Sabadee Laos - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Isabelle Kip - WaarBenJij.nu Sabadee Laos - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Isabelle Kip - WaarBenJij.nu

Sabadee Laos

Door: Isabelle

Blijf op de hoogte en volg Isabelle

04 December 2005 | Laos, Vangviang

Daar ben ik weer, tenminste het duurde nogal lang voor iedereen want ik kreeg al allemaal boze berichtjes dat ik snel weer wat moet type, en of alles wel goed gaat. Laten we er van uitgaan dat geen nieuws goed nieuws is, want af en toe [meestal heb ik geen zin ,sorry] kan ik hier niet internetten of heb ik geen bereik :P.

Want ik zit nu in LAAOOOSS!!!
Toen we aan kwamen met de nachttrein zijn we meteen richting Vientiane gegaan, de hoofdstad van Laos. Nou dat is nogal een verschil met Bangkok zeg, het was er super rustig je had denk ik 5 guesthouses.
Wat wel heel grappig is is dat Laos vroeger een kolonie [ of zoiets] van Frankrijk is geweest. Je hebt hier overal Boulangeries en echte Franse stokbroden met "La vache Quirie"van die smeerkaas, dus dat hoef ik gelukkig niet te missen [ + die pot pindakaas die ik heb meegenomen heerlijk!]

We hebben de eerste dag gewoon wat rond gewandeld en dat was ook wel heerlijk. 's avonds toen we terug kwamen bij het hotel, zagen we in ene rook boven een gebouw bij ons aan de overkant komen. Toen we gingen kijken bleek dat er een huisin de brand stond. Maar wij zagen het als 1 van de eerste, toen we daar aankwamen was iedereen in paniek en probeerde hun spulletjes te redden. Kindjes rende met vogels en oude vrouwtjes liepen [ gewoon!!!!] met hele koelkasten op hun rug, voor de rest een hoop geschreeuw, eerst dachten we misschien dat het handig was te gaan helpen. Toen we dus eenmaal daar heel dichtbij stonden sloegen in eens de vlammen onder het dak vandaan en zijn we maar heel snel naar de andere kant van de straat gegaan. Toen we daar stonden hoorde we een klap en was alle stroom uitgevallen in de hele straat. Wat een gedoe en wat een paniek, daarvoor hadden we net een ontspannende massage gehad, maar we toen de brand geblust was en de stroom weer aan, stonden we allebei echt helemaal uitgeput te trillen op onze benen.

De volgende ochtend zijn we met een bus richting Vang Vieng gegaan hier zitten we nu nog steeds, Het is erg relaxt hier, het is echt een klein hippie dorpje echt super gezellig.
Overal zijn kleine lounge cafeetjes en je hebt een paar restaurantjes, waar je trouwens ligt te eten, waar ze dag en nacht "Friends"draaien, wel erg gezellig hoor!
Het dorpje ligt aan een rivier en daarom heen gebeurd ook behoorlijk veel. Eergister zijn we wezen tuben, echt super relaxt je word gewoon ergens op de rivier gedropt met een autoband en je gaat met de stroom mee. Aan de zijkanten van de rivier wonen mensen en die hebben een hele atractie gemaakt, je kan er lekker liggen op bamboobedjes of van kabelbanen de rivier in springen. Je kan wel na gaan hoe ontzettend gezellig het is, op het moment dat je zo'n tentje nadert hoor je ze al van verre roepen : "SAWING SAWING BEERLAO BEERLAO" [dat betekent ;-) Swing swing bier van laos bier van laos, maar ze kunnen geen swing zeggen :-) :-)]
Dan krijg je een hele grote bamboostok naar je toe gegooit en trekken ze je uit het water. Daarboven draaien ze echt keiharde muziek [meestal Queen of Jackjohnson , ja Judy je had er echt bij moeten zijn! ;-) ;-)]
En als je dan een biertje koopt mag je gratis van de kabelbaantjes of schommels of duikplanken of wat ze ook maar hebben gemaakt. Maar het is daar echt zo leuk iedereen juigt als je een mooie sprong maakt en is blij als er weer nieuwe mensen komen chillen.
Toen wij op een gegeven moment bij zo'n tentje zaten viel er een fles cola en die gooide weer een biertje om, beide spoten helemaal leeg over mij heen toen iedereen opkeek, schreeuwde een Nederlandse jongen waar we mee optrokken " IT'S HER BIRTHDAY" Nou toen begon het feest, iedereen kwam me zoenen en feliciteren en praatjes met me maken, dat 21 zo'n mooie leeftijd is, en ik kreeg voor mijn verjaardag een prachige tatoeage van een paar Zuid-Afrikanen. Het was echt lachen en ik ben uiteraard de hele tubing jarig geweest. :-D

Gister hebben we echt iets engs gedaan en ik heb nu ook echt gigantische spierpijn.
We hebben een scootertje gehuurd met het ideee om grotten te gaan bekijken, want die heb je hier echt heel veel.
Eerst zijn we een flink stukje gaan rijden en konden we ze niet echt vinden maar op een gegeven moment stond er ergens aan de kant van de weg "Cave bla bla bla" [ik weet die naam niet meer] . Dus wij met dat scootertje dat weggetje in, nou dat weggetje werd steeds begroeider en op een gegeven moment gebruikte we hem eerder als crossmotor, want het waren echt hele gigantische kuilen bergen waar we overheen moesten. Toen kwamen we weer bij die rivier, daar werden we met een heel oud en lek bootje op gehaald om de rivier over te steken en toen bracht een klein Laotiaans ventje ons naar de voet van een berg wij dachten, nou we moeten hier omhoog, wat al byzonder was want er was geen pad gemaakt ofzo. maar er waren gigantische scherpe rotblokken neergegooit als pad en daar moesten we op klimmen [Sorry Mam en Pap ik zal het niet meer doen, maar het was echt stoer :-D] Toen we het eerste stukje hadden beklommen en al zoiets hadden van pfff dit is best heftig volgends mij is er in maanden niemand geweest hier. Bleek dat we nog een stuk verder moesten.... en nog zo'n stuk............ en nog zo'n stuk..... en nog zo'n stuk. Toen waren we halverwege die berg en wilde we eigenlijk opgeven, maar ja opgeven is voor mietjes en we zijn [ al sissend en in mijn handen klappend om slangen weg te jagen] naar boven geklommen tot HET TOPJE van de berg. Stoer he!!! nou daar was toen een grot.... maar daar durfde we niet in, heheh het was er pikkedonker en we waren echt bang dat r enge beesten in zaten. Toen we helemaal bezweet [angstzweet?] bij stonden te komen van de tocht naar boven en zaten te bedenken dat we ook nog naar beneden moesten, kwam er ineens een heel Laotiaans gezin uit die grot, op hun blotevoeten en op schoenen met hakjes. Nou die lachte onze helemaal uit om onze bezweette hoofd, en vooral omdat we ons helm van de scooter op hadden gehouden, je weet maar nooit :-( nou toen voelde we ons toch best lullig. Naar beneden komen ging nog veel lastiger maar goed ik zit hier nog, dus we leven nog :P
Later die dag zijn we nog zo'n grot gaan bezoeken maar nu hadden we 3 Israelische gasten bij ons en durfde we wel de Cave in... en die was echt mooi, binnen was het gigantisch met stalagmieten en stalagtieten en helemaal in het midden lag een slapende budha echt prachtig, en die was het klimmen zeker waard.
Daarna zijn we lekker gaan zwemmen in een meertje daar heel dichtbij met heel helder water en vissen die om je heen zwemmen echt prachtig.

"s avonds zijn we nog ergens naar een soort hippie gebiedje geweest aan de rivier, net een vergroot Woodstock overal hangmatjes en kampvuurtjes en relaxte bedden en hutjes en huisjes en weet ik wat allemaal nog meer!! JA HET IS ECHT SUPERRRR HIER! echt een verademing na het drukke Bangkok, morgen gaan we weer verder richting Luang Prabang.

Maar ik ga nu eerst......... omdat het zo een onwijs prachtig weer is,....maar weer ff tube-en want het is anders niet uit te houden hier in die hitte. En bij jullie dan??
Ik lees met liefde jullie mailtjes en berichtjes dus blijven posten!! dikkkkee kus voor jullie

  • 04 December 2005 - 13:17

    Moedertjuh:

    Belle belle wat een enge dingen allemaal...Brand slangen,van zo hoog in het water duiken,grotten,rotsen beklimmen....tatoeage???(toch geen echte???)Okay ik doe me ogen af en toe wel ff dicht als ik het lees*lol*
    Nee hoor kind geniet maar lekker,fantastische foto's,geweldig die druppels zweet op je gezicht,hier steen koud en rot weer,honden uitlaten in de regen enzo en jij mailde dat je je verbrandde lijf lag af te koelen in de rivier,ach ja verschil moet er zijn,toch.
    Veel plezier en daar komt ie.... toch nog ff.......voorzichtig!!!
    dikke kus

  • 04 December 2005 - 15:10

    Andrea:

    Heyy issabelle,
    Ik heb je verhalen gelezen echt heftig hoor.. Ook wel eng.. Zou ik nooit durfen wel tof wat je allemaal meemaakt! En ik pas op je zusje en dan pas jij opjezelf met die enge dingen die je meemaakt ;) Maak er een hele leuke vakantie van ! Doei doei en tot gauw !!!
    Kusje Andrea

  • 04 December 2005 - 15:11

    Andrea:

    En ik blijf je verhalen tot op de voet volge :P

  • 04 December 2005 - 15:21

    Mariska:

    Hoi Belle, ik kijk elke dag of er bericht van je is en geniet van het lezen van je avonturen. Hier in het koude en natte holland lopen alleen maar sinterklazen, geen boedha en zon te bekennen! Let goed op jezelf want dit is nog maar het begin.Ik kijk uit naar je volgende avontuur!!!! blijf schrijven en foto"s sturen, liefs mariska

  • 04 December 2005 - 17:47

    Judy:

    Leuk om weer wat te lezen en wat een vette foto's!!! Wat een indrukwekkende dingen hebben jullie nu al in 2weken gedaan zeg!!! Groetjes en een dikke zoen uit nederland!!!

  • 05 December 2005 - 17:50

    Yvette:

    hahahaha ik lig hier helemaal in een deuk om dat verhaal met die rotsen en jullie helmpies nog op en daarna keek ik die foto met je hele hoofd bezweet whahaha geWELdig ! Ik geniet met volle teugen van je te volgen Isa !!! Als je terugbent, wil ik je weer live zien, dikke kus van yvet

  • 06 December 2005 - 11:00

    Orrie Partyneger:

    hee kanjer, zo dit is weer wat anders dan nature one en awakenings he hahaha.

  • 06 December 2005 - 13:25

    Faat:

    hoi topper,ik vind je zooooooooo geweldig,voelde je niet net welmpie?met die helm,hahahah. faat xxjes

  • 06 December 2005 - 20:49

    Familie De Kruif:

    we hoorde van je vader dat je een eigen site had dus wilden we je ff de groeten doen en nog heel veel plezier wensen groetjes familie de kruif uit heemskerk

  • 07 December 2005 - 10:01

    Rianne:

    Dag isabelle!!
    Wat vet, al die verhalen.
    die foto 's zijn ook echt gruwelijk. ik zie op dit moment helemaal groen geel van jalozie.
    Hier in nederland is het rot weer echt begonnen dus wees maar blij dat je daar zit.
    Ik ga vanmiddag naar de kinky kapper dus ik stuur je wel een foto. ( als het een beetje leuk zit dan)
    Dikke kus

  • 07 December 2005 - 20:50

    Sabrina:

    Wat gruwelijk allemaal weer! Isabelle je bent echt een bofkont. XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Isabelle

Reizen reizen reizen!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 237089

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 04 December 2014

Tanzania! 2014

06 December 2010 - 04 December 2011

Taiwan, Australie, Thailand &Cambodja

07 November 2009 - 28 November 2009

Californication

04 November 2008 - 19 December 2008

Florida, Cuba, Jamaica

14 November 2005 - 06 Juni 2006

Thailand, Laos, Cambodia & Vietnam

30 November -0001 - 30 November -0001

Van Mexico naar Buenos Aires

Landen bezocht: