 Januari 2011 - 08:24

Thea:

heerlijk eindelijk weer een berichtje, jammer voor roy met zijn hooikoorts, heeft ie nog nooit gehad, maar jullie genieten in ieder geval nog steeds,
    blijf dat maar lekker doen!!! veel liefs.

• 13 Januari 2011 - 08:30

Kellyyyy:

Ah leuk verhaaltje! Leuke dingen om te weten! Maar waarom kan je regenwater drinken? En is je wang nog steeds dik! Dat is wel vreemd zeg.. Zielig voor Roy met ze hooikoorts, jullie zijn zoveel buiten!

Dikke kus! X

• 13 Januari 2011 - 08:32

Marianna:

Super leuk om weer wat te lezen. HIer komt het met bakken uit de hemel, misschien een weertje waar Roy nu even naar verlangt, ook goed tegen hooikoorts.

Liefs uit Enschede en van de Chrislovertjes.

• 13 Januari 2011 - 08:48

Nance:

NAAAIISSS!! :)

heerlijk om te lezen terwijl je hier suf achter je computer zit, aan het werk.. (half dan.. :P )

• 13 Januari 2011 - 08:49

Helga Wiertz:

Het was dus toch waar dat het water linksom wegloopt in het putje....Wat moet dat een vreemde gewaarwording zijn. Ondertussen amuseren jullie je goed en genieten van alles wat Australië te bieden heeft en dat is volgens mij meer dan die kleine ergernisjes.

• 13 Januari 2011 - 08:53

Rianne:

Ik ben blij te weten dat Roy maar eens in de 4 dagen Kakt :)
    Bedankt Roy, hier kan ik wat mee!!

KUSSS Rianne

• 13 Januari 2011 - 09:08

Wim Wiertz:

Na al deze punten positief en of negatief geloof ik nog steeds dat jullie ervaringen opdoen, die je de rest van jullie leven mee zal nemen en dat is een groot goed.
    Ik blijf nieuwsgierig naar jullie verdere belevenissen en avonturen. Ik neem aan dat jullie heel ver weg zitten en dat ook blijven doen van de watersnoodramp in Queensland. Hoe ver zitten jullie daar van af ?
    Hartelijke groeten van die ouwe oom uit Amstelveen.

• 13 Januari 2011 - 10:48

Sashanna:

Leuk om weer ff wat te lezen, maar we willen meer uiteraard!

En je zou denken dat Roy juist zwaarder is met al die Kak in z'n lichaam.

Tips voor Roy:
    Heel pakje suikervrije kaugom eten, Fishermansfriends doen het ook goed!
    Andere producten met sorbitol. Alcohol kan erg laxerend werken.
    Melk, en melkdranken kunnen laxerend werken.
    Drop.
    Pruimen, druiven (en sommige andere vruchten, sinaasappel bijvoorbeeld).
    Ontbijtkoek kan komen door de ingredienten,
    kruiden, suiker en honging.
    Je kan er ook erg het zuur van krijgen.
    Lijnzaad.
    Zemelen.
    En ook koffie, en bepaalde kruiden en theesoorten.
    Bepaalde groenten, bieten, asperges.
    Succes!

• 13 Januari 2011 - 10:54

Petietje:

Yeah.. weer een verhaaltje!

Huh... nu weer 5kg afgevallen, dacht dat je juist wat dikker werd door al die pasta's.

haha... beseffen jullie nog steeds niet dat jullie al weer dik een maand van huis zijn?
    Juuujj nog maar 11 maanden en dan zijn jullie weer terug! Gaat toch best wel snel ;-)

kussie!

• 13 Januari 2011 - 11:48

Kim En Co:

Dus het is nog steeds niet begonnen??
    Hoe komt dat dan is het omdat Aussie gewoon helemaal jullie ding is???

Dat van het water in het putje is wel heel gek...ook echt weer iets voor Bel om op te letten.
    Ik ga je zeker terugmailen maar wil er lekker even voor gaan zitten dus ben je niet vergeten.
    Tot snel lieve skatten geniet en tot waarbenjij.nu

• 13 Januari 2011 - 12:16

Anja:

Wat zullen jullie gezond terug komen,drank en siga zo duur en volop gratis fruit.
    XX

• 13 Januari 2011 - 17:29

Yvette:

WOEHOE wat leuk om te lezen !!!! XXX

• 13 Januari 2011 - 18:26

Erwin:

Toppers! Grappig al die dingen die anders zijn in Australie dan in Nl! Alleen dat drank en sigaretten duurder zijn zullen jullie vast wat minder grappig vinden. Roy kan niet kakken?? Als roy daar dezelfde hoeveelheden regenwater weg at dan dat hij hier het bier weg ramt is het niet zo gek dat je een verstopping hebt:-) have fun klappers! X

• 13 Januari 2011 - 21:29

Elena Q:

aggh klinkt als of het daar wel vol te houden is... Belle volgens mij ben je elke reis weer goed in doen alsof je iedereen wel vertstaat, dus dat komt wel goed.. Roy misschien ben je wel allergisch door een overdosis samen zijn. heeft Kim ook last van als ie lang bij me in de buurt is. Wie weet echt een mannen ding ;-)? Je kan ook je eigen bier stoken van kersen, wisten jullie dat. De belgen noemen dat Kriek. wie weet kunnen jullie er gelijk een handeltje in beginnen! Enuuh bednke met nu dat die appels best door kunnen voor een huisgemaakt Jillz. Succes en tot snel!

• 16 Januari 2011 - 09:36

Ruurd:

Een heleboel wist ik niet, bedankt! Wel bizar dat roy zo weinig kakt, terwijl hij daar eigenlijk zo goed in is!
    Geniet van alles en alvast gefeliciteerd!
    kus

• 16 Januari 2011 - 12:41

Panna:

het water andersom het putje ingaat! haha wat moet ik me daarbij voorstellen? hou het wel droog he! greetzzz

• 17 Januari 2011 - 11:29

Salih:

En ik maar wachten op een nieuw verslag, eindelijk! hehe!
    Isabelle, beterschap met je dikke wang, moet snel over hoor nu!
    En Roy, ja, wat moet ik zeggen: "Heb je een bitch-ass hooikoorts ontwikkeld, fag!!!

Succes en al 100 hits voor de clip!

Laters!!!