En dan "loop" je op de maan! - Reisverslag uit Tegucigalpa, Honduras van Isabelle Kip - WaarBenJij.nu En dan "loop" je op de maan! - Reisverslag uit Tegucigalpa, Honduras van Isabelle Kip - WaarBenJij.nu

En dan "loop" je op de maan!

Door: Isabelle

Blijf op de hoogte en volg Isabelle

06 November 2007 | Honduras, Tegucigalpa

Olaaa, nou daar ben ik weer! even iets sneller dan de vorige keren. Maar we weten dat we straks voor een tijdje niet kunnen internetten {op de bay islands is het ontbetaalbaar} en wat we vandaag en gisteren hebben gedaan is zeker een Blogje waard!!!

In Antiqua kon je dus een tripje doen naar de Pacaya Vulkaan! Het was een half dagje dus was een eitje dachten we.
Om 2 uur gingen we op pad,... het was een tocht van 2 uur. Halverwege de berg "volkaan" moesten we te voet verder.
1,5 uur klimmen klimmen klimmen, de berg op. Het was pittig maar ontzettend gaaf, gewoon lekker klimmen door de bomen en bergen, TE vet!
Toen we boven aan de berg waren, was dat echt alles waard!!! Echt zoo te gek,...lava stroomde uit de vulkaan naast ons....adembenemend te gek!
Wat bleek, we konden over het versteende lava er naar toe lopen. Echt te gek, klimmen en klauteren maar hoe dichter we erbij kwamen hoe heter het werd, Toen de grote lava stroom ongeveer 200 meter bij ons vandaan was, konden we niet meer verder.Het waaide er zo ontzettend hard dan je uit moest kijken niet om te vallen,. ondertussen waren die stenen zo heet dat het gloeide alsof je bij de openhaard zat!! vet!!! Je rook al verbrand plastic en je voeten werden echt bloed en bloedheet. dus snel voorzichtig terug!
Maar wat een ervaring op 200 meter afstand zag je gigantische gloeiende lava stenen uit de vulkaan rollen. TEEEE VETTTTT!!!
wat is de natuur toch indrukwekkend!!

Na een zonsondergang die me het gevoel gaf op de maan te wandelen ,in het pikke donker de berg weer afgewandeld, heel erg leuk!
beneden aangekomen waren er allemaal zulke ontzettend lieve kindjes, we hadden nog wat fruit en dat hebben we uitgedeelt al die lieve hongerige handjes...Heb echt vrienden gemaakt, ze wilde de hele tijd op de foto of filmpje en dan hun foto terug zien...Mijn hart brak echt, ze waren zo lief..maar ook zo hongerig..brrr.... laat je weer ff zien dat het niet normaal is dat je een gevulde koelkast opentrekt!!

Vanochtend om 4!!!!!uur opgestaan en met de bus naar Honduras, Copan, gegaan. Er zijn hier hele mooie ruines van Maya Temples allemaal ontzettend bebost maar was erg gaaf om te zien hoe ze al die stenen hadden bewerkt!!

Nou lieverdjes, ik ga nu duiken en chillen op 1 van de mooiste islanden terwereld,....en voorlopig dus geen nieuws meer van mijn kant!!!

  • 07 November 2007 - 06:55

    Cobi (tante Van Sas):

    Natuurlijk volg ik jullie reis al vanaf het begin op de voet.
    Ook wat jullie nu weer hebben gezien is indrukwekkend.
    Wat ik Sashan al 'mailde': ga zo door!

  • 07 November 2007 - 06:57

    Kim 1:

    Hey Belle , vette foto"s, is die boom zo dik of eten jullie zo slecht???

  • 07 November 2007 - 07:30

    Rob:

    Zo Belle, dat zijn nog eens belevenissen, wat een ervaring moet dat zijn om zo dicht bij dat lava te lopen en ondertussen vechten tegen de wind, dan besef je inderdaad hoe mooi de wereld is denk ik. Goeie opmerking ook over de gevulde koelkast, zet je weer even aan het denken.
    Nou..., de vooruitzichten zijn ook niet slecht lijkt me, de Baai eilanden zien er niet echt vervelend uit!!

    Veel plezier nog!!!

  • 07 November 2007 - 08:19

    Kim En Miss Sola:

    Mop ik ben voor het 1st gewoon FUCKING jaloers. WOW een FUCKING VULKAAN gezien.
    De foto's zijn ook echt GRUWELIJK.
    Hier had ik echt bij willen zijn.
    Maar goede ik heb een vrolijk huis met filmnet en net 5 ;-)

    Heel veel plezier op jullie volgende bestemming. En sas weet heel goed wanneer ze in moet haken in jullie reis. Geniet en be carefull. Xen van ons

  • 07 November 2007 - 08:35

    Rianne:

    He meiden,
    wat vet dat je die lava echt zag stromen echt onvoorstelbaar!!!
    jammer dat je voorlopig ff niet gaat mailen.
    KUzzzzzz

  • 07 November 2007 - 08:51

    Anja:

    Jeetje wat tof zeg,heb altijd een onwijze interesse in vulkanen gehad,mn 1e spreekbeurt op school(lang gelee :-)) ging daar over en jij hebt gewoon een echt werkende gezien,heel bijzonder!!
    Veel plezier met het duiken en jammer dat je voorlopig niet kunt posten..en oh ja....(daar komt ie weer) doe voorzichtig ;-)
    dikke kus,love you!

  • 07 November 2007 - 14:53

    Bep Kahle:

    hoi bell
    Wat eng lijkt me dat die hete lava het lijkt wel of je in een film zit wel gaaf hoor omdat van dichtbij mee te maken en je durft wel veel hoor nou veel plezier nog op jullie trip en hoor weer snel.

    groetjes Bep

  • 07 November 2007 - 21:29

    Sammie:

    Bella,

    what the fuck!!!
    dit is niet meer normaal.
    geweldig hoe je t beschrijft, alsof ik er bij was. en die fotos, fucking hell.
    net als kim ben ik toch ook echt jaloers... een vulkaan pfff!
    nou stoere meiden erg jammer dat t langer duurt nu maar geniet dus extra zodat jullie weer met een enorm vet gaaf stoer ongelooflijk niet meer normaal verhaal komen!
    kus..keep smiling

  • 08 November 2007 - 10:14

    Sabrina:

    Wat onwijs GAAF!!!! Jeetje gewoon echt lava zien stromen!!!!!

    heel veel liefs Sabrina


  • 11 November 2007 - 14:58

    Judy:

    WOW!!!!indrukwekkend! echt vet te gek! ik lees je verhaal met jaloerse kriebels ;)Doe vooral nog veeeeeeeeeeel meer van dit soort dingen! Zoals kim ook al zegt; HIER had ik ook echt bij willen zijn! Die foto's zijn ook echt vet om te zien; ongelofelijk dat jullie daar gewoon ECHT stonden!! En ook je verhaal kan ik het me helemaal voorstellen!

    En nu chillen en duiken; heeeeerlijk! Geniet ervan en ik wacht weer met volle smart op je volgende verhaal wanneer je weer kan internetten!!
    Hier trouwens alles goed; vanavond is er sintermaarten en over 3 weken sinterklaas! Gezellig de schoen zetten!!:) En het vieren samen met oma!!

    Hele dikke kus! Judy

  • 29 November 2007 - 20:57

    Sonja Boschman:

    Prachtige foto's van de vulkaan.
    Wij waren er in juli 2006 toen was hij ook al aktief met stromende lava. Het verbaast mij dat hij nog steeds in werking is.
    Leuk om je reis verslag te lezen, ik zie dat je nu in Costa Rica zit geniet ervan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Isabelle

Reizen reizen reizen!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 237078

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 04 December 2014

Tanzania! 2014

06 December 2010 - 04 December 2011

Taiwan, Australie, Thailand &Cambodja

07 November 2009 - 28 November 2009

Californication

04 November 2008 - 19 December 2008

Florida, Cuba, Jamaica

14 November 2005 - 06 Juni 2006

Thailand, Laos, Cambodia & Vietnam

30 November -0001 - 30 November -0001

Van Mexico naar Buenos Aires

Landen bezocht: