Costa rica, Paradijs op aarde! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Isabelle Kip - WaarBenJij.nu Costa rica, Paradijs op aarde! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Isabelle Kip - WaarBenJij.nu

Costa rica, Paradijs op aarde!

Door: Isabelle

Blijf op de hoogte en volg Isabelle

21 November 2007 | Costa Rica, San José

Hola hola!
dag lieve allemaal!
Vanuit het oooh zo leuke Granada naar Isla Ometepe gegaan. Een eiland in het grootste zoetwater meer ter wereld wat bestaat uit 2 vulkanen!
Was echt zo leuk, je zag het al van verre liggen, heel erg mooi!
We dachten dat Isla omotepe, toeristisch was maar biks daarvan het geval.
We wilden naar het drukste strandje gaan, maar toen we daar aankwamen, was er helemaal niks te doen. De hotels waren zelfs dicht, echt erg! uiteindelijk hongerig en slaperig een hotel/restaurant gevonden, en daar de avond door gebracht!
DE volgende dag bleek er een fiesta te zijn, oftwel een feestdag, dus wij met de chickenbus naar de hoofdstad van het eiland. De hele bus zat vol met allemaal uitgelaten feestgangers en families zoooww gezellig, je kreeg helemaal een koninginnendag gevoel echt TOP!
Daar aangekomen, bleek het ook echt een soort koninginnendag! Vrijmarkt, uitgelaten sfeertje, en veel dronken mensen!
En er was in een soort arenaatje, bull riding!
Je weet de grootste dierenvrienden zijn wij,maar we wilden nadat we op ons hart zijn gedrukt, dat ze niet werden vermoord, toch even kijken!
Op zich was het wel een mooie traditie! Er waren in die arena, allemaal dronken mannen en cowboy, dan werd er vanachter een koe cq stier gevangen en de arena in gebonjourd, dat beestje werd vast gebonden aan een touw, en dan opgezadelt! maar het was zo zielug, het waren hartstikke makke koeien. Die beesten wisten echt niet wat hun overkwam, als ze niet meededen of te rustig waren kregen ze een elektrische stroomstoot in hun billen!Zoow vreselijk zielug!Als ze dan eenmaal waren opgetuigt en er zat iemand op hun rug, werden ze los gemaakt,en gingen ze als een dolle in de rondte rennen. Al die cowboys gallopeerden dan als een dolle weg van die koe, en alle dronken mensen in de ring probeerden de koe te ontwijken. Maar het was zooooo zielug. die koetjes werden geslagen enz enz. Opzich wel byzonder, die arena was echt loaded en je stond in de drukte tussen te locals maar het was echt doodzielug! zie voor filmpje, ellen haar site www.ellenkieftenbeld.waarbenjij.nu

´s ochtends om 6 uur opgestaan om 2 uur te gaan paardrijden en daarna verder te trekken!
Vanuit daar zijn we weer verder getrokken met de boot en bus!
Aangekomen bij de Costa ricaanse grens bleek dat echt een Chaos te zijn. Maar je hebt coyotes die je helpen, en alle mannen van je af houden voor een klein bedragje. Dus met de coyote de grens over gestoken, wat een trip zeg....moest echt een half uur lopen van de ene na de andere kant. stempeltje hier, stempeltje daar, paspoort controle hier, paspoortcontrole daar. echt lastig!

Costa Rica is wat we tot nu toe hebben gezien zoooooooooow te gek! Het is het land van mijn dromen hier.
Prachtige natuur, overal diertjes, Leuke mensen. tis alleen al erg toeristisch op de plek waar we nu zijn!
Gisteren hebben we echt leuke dingen gedaan, eerst gesurft de hele dag, heerlijk om de hele dag in de zee te zijn!
Om 7 uur werden we opgehaald om.......EIER LEGGENDE SCHILPADDEN TE BEKIJKEN! zow vet! eerst met een bootje naar een soort nationaal park gegaan, en daar moesten we wachten. Het is natuurlijk de natuur en geen dierentuin dus je weet nooit zeker of het gaat lukken!
Na 4 uur wachten, en de hoop al bijna opgegeven, kregen we een seintje van de rangers, er klom een turtleback uit het water!!

ik moet de bus pakken nu!...maar schrijf vanmiddag verder! dus blijf ff checken!

• 21 November 2007 - 18:00

Rianne:

Hey Tjik.
    WATTT zielig van die koeien aka stieren. Ik begrijp wel dat je toch nieuwschierig was, maar echt te zielig!! arma koetjes.
    wel vet dat je die schiltpadden hebt zien leggen. lijkt me echt super indrukwekkend. zo te lezen is het ook echt een paradijsje waar je allemaal naar toe gaat!!
    ik krijg er echt de reis kriebels van!
    KUSSS
    Rianne

• 21 November 2007 - 19:41

Bickel:

wanneer kom je terug? vertel je me meer ? groeten bickel

• 21 November 2007 - 20:42

Anja:

heej lief,net samen met Bick je verhalen gelezen,hij vond vooral de vulkanen met die lava enorm interessant,kids hebben luid gezongen bij hun schoen,ja ja de sint is er he,dat mis je maar mooi,maar wie weet...krijg je ook nog wat in je schoen?(of slipper)
    Heb een programma gezien van Costa Rico,dat land schijnt de mooiste flora en fauna v d wereld te hebben,dus maak maar veel foto's!Leguanen en schitterende vlinder maar ook stelende wilde apen :-)
    veel plezier nog!!

• 21 November 2007 - 20:52

Sammie:

lees je verhaaltje graag verder.
    wat goed van die turtles... erg leuk joh. lijkt me ook ontzettend indrukwekkend.
    die stieren wil ik niet eens naar kijken, kan ik niet tegen.
    tot zo

• 22 November 2007 - 17:19

Panna:

zoo jaloersss!! waar zijn de foto'sss !!! wil zien hoe dat paradijs eruit ziet....

• 22 November 2007 - 23:02

Marlies:

isaaaaaaaa
    Echt fucking jaloers man ben ik als ik dit weer lees. Maar je begrijpt als diermanager vind ik die verhalen van de arenamet bull fighting ook echt vet zielig. Ik heb echt vet veel zin in het weekendje hihi. Morgen eerst effe naar awake wordt gruwelijk komen wel 50 man uit de polder zoo gezellig. Nou meis kussie van mij