Prettige kerstdagen en de cultuurshok! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Isabelle Kip - WaarBenJij.nu Prettige kerstdagen en de cultuurshok! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Isabelle Kip - WaarBenJij.nu

Prettige kerstdagen en de cultuurshok!

Door: Isabelle

Blijf op de hoogte en volg Isabelle

25 December 2005 | Vietnam, Hanoi

dag lieve allemaal. :D

Na al jullie berichtjes te hebben gelezen toch weer wat zin om een berichtje te typen, heb het op dit moment een beetje te druk met onszelf, hehe. Het is kerst we hebben een heerlijke kamer met 4!!!!kanalen met films en een heeeeerlijk bed. Oh ja en we zijn.......EINDELIJK in Hanoiii!!!
Het heeft ff geduurt en hadden een heel erg vervelende start. Want wij waren eigenwijs en het kwam ons beter uit om grens overgang te nemen [van Laos naar Vietnam] die pas sinds een jaartje open is, we waren samen met nog een Franse jongen en een Noors meisje en die namen ook die overgang dus dat konden we delen. Toen we aankwamen bleek dat we gewoon van land naar land moesten lopen en dat de overgang alleen een slagboom was. Na van het ene naar het andere land te zijn gelopen, merkten we in die 50 meter al zo'n verschrikkelijk groot verschil. Mensen trekken aan je pushen je, zijn ECHT niet aardig en doen obsene gebaren naar je BLAGH!Er werd ons verteld dat we binnen 2 uur in een dorp 50 km verder op moesten zijn, en dat dat alleen kon achterop bij een naar drankstinkende Vietnameesje [Op zijn opgevoerde scooter]Nah dat wilden we dus niet, en dus bleven ze ons continu volgen en schreeuwen dat niemand ons mee moest nemen, heel irritant. Gelukkig vonden we een auto die ons wel wilde brengen. Toen werden we afgezet bij een bus in dat dorpje en bleek die een heel andere kant op te gaan dan Hanoi. Maar wel onze enige redding was, en aangezien ze dat wisten moesten we voor zo'n klein stukkie 20 dollar betalen, aangezien dat mijn dag budget is,was dat gewoon teveel, maar ja, als je met je rug tegen de muur staat? Nou in de busreis die 5 uur bleek te duren, en we hadden nog geen DONG.Ik doodziek geworden van de honger, heb lekker lopen kotsen in de bus. [Net goed voor die afzetters]
Aangekomen in dat plaatsje hebben we daar geslapen en 's ochtends een bus gepakt naar Hanoi. Nou als je ooit verhalen heb gehoord over Hanoi, dan blijkt alles te kloppen en niks is overdreven!! Hehe Wat een gekkenhuis. Overal maar dan ook echt overal waar je kijkt scooters. Dus als je moet oversteken voel je je net dat kikkertje van vroeger FROG, die ook moest oversteken tussen zo'n drukte. Maar pap en mam tot nu toe gaat het heel erg goed :-P

Oh ja Hanoi is wel erg leuk, de mensen zijn liever dan onze eerste indruk was en het is wel erg leuk hier, dus niet denken dat we het niet leuk vinden.

Nou gister Kerstavond gevierd maar tis toch een beetje vreemd, kerst is toch iets met je familie. Maar we hebben een luxe kerstmaal genomen met die Franse en Noorse en zijn toen gaan kijken naar al die 100000 scootertjes die hier 's avonds gaan flaneren om een meer, ze rijden gewoon de hele avond stapvoets rondjes en proberen meiden op te pikken of jongens natuurlijk. Erg grappig dus.
Vandaag luxe gekerstbrunched en ik denk dat ik vanavond maar eens heeeeeeeeeeeel erg dronken ga worden.

Oh ja die foto's van de Plain of jars is iets in Phonsavan, Laos. In dit gebied zijn allemaal Kruiken ofzo. Echt gigantisch groot en van steen. Niemand wat het zijn en hoe ze daar komen, wel erg apart en leukom te zien.
Die andere foto's in die grot zijn Vienxai, hier hebben in de oorlog met Vietnam alle "belangrijke " mensen ondergedoken gezeten. Heel erg mooi om te zien dat er gewoon een soort dorpje is gebouwd in die grotten. Met ziekenhuis, slaapkamer, meetingroom enz.

Lieve allemaal een hele prettige kerst en een spetterend 2006!!! geniet ervan, en ik moet zeggen dat ik jullie allemaal wel beetje mis nu, maar ik heb Sas en we hebben cadeautjes voor elkaar gekocht en we hebben het erg gezellig en relaxt hier! En een super vooruitzicht dat onze lieve moedertjes gaan komen!! echt superleuk nieuws, en we zijn al hele plannen aan het maken,!!

Nou HELE DIKKKEEE KERSTZOENEN!!!!:D :D :D

• 25 December 2005 - 09:54

Kasper:

ook van het iets wat koude nederland .. Een hele dikke kerstzoen :D

vond 't leuk, om je even op msn te spreken.

• 25 December 2005 - 11:27

Sabrina:

Hey babe, je hebt weer een hoop dingen beleeft.
    ik heb je op pf ff een berichtje gestuurd want ik kom niet meer op hotmail. Ik wens jou en Sas ook hele fijne kerstdagen toe en een knallend uiteinde!! dikke zoen Sabrina

• 25 December 2005 - 11:36

Mariska:

Lieve bel voor jouw en sas veel plezier met kerst!
    Alle goeds voor 2006!
    Neem een lekkere borrel en toost op het nieuwe jaar.
    Super dat je mams komt ze is heel blij en verheugt zich er enorm op om te komen en de cultuur van thailand op te snuiven en een beetje van jullie avontuur te proeven.
    En enorme kerstkus terug!

