Van het noorden naar het zuiden! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Isabelle Kip - WaarBenJij.nu Van het noorden naar het zuiden! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Isabelle Kip - WaarBenJij.nu

Van het noorden naar het zuiden!

Door: Isabelle

Blijf op de hoogte en volg Isabelle

16 Januari 2006 | Vietnam, Hanoi

Hallo hallo lieve allemaal,
We zijn van het noorden naar het zuiden getrokken, en dat betekent dus strand. Vandaar nu pas een berichtje, want een terrasje of lekker op het strand liggen is wat aantrekkelijker dan een verhaaltje typen, maar hier ben ik !

Vanuit Sapa zijn we met de trein weer richting Hanoi gegaan, hier hebben we voor een halve dag een kamer gehuurd en zijn we nog ff wezen slapen. 's Middags hebben we een openbus ticket geboekt, dat is heel makkelijk je koopt gewoon 1 kaartje van Hanoi richting Saigon [ oftewel Ho Chi Minh city] en je kan gewoon van de bus op en af wanneer je wilt, lekker goedkoop en makkelijk. Alleen houdt dit wel in, aangezien Vietnam erg lang is, dat je soms 16 uur in de bus moet zitten van het ene plaatje naar het andere, en dit was dus ook het geval van Hanoi naar Hue, pfff best pittig aangezien het geen slaap bussen zijn ofzo, maar gewoon huis-tuin en keukenbussen, heerlijk. Maar gelukkig hebben ze hier slaappilletjes, en als we de laatste stop hebben gehad neemt echt iedereen hier zijn pilletjes in en probeert de nacht door te komen. Nou moet ik zeggen dat dat bij mij best wel makkelijk ging, en heb ik best goed geslapen.

In Hue aangekomen regende het echt verschrikkelijk, maar goed ik denk dat we niet mogen klagen als ik die verhalen hoor van jullie. Wij 2 mooie paarse poncho's gekocht en meteen maar een tour gedaan door de stad, we zijn wat graftombes wezen bezoeken en een heel erg oud dorp waar duizenden jaren geleden alleen de keizer met zijn 100 vriendinnen woonde [de viespeuk] :D 's avonds hebben we ons maar lekker laten verwennen bij een beauty salon met massage en pedicure en nog meer ongein, heerlijk.
's avonds hebben we heerlijk gegeten, de kleine Vietnamese zijn het lekkerste en goedkoopste, alles is zo vers en met heel veel groente lekkere kruiden , en gewoon super gezond!
Vanuit Hue zijn we rechtstreeks naar Hoi An gegaan, dit plaatsje staat bekend om zijn Tailorshops [ kledingwinkels] het enige wat je ziet is straten vol met kleding.. kleding.. kleding en nog eens kleding, en dan ook nog echt miljoenen soorten stofjes en catalogussen. Nou de eerste dag zagen we door de bomen het bos niet meer, maar toen we eenmaal 1 winkel binnen waren gegaan begon het al verslavend te worden, maar we hadden niet zo'n lekker gevoel bij die winkel. Toen we verder liepen zagen we een winkeltje waar ze niet zo pushden en waar het lekker gezellig druk was, toen we binnekwamen kregen we meteen eten en drinken, en waren ze super relaxt . Nou daar hebben we dus ongeveer 3 dagen doorgebracht, we hadden zo veel dingetjes die we wilde laten maken, en het is elke keer, komt vanmiddag ff terug om te passen, dan kom je 's middags terug en zie je weer dingen die je wilt laten maken, en dat is ongeveer 3 dagen zo doorgegaan, haha. Heerlijk. Ik heb een hele mooie Dior jurk laten namaken voor Sabrina d'r bruiloft, witte leren laarzen [oh ja die kan je ook laten maken] en dan nog 4 rokjes, met geborduurde dingen erop, een mooie jas een jurkje, een shirtje,... pff echt te veel om op te noemen ik heb gewoon een extra tas moeten kopen voor alles :P haha. 's Avonds zijn we nog ergens een kook cursus wezen doen, dat was echt super gezellig. Zo'n lief Vietnamees kereltje had een gasstelletje neergezet en daar ging ie van alles op laten zien en koken, weer erg heerlijk gegeten!
Toen al onze kleren klaar waren zijn we naar Natrangh gegaan. pfffff Wat zal ik daarover zeggen, prachtige stranden, heerlijk weer, massage op het strand en natuuurlijk heerlijke cocktails, weinig over te vertellen, het was allemaal maar genieten. Heerlijk. De 2e dag zijn we op een partyboot gegaan, meteen al gekke Engelsen ontmoet en heel erg leuk gehad, we zijn naar 3 eilandjes geweest, bij de eerste konden we lekker snorkelen en hebben we mooie visjes gezien. Toen we weer terug op de boot gingen zat de stemming er al lekker in, en kregen we live entertainment. Dat was echt de leukste band die ik ooit heb gezien, de koks van de boot en de kapitein en onze gids gingen met zijn 4en voor ons optreden, ze hadden van oude vatten en blikken een drumsstel gemaakt hadden een gitaar. En gingen liedjes zingen, dat was echt super gezellig en leuk, iedereen zong mee, en ondertussen zit je midden op zee. Echt stoer.
Toen ie vroeg uit welk land hij een liedje moest zingen hadden Sas en ik natuurlijk de grootste bek, en werd ik [ als straf] het podium op getrokken en moest ik tot couplet 6 een potje met vet zingen, voor de hele boot op het podium. Hehe ik was blij dat we daarvoor al lekker wat borrels hadden gedronken. Na dit festijn werden er allemaal van die lifeguardbanden in het water gegooit en hadden we een floating bar!! echt stoer! Nou na deze bar zat de stemming er natuurlijk helemaal in, en toen we ook nog ons Convertible cdtje aan mochten zetten stond de hele boot helemaal op zijn kop. 1 groot feest. Toen het afgelopen was zijn we met zijn alle lekker wezen stappen.
I LOVE NATHRANG.

binnen 5 dagen moeten we het land uit, anders zijn we illegaaltjes. Dus nog eventjes en dan verhalen vanuit Cambodia!