• 25 December 2005 - 13:19

Elise:

Hele fijne kerstdagen meiden!! Dikke knuffel en ik denk aan jullie!

• 25 December 2005 - 13:29

Judy-gappy:

Een lieve kerstgroet uit NL van mij!!! Echt heeeeeeeel leuk om je even aan de telefoon gesproken te hebben!! Wat een cultuurshock ja!!
    Proost!! Ga maar lekker kerst-dronken worden vanvavond!! haha! dikke kus!!!

• 25 December 2005 - 13:56

Paul (en Tilly):

Je relaas (regelmatig)gelezen, Poe Poe
    Je maakt toch wat mee he!Leuk hoor, ben toch wel een beetje jaloers
    Fijne Kerst, wij gaan zo naar je ouders karstdineren

• 25 December 2005 - 22:46

Anja:

Hee lieve Belle
    Fijn je gesproken te hebben op MSN.
    Hele dikke kerst zoen terug van ons en we zoals je vroeg, we hebben foto's van het gourmetten gemaakt,goh nu maar 2 uur aan tafel i.p.v. 6 uur als JIJ mee eet,das wel weer een voordeel :-)
    Even voor de Paul en Tilly gezellie dat jullie bij ons komen karstdineren,maar ehhhh wie zijn jullie??:-)

• 26 December 2005 - 08:27

Ina:

paul en tilly zijn vrienden van ons en hebben
    1e kerstdag bij ons gegeten.ik heb een uitgebreid kerstdiner gemaakt bestaande uit 5 gangen. isabelle en sashanna hele dikke kerstkussen en een knallend oudjaar. ben blij dat jullie het naar je zin hebben en leuk dat jullie kadootjes voor elkaar hebben gekocht. mijn kerstkadootje is het ticket, nog steeds te gek dat we komen.

• 26 December 2005 - 11:14

Paul En Tilly:

Sorry, dat bericht verkeerd
    ingevoerd, was voor Sashanna bedoeld, evengoed voor jou veel plezier en geniet er van

• 27 December 2005 - 11:55

Kimohtjuh:

Lieve meiden, wat zien jullie toch veel! En grappig om te zien dat t de 1ne keer onwijs warm is en de andere x zitten jullie lekker ingepakt.
    Sas die betaald voor het vrijlaten van een vogel, wat is t toch een dieren vriendinnetje hé? Klote dat sassy ziekies is. Verwen d'r maar dan knapt ze wel van om t ids en blijft een bloem hé. Ze heeft water nodig. Wat de kerst betreft daar stuur ik jullie nog ff een mail over. En wat oud en nieuwe betreft daar horen jullie nog van. Ik zal jullie dan pas ECHT onwijs missen, want zo'n jaarwisseling zonder jullie in de buurt is gek.

Nou meiden om 6 uur s'avonds in nederland trek ik alvast een flessie voor jullie open. Want dan is het nieuwe jaar bij jullie al begonnen en dan moeten wij nog. Kijk maar of jullie dat ook kunnen redden 6 uur later voor jullie. LOF jullie en Geniet zoals jullie al de hele tijd al doen. XXX Kim

• 27 December 2005 - 13:15

Judy:

leuke foto's!! Zo kan ik me d'r helemaal weer een beeld bij vormen!!! Ga vooral zo door meiden haha!!!!dikke kus!

• 27 December 2005 - 16:15

Anja:

Wat weer een hoop leuke foto's.Heb net even geld bijgestort op deze site zodat je weer lekker veel foto's erop kan zetten.
    Erg lief dat je gister belde naar de hele familie,Opa en Oma's en ook wij waren erg blij je stem even te horen natuurlijk.Hoop dat jullie je alle 2 weer helemaal beter voelen.
    Dikke kus,veel liefs

• 28 December 2005 - 17:12

Rianne:

Hey chick,
    Ik ben ietwat laat met mijn kerstwensen!!!
    maar zo ben ik!
    dus jullie allebij nog een dikke kerstknuffel,
    en we spreken elkaar snel weer.
    KUS

• 30 December 2005 - 19:01

Judy!!!!!:

Lieve meiden....jullie missen hier wat!!!!Wat een sneeuwstorm...jeej!! Tis hier net Moskou, haha!!!! Echt winter!!Lekker met dikke muts en sjaal en handschoenen naar buiten, dik bepakt!!!
    Ik ga morgen om 18.00u met sabrina met een glas champagne en een oliebol op jullie proosten!!!!Zo zijn we allemaal toch een beetje bij elkaar!!!!! Alvast een hele leuke oudejaarsavond en natuurlijk de aller-aller-allerbeste!! wensen voor het jaar 2006!!!!!! Ik denk aan jullie!!!!Dikke nieuwjaarszoen!!!!! SMAK!!!!!!!

• 31 December 2005 - 17:05

happy newyaerrrrr

• 31 December 2005 - 19:02

Yvette:

Gelukkig nieuwjaaaaaaaar !!!
    Wilde ook aan je denken om 18 uur, maar nu is het opeens alweer 20 uur!!! :S solly