  • 16 Januari 2006 - 10:48

    Sabrina:

    Heb je net effe op msn gesproken!! Echt vet cool, zit gewoon te kletsen met jou terwijl je aan de andere kant van de wereld zit!
    Ik mis je, dikke zoen sabrina

  • 16 Januari 2006 - 12:58

    Judy:

    wat goed om weer wat van jullie te lezen!!!!Wat een leven, wat een leven!! Over een maandje zit ik er ook!!!!!!!!!!!!!!!!! Mis jullie !!!!!!! dikke zoen!!!

  • 16 Januari 2006 - 15:41

    Amanda:

    Wat een heerlijke berichten, maar mag ik de meiden erop wijzen dat jullie inmiddels nog niet fotogenieker zijn geworden...haha, wat een gezelligheid. Dikke kus

  • 16 Januari 2006 - 18:28

    Faat:

    wat een topper ben je weer,en ik moet zegen je ziet er goed uit,en de band is echt geweldig,ps vraag hun num voor het geval ik ge trouwen.ahahaha,dikke kus.

  • 16 Januari 2006 - 19:47

    Leah:

    Hi Darlings
    Zo te zien en te lezen hebben jullie het 100% geweldig. Sas ook leuk dat jij je dagboekje zo goed bijhoud. De kogel is door de tempel mijn vakantie staat vast ik ben rond 12 feb. bij jullie in de buurt. Ik hoop jullie wel te zien natuurlijk maar dat zien we dan wel. Goh Sas de tijd gaat wel erg snel dus voor jullie helemaal natuurlijk maar ik mis je echt. chicka's tot soon! xxxxxxxx

  • 16 Januari 2006 - 19:52

    Anja:

    Anja
    16 Jan 2006 20:43 uur

    Tis wat komt mn kind straks in *maatkleding* aanzetten.Heerlijk hoor,nog 9 weekjes dan ben ik bij je pffff klinkt nog wel errug lang Maar ja aftellen maar.Heerlijk hoor die foto's van die zon en strand,en wat ben je al lekker verbrand..hahaha kijk je uit...blondie... niet te bruin worden bij al dat witte haar he?Levensgevaarlijk daaro maar ja die mannetjes daar zijn toch allemaal te klein zeker??
    Hahaha
    Dikke kus
    je Moes

  • 17 Januari 2006 - 11:53

    Cobi:

    Wat leuk om weer van jullie te lezen.
    Het blijft toch maar genieten.
    Volhouden zo.
    Maar af en toe zo'n strandperiode lijkt me toch ook wel erg fijn en noodzakelijk.
    Dikke kus!

  • 17 Januari 2006 - 18:17

    Elly:

    hoi isa oh wat heb je het heerlijk he die stranden om jaloers op te worden nou meid geniet er lekker van en nog een vraagje zijn de bandleden nog vrijgezel???????????????????hahahahahaha

  • 19 Januari 2006 - 15:35

    Gea!!!:

    Hé Meiden, jammer dat An niet in Hoi An was!!
    Echt een plaatsje voor haar..Hoooooii :-)
    Wat goed relaxt en toppie zijn jullie bezig.
    Coole foto van je Isabel met je blauwé curasauwé!!
    Tis hier vandaag nat en blah.. maar denk verschrikkelijk veel aan jullie en ben blij dat ik jullie ff heb gesproken over de msn. Pfff khad t ff nodig.
    Ga zo door en ik lees weer gauw verder...
    XX Kim

  • 23 Januari 2006 - 12:12

    Suus:

    He Sashan & Isabelle,

    Ik benijd jullie avonturen wel en wat is het toch geweldig mooi daar ! Vooral zulke foto's blijven maken. Leuk dat de mama's in maart komen, ze hebben er veel zin in.
    Was er nog even toen je moeder bij Ina was.
    We hebben nog even zitten kletsen over de maincoons, ik heb er n.l. ook een.
    En Sas met papa en mama gaat het goed hoor en als je moeder naar je toe is dan hou ik wel een oogje in het zeil !! hahaha!
    Maar je vader heeft het nu erg druk met zijn nieuwe apparatuur, moest wel lachen toen ik binnenkwam dikke boeken om te lezen. Nee tegenwoordig is het niet meer simpel een knopje indrukken dus ik denk dat je moeder er af moet blijven, haha!!
    Nou meiden ik wens jullie nog veel plezier alhoewel ik denk dat dat wel zal lukken. Goh wat een fantastische ervaring !!
    Liefs Suus, Dimitri & kids

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Isabelle

Reizen reizen reizen!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 237100

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 04 December 2014

Tanzania! 2014

06 December 2010 - 04 December 2011

Taiwan, Australie, Thailand &Cambodja

07 November 2009 - 28 November 2009

Californication

04 November 2008 - 19 December 2008

Florida, Cuba, Jamaica

14 November 2005 - 06 Juni 2006

Thailand, Laos, Cambodia & Vietnam

30 November -0001 - 30 November -0001

Van Mexico naar Buenos Aires

Landen bezocht: